Goedkoop vliegen naar Thailand

Hallo,

Wie weet wat de goedkoopste manier is om te vliegen naar Bangkok Thailand? Mijn vragen zijn: welke maatschappij is het goedkoopst?, welke periode is het goedkoopst?, hoe ver van te voren kun je het beste boeken?, en is er een site waar je de goedkoopste vlucht kunt zoeken zonder een periode in te voeren?, ik ben namelijk minder afhankelijk van de periode.

groetjes,
Daan

Hallo Daan,

Je vraagt hier nogal wat.
De prijzen van vliegtickets varanderen regelmatig. Er is praktisch geen enkele maatschappij die vaste tarieven hanteerd. Bij welke maatschappij, bij welke vlucht dan ook, als je aan alle passagiers zou kunnen vragen wat ze betaald hebben zal iedereen een ander antwoord hebben.

Je moet gewoon regelmatig op internet aan het zoken gaan op de sites van de verschillende luchtvaartmaatschappijen en de verschillende aanbieders van vliegtickets.
Ook geen gek idee is naar een goed IATA-reisburo te gaan. Niet het allergoedkoopst, want hun moeten er ook wat aan verdienen, maar ze weten wel waar ze de goedkope tickets moeten zoeken.

Wat jij wil, een ticket kopen zonder datum, behoort bij sommige vliegmaatschappijen tot de mogelijkheden, maar dan onder strikte voorwaarden en goedkoop is het zeker niet.

Hoi Daan,

Toen wij onze vlucht boekten vertelden ze ons dat je eigenlijk 11 maanden van te voren moet boeken. Dan krijg je de goedkoopste tickets (behalve last-minutes dan).
Dus eigenlijk terug van vakantie, moet je gelijk weer boeken (wij zitten vast aan juli/augustus).
Ik ga wel checken of dat ook klopt en hoeveel goedkoper wij ons ticket dan hadden kunnen krijgen. Meestal weten we alleen nog niet zo ver van te voren waar we heen willen.

groetjes,
Ingrid

Goedemorgen,

Een ticket 11 maanden van tevoren boeken is echt niet nodig. Wel moet je uiteraard rekening houden met de vakantie-periodes. Dan is het vanzelfsprekend drukker en in deze periode zijn de goedkoopste tickets het eerste weg.

Het beste is constant op het net zoeken, er zijn dikwijls aanbiedingen van goede maatschappijen die rechtstreeks van amsterdam vliegen of de goedkopere die met een tussenstop werken. Biman air is in van de goedkoopste denk ik, laatste prijzen die ik ken waren rond de 550 euro of 750 euro voor business class, is van bangladesh, moet wel overnachting doen in een groezelig hotelletje in dakah. Duurdere periode in verlofperiode of vertrekken voor 12 april, dan begint songkrahn (thaïse nieuwjaar), voor de rest zoeken en de promoties er uit pikken

Net nog eentje gevonden op http://www.devriesreizen.nl voor 399 euro zonder taxen etc. van dusseldorf via teheran naar bkk. Verschillende vertrekdatums, goede reis !!

ik heb net een vlucht bij singapore air geboekt voor 399 eur excl.normaal zijn ze veel duurder maar zo af en toe bieden ze iets goeds aan. vertrek tusssen 1 maart en 1 mei geloof ik.

1 like

Hoi,

Ik heb vorig jaar gevlogen mat Mahan Air via Iran. Zoals hierboven ook al staat: te vinden op devriesreizen.nl
Ik ben in december gegaan (ook met kerst en oud&nieuw) en ons ticket kostte €570.
We hebben geloof ik in juni ongeveer geboekt.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

eva air en china air zijn vaak het goedkoopst andere aan bieders worden vaak duurder door een meer tax tebetalen elke tussen stop is extra betalen

als je wilt gaan vliegen vanaf dusseldorf . ndevriesreizen vraagt meer tax dan dat ze in duitsland doen voor de zelde vlucht het scheelde ons 120 euro om via dld te boeken dat kan bij mahanair.de en bij letsbuyflights.de en dan even in de zoekmachines zoeken, ik dacht machine 1. of bij justtravel.de.