Tips welkom

Hallo allemaal!!

Ik ben me al een beetje aan het oriënteren wat ik in december wil gaan doen en zien in Thailand. Ik ben me er van bewust dat het hoogseizoen begint en dus de prijzen overal zo’n beetje omhoog zullen schieten. Nu wil ik de eerste paar dagen waarschijnlijk eerst naar Chiang Mai met de trein en lees overal dat je in het hoogseizoen het beste eerst de ticket van te voren kunt gaan boeken. Kan ik dit ook hier in Nederland doen op een website of kan dit alleen in Thailand? Ik wil eigenlijk hier ook geen hotels boeken zodat ik ruimte heb om nog van gedachte te veranderen, maar ivm het hoogseizoen zullen de hotels/hostels etc. dan al vol zitten of kan ik gewoon met rugzak en al makkelijk opzoek naar een slaapverblijf en hoef ik mij hier verder geen zorgen over te maken?

Wat raden jullie nog zoal aan om zeker te gaan zien/doen? Ik houd van natuur, wandelen, een paar dagen strand zou ook niet verkeerd zijn. Tempels bekijken uiteraard. Ik ben niet echt een uitgaanstype. Ik ben zeer benieuwd naar jullie tips!!

Groetjes, :chin:

Beter is boeken op voorhand met een 2de optie, nogal dikwijls zijn er rails die wegglijden terwijl en na het regenseizoen :wink:
vroeger kon je boeken op deze site maar hij heeft nu een error http://www.thairailticket.com/

Misschien kan je dit hier dan ook doen http://www.thailandtrainticket.com/

Best is je ticketjes een maand op voorhand incasseren, duurder zullen ze niet komen in het hoogseizoen maar wel schaarser.

Accommodatie vind je ter plekke altijd wel. Soms kan enige flexibiliteit daarbij nodig zijn, maar je hoeft nooit op een bankje in het park te slapen.

Bedankt Kris, ik ga de link meteen bewaren.
Het ergste is inderdaad dat ik met mijn tas buiten beland en nergens meer terecht kan. Flexibiliteit zal geen probleem zijn tenzij ik tussen bedbugs en kakkerlakken moet gaan slapen.

Wel in Chiangmai zijn er heel veel logies, maar die liggen niet allemaal in het centrum…sommigen willen zelfs niet in het centrum wegens lawaai en overlast en gaan daarvoor in de buitenrand een hotel zoeken, meestal hebben die hotels/kamers/guesthouse wel een regeling om mensen naar het centrum te brengen met een busje (bij ons is dat kosteloos en op gelijk welk tijdstip) en anderen bieden ook een brommer aan.

Een beetje zoekwerk en veel logies staan zelfs niet op de bekende sites zoals booking.com want die mannen zijn niet gratis.
Loy Krathong / Yee Peng in november , Nieuwjaar en chinees nieuwjaar (februari) is een gevaarlijke periode om volzette hotels in het centrum tegen te komen

Ik raad je aan om treintickets van tevoren vast te leggen. Met name rond de verjaardag van de koning (5 december) zit het openbaar vervoer vaak volgeboekt. De verjaardag van de koning is tevens vaderdag dus veel Thai reizen dan naar de familie. Ook rond de nieuwjaarsperiode is het vaak druk.
Treintickets voor lange afstanden kunnen 60 dagen voor de reisdatum geboekt worden. Je zou ook eens Viengtravel kunnen benaderen en vragen of zij het treinticket voor je kunnen boeken. Het kantoor van Viengtravel zit dichtbij Suvarnabhumi Airport dus als je op een normaal tijdstip aankomt, kan je altijd ff langsrijden en je ticket ophalen.