vroeg boeken of wachten?

Hallo,

Ik zal eerst in het voorjaar naar Thailand gaan maar dit is verandert ik ga nu in November dus nu vroeg ik mijn af zal ik nu boeken rondreis/ticket of zal ik wachten tot na de zomervakantie? Wat is het beste? En wanneer zijn de leukste prijsjes/aanbiedingen?

hoe vroeger hoe goekoper, bij Connections toch
ik heb 2 januari men ticket gekocht naar Bangkok voor 550 euro en ik vertrek pas 5 oktober

Wij hebben nu voor het eerst vroeg geboekt, in oktober al tickets gekocht voor juni. In december hebben we de accommodaties en transfers erbij geboekt en het totaal plaatje is toch wel veel €€€ goedkoper dan voorheen.
Dus als je het mij vraagt…

Volgend jaar zullen we het zeker weer op deze manier proberen te doen.
Ik heb overigens geen idee wat de prijzen voor november zijn.

Nou elke reis sites heeft nieuwsbrieven over goedkope tickets,zou zeggen als je vb;op www.vliegtarieven.nl surft dan kan je de nieuwsbrief aanklikken(wordt je 1x per maand toegezonden)zo weet je wat er in promotie staat,wat betreft vliegtickets naar Thailand.
Nu de ervaring leert me dat je voor tickets in november nu al kan boeken,want gewoonlijk liggen deze tickets rond de 770euro.
Als je die nu gaat boeken betaal je heel wat minder.
Nog een goede raad,probeer altijd op een woensdag te vertrekken,het schilt dikwijls in prijs.

Dank je wel voor de tips ik heb nu een ticket voor november gezien voor 550 pp dus dat is wel een mooi prijsje veel beter dan de 770 natuurlijk.
En ik zal zeker kijken voor een woensdag bedankt.

Camilla, doe je wel eens mee aan een loterij?
Indien ja…wacht met boeken tot een week of 4 voor vertrek.
Indien nee…boek nu, nu je zeker weet dat het tarief lager is en acceptabel.

Huhhhh…wazig? Een beetje wel ja. Een ticket boeken is een beetje als een loterij.
Sommigen wachten tot het laatst en KUNNEN inderdaad stukken goedkoper uit zijn, maar ze kunnen ook bot vangen of zelfs de hoofdprijs betalen.
Als de vliegmaatschappijen een week of 4-6 vooraf nog stoelen heeft, dan doen ze een aanbieding voor een paar stoelen; die kun je treffen.

Ikzelf boekte afgelopen jaar in Juli een reourtje BKK-AMS voor THB 33,535 (20-12-2011 BKK-AMS en 3-1-2012 AMS-BKK).
Begin December 2011 was er ineens een aanbieding voor THB 21,750 all in. Hetzelfde vliegtuig, dezelfde route, dezelfde stoelen en hetzelfde eten…