Wij willen in november naar thailand, wij weten al bijna helemaal hoe we het willen doen. kunnen wij beter hotels vooraf boeken of daar maar kijken.
Ik ben bang dat als we daar zijn en we willen bijv toch een dag langer/korter in een bepaald plaatsje blijven of doortrekken, dan zitten we met de geboekte hotels… maar als we niks boeken ben ik bang dat we dalik nergens meer in een fatsoelijk hotel terecht kunnen…
hebben jullie tips, wat we zeker gezien moeten hebben???
we komen in bangkok, chiang mai, phuket en koh samui. (wat nu de planning is)
En iemand ervaring met de full moon party?
ik vind het allemaal heel moeilijk er zijn zoveel mooie dingen.
In november is er overal nog plaats genoeg. In Thailand moet je echter wel weten wat je wilt als je ergens aankomt.
Koop een goede reisgids, en stel aan de hand daarvan per plaats een lijstje op met 2 adressen.
Je komt aan en geeft de (brommer) taxi opdracht om naar adres 1 te gaan. (Wel eerst de prijs afspreken !) In 9 van de 10 gevallen ga je daar de nacht doorbrengen, en in dat ene geval heb je adres 2 achter de hand.
Je hoeft dit niet zo te doen, echter dan word je meestal gebracht naar het adres waar je chauffeur de hoogste commissie krijgt.
En dat is soms wel, maar meestal niet het adres waar je wilt slapen.:slapen:
Voor ‘fatsoenlijke hotels’ is het wel vaak zo dat je via een van de hotelboekingwebsites goedkoper uit bent dan bij het hotel zelf, zeker de vaak hoge walk in rates. Dit boeken kan vaak in de lobby van het hotel zelf, met hun eigen wifi connectie.
De full moon party of je daar geweest moet zijn ja dat is een moeilijke, in nov is de party niet te druk ong 8 tot 10000 man.
Het is een wild en massaal feest, daar moet je van houden natuurlijk mijn persoonlijke mening is het is leuk om een keer mee te maken.maar ik zou niet je hele schema omgooien.
Ik heb jullie schema gezien en ik zou het anders doen, want nu ga je jezelf voorbij rennen en heb je uiteindelijk iets gezien komt een beetje over als europa doen in een week. hou er rekening mee dat thailand net zo groot is als frankrijk en dat de treinen en bussen niet als een zwitsers uurwerk op schema rijden.
Wij zijn in het hoogseizoen in Thailand geweest en hebben alleen de 1e 2 nachten bij aankomst in BKK geboekt de rest hebben we gewoon ter plekke gezocht.
Heb je misschien tips dan hoe we het beter zouden kunnen doen? want we willen wel naar chiang mai, bangkok en phuket en de laatste dagen willen we gewoon relaxen niks doen op een tropisch eilandje, liefst een hutje op het strand… maar kunnen we dan misschien beter ergens anders heen gaan als koh samui??
want we willen de dag van vertrek eigenlijk vanaf het eilandje naar bangkok gaan en niet de laatste nacht in bangkok zijn… is wel veel reizen de laatste dag, mischien een eilandje dichter bij bangkok?
ik zou er voor kiezen voor de eilanden in de andaman zee dit ivm het weer aan de andere kant waar normaal gesproken oct/nov de slechtste mnd wat weer betreft zijn. Maar dit jaar is het weer verre van normaal.
je kan ook naar koh chang of koh samed gaan die liggen dichter bij bkk.