Zo vroeg mogelijk tickets boeken

Ik ben een leek op het gebied van alleen maar een ticket boeken en dan verder de reis zelf regelen. Nu is mij gezegd, dat als je je ticket vroeg boekt (bv naar Bangkok) je vaak het goedkoopst weg kan. Maar als ik nu in 2012 naar Thailand wil, vanaf wanneer kan ik dan tickets boeken?:confused:

Hoi Yeneba,

zo vroeg mogelijk is i.d.d. het goedkoopst, want die eventuele goedkope last-minutes zijn niet zeker.

Op Airberlin.com kun je al tot halverwege 2012 vluchten op Bangkok boeken.

Succes!

Robert,

Bedankt voor je reactie, heb natuurlijk even gekeken maar kan nog geen vluchten vinden. Ik wil wel vanaf Schiphol vertrekken want ik woon daar ca 20min vandaan. Misschien is dat de reden?

groet,
Yeneba

Hallo Yeneba,

Vanaf ongeveer 10 maanden van tevoren kun je tickets boeken van alle aanbieders!
Zo heb je een duidelijk overzicht van alle prijzen en aanbieders naar Bangkok.

Groetjes Peter

1 like

Hoi Yeneba,

ik heb gekeken met vertrek vanaf Duesseldorf.

1 like

ik zoek ook een vlucht maar dan terug eind januari 2012 (heen begin nov 2010), via verschillende sites (goleif ed) kan ik wel vluchten boeken, maar als ik bij de maatschappijen zelf kijk, kan dat nog helemaal niet? Hoe zit dat? Is het dan wel betrouwbaar om zn vlucht te boeken of krijg ik straks ineens dat ik bij moet betalen?

Uit ervaring kan je het beste je tickets ongeveer 5 a 6 maanden van te voren boeken.

1 like

Vanaf Amsterdam en Dusseldorf heb je voor periode nov-jan goedkope tickets via Turkish Airlines en de durfals kunnen op Egyptair blijven googlen
China Air is vaak ook goedkoop maar dan maak je heel wat vlieguren.

Groeten Bauke

Hoe bedoel je dat?

Ik bedoel Air China en niet China Airlines, dus deze vluchten hebben tussenstop in Beijing.

Je bericht is gemarkeerd door de community en is tijdelijk verborgen.

3 likes

Dan nog een vraag, mij lijkt het prettig om een korte overstap (tijd) te hebben, bij een aantal vluchten is het nl of 1,5 uur of anders >5!
Alleen 1,5 is misschien wel te kort? Want ik neem aan dat met vertraging er natuurlijk wel voor gezorgd wordt dat je er toch komt… zsm…
en de koffers moeten natuurlijk ook in een andere vliegtuig terecht kunnen komen, wel prettig als ze tegelijk met je aankomen, in ieder geval niet later…?

Als je de reis als ‘pakket’ boekt, zorgt de luchtvaartmaatschappij dat je ter plaatse komt. Bijvoorbeeld Eva Air werkt samen met bangok Airways. Mocht je door ene vertraging van Eva Air de Bangkok Air vlucht missen, dan regelen Eva en Bangkok dat je alsnog op de plaats van bestemming komt. Maart besluit je dat je liever Eva wilt vliegen in combinatie met Thai Airways, bijvoorbeeld vanwege een kortere overstaptijd, en door vertraging van Eva mis je de Thai vlucht, dan is het je eigen verantwoordelijkheid.