Hoogseizoen, wel of niet vooruit boeken

Hoi allemaal,

Ik lees verschillende verhalen over het wel en niet vooruit boeken van hotels. Nu begrijp ik dat dat in laagseizoen niet nodig is, maar hoe zit dat in het hoogseizoen?

Wij vertrekken 18 november…

Voor plaatsen als Sukhuthai, Phitsanulok, Ayutthaya kan ik online niet eens iets low budget vinden (geen Hostels overigens, daar ben ik wel een beetje klaar mee :wink: ) Gewoon leuke guesthousjes.

In Krabi dorp nog tips? We blijven daar 2 nachtjes om vanuit daar het eea te ondernemen en dan gaan we een paar nachtjes naar Koh Phi Phi. Of kan ik daar in hoogseizoen op de bonnefooi iets vinden voor 3550-400 thb per nacht?

Bedankt alvast voor jullie input!

Een hoop guesthouses doen niet aan booking op voorhand. Volgens mij zal je wel altijd iets vinden. Gewoon even surfen naar guesthouse-besprekingen op het net, of even de Lp of andere reisgids doorkijken…

Krabi en Phiphi, daar ben ik nog niet geweest, dus daar kan ik je niets over vertellen…

Grts,

Jelle

maak je maar niet te veel zorgen over slaapplaatsen , die zijn er overal in overvloed.Meestal rond de 500 bth per nacht per kamer.
gewoon binnenstappen en de kamer eerst bekijken voor je beslist.
hou er wel rekening mee dat brabbi en ko phi phi wel de duurste zijn zeker in “high season”
ik persoonlijk vind brabbi veel te klein , is eigenlijk niet veel te doen.
en te duur.
als je het echte avontuur opzoekt kan je ook nakon phatom opzoeken , grootste boudha te wereld, is ook een tempel waar je een boedistische tatou kan laten zetten.( angela jollie ) .
van daaruit kun je naar cha aam reizen (oord waar thaise mensen op vakantie gaan).
van daar kun je weer verder naar hua hin gaan ( bekende badplaats ongeveer 25 km verder dan cha aam).
bruisend nachtleven.
als je di achter de rug hebt raad ik je aan verder te reizen naar chumpon en daar de ferry te nemen naar ko toa ( schilpadden eiland)
dan de ferry naar ko phangan .
van hier met de ferry naar ko samui.
van hier kun je kiezen of wel vliegen of met de ferry.licht er een beetje aan over de tijd die je nog rest.
ale ge bekijkt het allemaaal maar eens
grts benny
je kan dit alles doen met de trein die vertrekt in bkk hua lampung train station.
één rit kost ongeveer 30 bth met de trein

Het echte hoogseizoen begint pas 7-8 december, tot die tijd plaats genoeg. koop een Lonely Planet, stip twee van je favorieten aan, en stuur je motortaxi naar de eerste, in 9 van de 10 gevallen is een bezoek aan de tweede niet nodig, zeker als je vroeg (tot 16 u) arriveert.

Hans.