Heeft iemand ervaring met het ‘op het juiste moment’ boeken van een vliegticket??
Ik wil in augustus weer naar Thailand, liefst weer een retour ticket. Afgelopen jaar was ik rond de 1000 euro kwijt. Dit kwam oa. omdat ik te laat geboekt had. Maar ja…wanneer is de beste tijd?? Nu, of moet ik wachten tot het nieuwe jaar?
Ik heb al zitten kijken voor de tickets voor komende zomer. Op de website van cheaptickets kun je nu al genoeg tickets voor deze zomer vinden. Ik zou niet te lang wachten, want dan zijn alle goedkopere tickets al weg. En dat is toch eigenlijk zonde van het geld… Het is snel verdiend
normaal is zo vroeg mogenlijk boeken het goedkoopst echter kan er natuurlijk altijd een aanbieding komen die goedkoper is maar dat zijn vaak maar enkele tickets en dus zal je er dan snel bij moeten zijn, mijn advies is dus nu boeken
Tijdens het begin van het nieuwe jaar beginnen veel reisbureaus met vroegboekacties.
Zo kochten wij begin dit jaar (ik geloof tot en met 1 feb.) onze tickets voor september via www.joker.be voor 550 pp. Etihad Airways, 1 tussenstop in Abu Dhabi.
Wij waren tevreden over de service, vertrekuren en kost.
Ik zag op hun website dat ze dit jaar weer in zee gaan met Etihad, maar ook met Qatar, Egypt, Swissair en nog een rits maatschappijen.
Gouden regel:voor goedkope vliegtickets voor december2011 altijd boeken rond midden januarie!
Voor augustus moet men al zeker beginnen zoeken in februarie!
Nog een tip probeer altijd in het midden van de week te vertrekken(woensdag&donderdag)tickets zijn dan altijd goedkoper.
Het kan je wel 75euro voordeel opleveren!(ikzelf doe het altijd vertrekken in het midden van de week)
Ik heb tickets gekocht! 700 euro, rechtstreeks! Er waren goedkopere, maar toen ik ze aanklikte waren de tickets al weg…???
Nou ja, 300 euro in the pocket! En de wetenschap dat ik in augustus weer in Thailand zit!
Bedankt voor de reacties!!
Ik ben NL! Vlieg vanaf Schiphol met China Airlines. Daar vloog ik vorig jaar ook mee!
Beviel heel goed! Vorig jaar boekte ik in maart geloof ik, goedkoopste ticket was toen 1000…maar wel rechtstreeks. Ik wilde niet 10 uur op een vliegveld wachten.
Nu dus 675 pp! Ach, het kan goedkoper, maar als de overstaptijd meer dan 5 uur is, dan betaal ik liever iets meer. Het is voor mij ook vakantie, ga ‘maar’ drie weken.