Wanneer boeken?

In december 2011 vertrek ik voor 3 mnd naar Thailand.
Hoever van tevoren moet ik boeken?

Ligt er een beetje aan als je alleen een ticket wil dan is vroeg boeken goedkoper. Let alleen wel december is hoogseizoen dus ‘‘dure’’ tickets

meestal is zo vroeg mogenlijk boeken het goedkoopst natuurlijk kan je wachten op aanbiedingen maar of die er komen is natuurlijk altijd maar de vraag
vliegen vanaf brussel of dusseldorf wil soms behoorlijk wat € schelen
de meeste vliegmaatschappijen geven de prijzen 300 dagen van te voren vrij

Ik wil idd alleen een ticket boeken.
Mijn vriend ook, maar die komt pas half februari, dus we moeten wel dezelfde eind datum hebben op het ticket.

Een jaar vooruit boeken is dus nog niet zo gek bedacht van mij. Ik vind het ontzettend spannend…dus als ik boek, dan moet ik ook wel gaan :wink:
Even met mijn zwager overleggen, want hij brengt me weg. Dan komt er weer iemand anders, dan ben ik even alleen en dan weer samen met mijn vriendje.

Begin 2011 moet je al zoeken om een ticket voor december(2011)vast te leggen!(beter te vroeg dan te laat!!)

…normalerwijs boek ik 6-7 maanden van te voren om een goedkope ticket te bemachtigen. Vorige maand de stoute schoenen aangetrokken en ticket geboekt voor 800/pp (eind januari / eind februari - ruim 30 dagen); klik ik net door op Dave’s nieuwe site zie ik dat er voor 683/pp een rechtstreekse vlucht beschikbaar is. Vroeg boeken is meestal goedkoop; dit keer vis ik achter het net, wat goedkope tickets betreft dan…

Groet,
Joe

December is over het algemeen duur. Het loont denk ik niet om te wachten en te hopen op een goedkoper ticket. Voor andere periodes zou je de gok kunnen wagen, maar voor December zeker niet. Kans is klein dat je een mazzeltje hebt in December.

Heb in Mei geboekt voor Oktober. Prijs is 1x iets omhoog gegaan maar stond vorige week weer hetzelfde als toen ik boekte. Dus in een andere periode zou ik het erop wagen. Heb het niet gedaan trouwens, heb zo snel mogelijk geboekt. Kwam uit op €607,- veel goedkoper zal vast niet kunnen. Kan wel natuurlijk, maar dan niet op die manier zoals wij willen vliegen (graag wat meer ruimte, entertainment is ook niet verkeerd, prettige overstap)

Al is die overstap niet meer zo prettig, vorige week te horen gekregen dat we 8 uur vertraging hebben! Oftewel vlucht werd geannuleerdlol2

Ik zou eigenlijk in november vertrekken. Zou dat veel schelen in prijs?
Maar goed als ik in januari ong zou boeken en ik kom op 6-700euro uit vind ik het nog meevallen aangezien ik 1000 ‘begroot’ heb.

Voor 1000 kom je er zeker wel ook in het hoogseizoen. Voor de andere tijden kan je soms geluk hebben en het inderdaad een stuk goedkoper treffen. Het verschil tussen november en december zal denk ik niet zo heel veel schelen

De laagste prijzen die ik gezien heb zijn

680 voor nonstop Schiphol - Bangkok
500 voor vertrek Dusseldorf met 1 stop (Dubai, Cairo, Moskou of Kuala Lumpur)
400 voor vertrek Dusseldorf met 1 stop Thereran

Zelf hou ik niet van zo vroeg te boeken omdat je er dan aan vast zit of toch moet bijbetalen om het te veranderen.

Zo denk ik er ook over weektripper om niet voeg te boeken.

Normaal boek ik mijn tickets voor december 10maanden van tervoren!!
Het beste wat je kunt doen is op verschillende vliegtickets sites,de nieuwsbrief aan te klikken zodat je wordt op de hoogte gehouden voor promoties van één of andere vliegtuigmaatschappij!

Als je aan schoolvakanties gebonden bent, dan zou ik echt zo vroeg mogelijk boeken. Ben je een beetje flexibel, dan kun je evt iets langer wachten.

Ik zit niet aan schoolvakanties gebonden, wel met aan een collega die na mij weer een tijdje op reis gaat, dus het moet aan elkaar aansluiten. En natuurlijk zit ik vast aan mijn opgespaarde vrije uren.

680 zonder stop vanaf schiphol en 500 vanaf dusseldorf zijn de minimum prijzen. Als met deze prijzen het vliegtuig niet vol komt dan wordt de vlucht gecanceled door b.v. China airlines. De minimum prijs hangt af van de brandstofprijzen en luchthaven kosten. Als je onder de 800 of 600 (dusseldorf) 10 maanden van te voren kan boeken dan is dat geen slechte zaak om te doen. Maar als het 10 maanden van te voren boven de 800 of 600 kost dan kan je beter wachten.

Als je reisdata vastliggen dan zou ik wel 2 maanden van te voren boeken en voor vertrek na 10 december tot 1 maart of voor de maand juli 4 maanden aanhouden. Anders wordt het risico groot dat de vliegtuigen op jouw gewenste dag vol zitten.

Kijk eens op de klm site dan zie je het verschil in prijs tussen bepaalde dagen. 2 dagen verschil kan zo 200 euro, 35 %, schelen.

:chin:2 weken voor de Kerst zijn de tickets behoorlijk duur de eerste week van december valt nog wel mee maar als je kan zal ik november gaan dan zijn er vaak nog veel aanbiedingen om dat ze met moeite de vliegtuigen volkrijgen:THAILAND::cambodia:

Als je deze site gebruikt: Goedkoop vliegen naar Bangkok? Vliegtickets va € 418,- krijg je dagelijks een update van de laagste prijzen in je mailbox.