In juli 2012 gaan wij met 2 kinderen 3 weken rondreizen in Thailand.
Nu is mijn vraag of ik het beste de hotels al in Nederland kan boeken of dat ik dat gewoon in Thailand moet doen?
Als ik namelijk in Nederland op de diverse hotel boekingssites kijk dan zijn al veel hotels volgeboekt in de maand juli.
Verder zijn leuke hoteltips (Rayong, Khao Yai NP, Chiang Rai) altijd welkom!
Met kinderen hebben wij er altijd voor gekozen dit thuis te regelen, vonden wij de meest ontspannen manier van reizen. Je bent al in een vreemd land dus je let al extra goed op je kinderen en dan moet je ook nog opzoek naar een slaapplaats…
Wij maakten er thuis altijd al een “feestje” van door met z’n allen het leukste hotel uit te zoeken.
Wat betreft de bookingsites zou ik me niet te veel aan vasthouden. Ik zou bij een aantal Thailand touroperators kijken welke zij aanbieden en bij hun dan informeren over de verkrijgbaarheid.
Enkele bekende operators zijn; 333Travel, Greenwoodtravel, BMair, Vieng.
Op onze website (www.viengtravel.com) vind je slechts een beperkt aanbod van alle hotels die wij in Thailand aanbieden. Mocht je willen, dat ik het e.e.a. voor jullie nakijk, dan kan je me altijd even vrijblijvend een mailtje sturen: [EMAIL=“dave@viengtravel.com”]dave@viengtravel.com
:chin:Een hotel in Thailand is altijd wel tevinden ze schrijven vaak dat ze vol zijn hier in Nederland met de hoop dat je maar snel gaat beslissen hebben zij het geld weer binnen
weet niet hoe oud dat de kinderen zijn zijn nog heel jong kan je misschien een bed bij zetten op de ouder slaapkamer in Thailand betaal je voor de kamer en niet voor het aantal personen over het algemeen.
Ik denk dat Dave jullie al aardig op weg kan helpen de eerste nachten.
Dat is wel eens een probleem. Veel hotels kunnen maar 1 extra bed op de kamer zetten. Het andere kind moet dan het bed met de ouders delen, niet echt ideaal.
Er zijn wel een aantal hotels met familiekamers, wat in zo’n geval erg handig is, maar deze vind je niet in elke plaats.
Zijn de kinderen al wat ouder, dan kan je bijvoorbeeld connecting rooms of in ieder geval adjoining rooms reserveren…
Boeken in NL of ter plekke , een gezin met kinderen…
Juli is laagseizoen in Thailand, dus drukte is geen reden om vooraf te boeken. Er is plaats genoeg, en afdingen kan ook.
Het hangt ervan af welke eisen je stelt: Gewoon een eenvoudige, schone kamer met douche en toilet, dan zeg ik: Hier adres opzoeken, ter plekke boeken.
Als je eisen hoger liggen: Vier sterren of een zwembad of iets dergelijks erbij, dan zou ik hier boeken.
Nadeel daarvan is wel dat je je flexibiliteit inlevert: Je hebt het bijv. enorm naar je zin in Chiang Rai, maar je moet morgen weg, omdat je een hotel in Rayong hebt geboekt. Dan zou ik echt balen.
Ik wil niet zeggen dat juli echt hoogseizoen is maar het is ook niet echt super laagseizoen. Het is dan echt wel drukker maar je zal geen problemen hebben om een slaap plek te vinden.
Klopt wat je zegt Hans, dat is ook de overweging om nog niets te boeken en dit pas in Thailand zelf te doen.
Aangezien we zelf gaan rijden, hebben we niets te maken met boekingen van treinen of overtochten met de boot.
:chin:Zal een starters pakket nemen ben je de eerste nacht(en) al voor zien van een slaap plek is wel makelijk zeker als je kinderen bij je hebt en kan je in alle rust even op adem komen (op frissen) naar een lange reis Heb je wel een goede rij ervaringen het is totaal anders rijden als in Nederland
groetjes Fransjes:THAILAND:
We hebben de eerste nachten Bangkok al geboekt. En wat betreft de rij-ervaring, wij rijden iedere vakantie gemiddeld 3000 kilometer in verschillende landen. (Thailand hebben we eerder ook al een keer gedaan).
Dus wat dat betreft, dat zit wel goed.
De hotels zijn niet volgeboekt. Dit komt omdat je invult, dat je met 2 kinderen komt.
Erts invullen: 2 volwassenen. Daarna hotel benaderen voor optie met kinderen.
Je zult zien: geen probleem. (extra bedden op kamer etc)