Hotels/resorts in zuiden van Thailand, Via websites boeken of daar onderhandelen?

Hey,

Wij gaan over 2 weken richting Thailand for een maand en dat splitsen we in 2 weken bangkok en Noord Thailand en 2 weken zuid Thailand. Nou weet ik dat het niet piek seizoen maar het blijft wel hoogseizoen in juli Augustus, kan je dan in het zuiden beter hotels van te voren boeken of is het ook mogelijk om daar een goede prijs te regelen.
Dus hoe zit het met prijzen : Internet vs balie van het resort/hotel
en hoe zit het met beschikbaarheid van kamers, zijn ze niet al volgeboekt?

Gr.

Chris

Er is vrijwel altijd wel plaats. Als je pech hebt niet in het je eerste keuze maar wel in de tweede.

In zijn algemeenheid: guesthouses kun je ter plekke goed boeken en (soms) onderhandelen over de prijs. De betere hotels kun je aan de balie boeken, maar dan betaal je meer dan wanneer je via een van de hotelboekingssites boekt. Via de hotel wifi vanuit de hotel foyer bij Sawasdee online boeken is dus vaak goedkoper dan zelf direct aan de balie boeken. Ook online bij het hotel boeken is vaak duurder dan de hotel boekingssites.

1 like

Bedankt Steve,

Bij guesthouses kan je vaak onderhandelen toch? kan dit dan niet bij hotels? Dus via internet altijd goedkoper.

:chin:Als je Thaise vrienden hebt laat zij dit dan regelen voor je bij dat onderhandelen zelf uit beeld blijven kan je wel behoorlijk in prijs schelen
als je zelf onderhandeld en je komt er niet uit dan netjes afscheid nemen en dan aan lopen zorg dat ze geen gezicht verlies lijdt dan kan er soms nog wel eens iets geregeld worden zeker als je meerdere nachten ergens wild verblijven.:vak02:

1 like

Ik heb jammer genoeg geen thaise vrienden. Maar kan je door zelf te onderhandelen ook ongeveer de prijs krijgen van wat internet aanbieders bieden?

Nee. Nog sterker, veel hotels rekenen voor Thais meer dan voor buitenlanders.
Bij guesthouses kan het soms wel zoals gezegd.

:chin:sorry steven heb het vaak anders mee gemaakt maar vooral in Bangkok in het zuiden is het misschien dan toch anders maar heb zelf geleerd als je netjes gekleed bent en voor al rustig blijft krijg je in Thailand veel voor me kaar.fijn weekend :dag:

Iedereen andere ervaringen, kan.
Maar: wat was anders, onderhandelen over de prijs kon wel of Thai kregen een lagere prijs? En bij wat voor soort hotels was dat?

:chin:bij de wat kleinere hotels lukt soms wel ik wil zeker niet zeggen dat dit altijd lukt maar vaak zijn de prijzen ook niet extreem hoog en zorg dat je goed (vriendelijk)contact hebt met het personeel dan kan je soms nog eens leuke uitjes te weten komen :wink:

Hee ChrisH en anderen,

Wat Fransjes zegt is ook mijn ervaring, vooral wanneer het gaat om een meerdaags verblijf. Echter, ik wil ook een onderscheid maken:
Er wordt gezegd dat je niet kunt onderhandelen bij de betere hotels. Dit gaat echter in de meeste gevallen over hotels met drie of meer sterren. Mijn ervaring is juist dat deze niet altijd adequaat worden gerund. De bewering dat je daar online dan beter af bent, is zeker juist.

Hotels zonder ster, eenvoudige hotels dus, daar kun je vrijwel altijd wel onderhandelen over de prijs.
Ik denk ook dat ChrisH het begrip hoogseizoen wat overschat. Dat wil dus zeggen dat hij zeker moet proberen te onderhandelen, zeker (zoals al vermeld) bij een meerdaags verblijf.
In Thailand is er maar een hoogseizoen: begin december tot 15 januari.

Hans.

Klopt Hans, dat is precies wat ik zeg en wat fransjes ook zegt.