Beste mensen,
Ik ben vanaf 27 juli voor 3 weken in Thailand te vinden! Ik ga voor het eerst alleen reizen. Waarschijnlijk o.a. een weekje naar Chang Mai en een weekje naar Ko Tao. Mijn vraag is of het in Thailand nodig is om in het hoogseizoen een hostel vooruit te boeken of dat dit ter plekke altijd wel lukt? Ik heb zelf geen credit-card, dus dit maakt het voor mij ook iets lastiger om tijdens mijn reis nog hostels te zoeken op internet.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat een hostel vinden redelijk makkelijk zou zijn (hoorde ik ook van vrienden die gereist hebben in Azie), maar opeens bedacht ik me dat het wel eens ander kon zijn in het hoogseizoen.
Een andere vraag is of het niet meenemen van een credit-card voor lastige situaties zou kunnen zorgen of dat je in principe ook gemakkelijk zonder kan reizen.
Alvast bedankt en hopelijk kunnen jullie mij geruststellen!
zonder credit card is goed te doen. ik neem hem alleen maar mee voor noodgevallen. het is ook gemakkelijk als je een binnenlandse vlucht wilt gaan maken.
wij hebben een half jaar rondgereisd en we hebben op 3 plaatsen echt bij meerdere gh moeten vragen omdat het vol was, maar er is altijd wel iets te vinden.
Ja hoor, je vindt altijd wel iets.
Augustus kan ook redelijk druk zijn, maar is zeker niet de drukste tijd van het jaar (en zelfs dan vind je altijd wel iets).
Credit card kan kandig zijn voor noodgevallen, maar is niet nodig.
Veel plezier.
Hallo Gerard,
Van tevoren boeken is alleen noodzakelijk in de periode 10 dec-10 januari,
en dan nog niet eens als je flexibel kunt zijn in waar je overnacht.
Creditcard ook lekker thuislaten. Het kan zijn dat je pinpas het niet in elke bank doet, dan meestal in de volgende wel.
Lonely Planet of andere gids meenemen.
Zorg dat je altijd vooraf bepaald hebt hoe te reizen en waar te overnachten. Valt dat hotel-guesthouse tegen, kijk dan nog eens in je gids voor het beste alternatief.
(Brommer)Taxirijders krijgen de hoogste premie voor het bezorgen van de toerist bij een bepaald hotel, dit is meestal niet het hotel waar jij wilt verblijven. Ze hebben er dus belang bij (wel begrijpelijk) om jou het verkeerde advies te geven, soms zeggen ze zelfs dat het hotel van je keuze gesloten of vol is. Niet naar luisteren, en gewoon er naartoe. Daarom ook moet je je van te voren informeren.
Hans.
Hey! Ik loop tegen precies dezelfde vragen op, dus dit forum (met dit soort vragen) heb ik echt wat aan!! Ik ga ook in mn eentje naar thailand en wilde eerst alles plannen, van excursies tot overnachtingen maar het wordt door iedereen afgeraden. Haalt ook een beetje de lol van het reizen af denk ik
Dus ik heb besloten dat het me and the lonely planet wordt en dan maar te zien waar ik terecht kom.
Creditcard wilde ik trouwens wel meenemen, voor t geval dat…
Ik ga overigens ook de 27e, voor 5 weken. Vlieg je met Emirates toevallig? 
Groetjes, Nicole
Super bedankt voor de informatie mensen! Heel goed om te horen dat het altijd wel lukt om ergens een guest house te vinden. Ik zit bovendien toch te denken om maar een credit card aan te vragen. Misschien wel zo handig als back-up.
@ Hans: thanks voor de tips! Altijd handig om te horen hoe dat een beetje in z’n werk gaat (voor een totaal onervaren backpacker als ik). De Lonely planet gaat uiteraard mee.
@ Nicole: Helaas, ik vlieg met Swiss air
Ik stuur je ff een e-mail. Misschien leuk om in Bangkok wat af te spreken?
vlieg ook de 27e met emirates, toevallig.
ook niks van tevoren geboekt, ook iedereen die ik spreek zegt dat het absoluut niet nodig is
even een vraagje tussendoor;
mag je tijdens de overstap in dubai van het vliegveld af? volgensmij hebben we daar iets van 15 uur…
oh oke
ook vanuit dusseldorf? Ik ging hierover laatst vliegtarieven bellen maar stond zo’n 10 minuten in de wacht en heb het toen opgegeven. Ik las wel ergens anders op dit forum dat je gewoon van het vliegveld af kon en je dat je bagage automatisch overgaat naar thailand. Ben ook maar alvast een hotel aan het boeken, heb daar zelfs nog langer van 23.55 tot 22.40 volgende dag…
dit is mijn reisschema:
vetrek 27e dusseldorf 21:05
aankomst 28e dubai 05:45
vertrek 28e dubai 22:40
aankomst 29e bangkok 08:05
dus 17 uur overstap tijd…zou wel heel fijn zijn als de bagage automatisch overgaat! ik ga wel even een mailtje sturen naar vliegtarieven.
maar ik denk dat jij dan op een eerdere vlucht zit als je al om 23:55 aankomt?
Ja klopt! Ik vertrek om 15.15 in dusseldorf en kom om 23.55 aan in dubai. Dan weer vliegen van 22.40 (28-7) tot 8.05 de volgende dag.
Tweede vlucht is dus wel hetzelfde.
Wel vervelend dat je midden in de nacht/ochtend aankomt! Hotelletje boeken zit er voor jou niet in gok ik?
Als je iets hoort van vliegtarieven en je hebt zin om het hier te laten weten, graag!
Dit is overigens de link van wat ik er over gelezen heb:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=262935
die link had ik ook al gevonden inderdaad!
ik heb naar [EMAIL=“info@vliegtarieven.nl”]info@vliegtarieven.nl gestuurd, kon geen adres vinden op de site dus ik hoop dat dit adres bestaat…
maar nee wij zijn niet van plan om een hotel te boeken, misschien een powernap op het strand maar dan gewoon lekker de stad een beetje verkennen!
ik zal het laten weten als ik een antwoord heb
Anne, ik zie je mailtje zo snel niet staan bij ons…stuur dat mailtje anders nog eens naar mij door ajb: [EMAIL=“dave@vliegtarieven.nl”]dave@vliegtarieven.nl en dan kom ik er zsm bij je op terug !
Groeten,
Dave
Hoi Anne,
Ik heb je mailtje ontvangen, ga er naar kijken en zal je zsm terugmailen !
Groeten,
Dave
ja je mag van de luchthaven af. wij zijn in nov via dubai gevlogen en zouden ook die uren in dubai hebben. alleen toen wij in dubai kwamen konden we daar alvast onze boardingpass halen zeiden ze in dus, toen was de vlucht er ineeens niet meer die dag en konden we tot 15 uur dubai dan weer naar luchthaven en dan hopen dat er nog eeen andere vlucht was of horen wanneer we dan wel konden gaan.
dit hebben wij niet gedaan we mochten ook 2 uur later meteen weer mee vliegen, dit leek ons toen beter en prettiger.
dus wij zijn mee gegaan alleen onze bagage niet die kwam 3 dagen later in ons hotel in bkk.
maar verder was het perfect met emirates en zal ik zeker weer als eerst bij hun kijken voor een nieuw vlucht.