Zomer 2008 willen we Thailand ontdekken met onze 2 kids (8&10 jaar). Alles op de bonnefooi met openbaar vervoer en rugzak. We hebben 4 weken de tijd.
Wat ik wil weten is of er moeglijkheden zijn om met zijn vieren in 1 kamer te slapen of dat er 2 kamers moeten worden geboekt?
Andere vraag is of autohuur daadwerkelijk af te raden is of toch een optie?
In thailand huur je een kamer met hoeveel personen je er opslaapt is niet belangrijk.maar er is meestal alleen een 2 persoons bed of 2 losse bedden.
een kamer hoeft niet duur te zijn dus een kamer apart voor de kids moet soms kunnen denk ik
Een auto huren is af teraden voor bangkok buiten bangkok is auto rijden wel te doen.maar ik zou toch zoveel mogelijk gebruik maken van het open baar vervoer.
PS neem voor al af en toe wat dagen vrij en ga niet te veel jakkeren door thailand.is erg vermoeiend zeker voor kinderen.
We zijn ook niet van plan te veel te jakkeren. Afgelopen zomer zijn we 6 weken door de VS getrokken met een camper. Op zich ging dat met de kids geweldig, maar bij thuiskomst merkten we toch dat de kids niet geheel uitgerust van zomervakantie terugkwamen.
Daarom willen we in die 4 weken zeker een kleine week lekker redelijk luierend doorbrengen op een eiland/aan een mooi strand. ok in het noorden wille we een paar dagen rust inbouwen. Hebben al van een leuke accommodatie ghoord, maar ja het duurt nog meer dan een jaar.
Het lijkt mij een vreemd gevoel om de kids n een kamer apart te laten slapen, maar goed ze dan alweer een stuk ouder en dus zelfstandiger en wijzer. Nu slapen we nog gezellig met zijn vieren in een kleine tent.
Slapen in een tent dat kent men niet echt in thailand ,ja kijk eens op de site thailandvoorbeginners.nl daar staan heel veel leuke tips over thailand ik zelf kijk er nog wel eens en ben toch al veel in thailand geweest.
alvast veel plezier met het voor bereiden.
Dit jaar vertoeven we lekker in Italié, een zogenaamde rustig aan vakantie en helemaal niks mis mee, maar het is zo geweldig om ver op reis te gaan met onze kids. Je ziet ze genieten. Zoon van 9 wil ok nu al van alles weten over Thailand.
Ik droom alvast en wil zsm na de zomervakantie in ieder geval de vluchten gaan vast leggen, in de hoop om nog een beetje iets betaalbaars te vinden. Zag nu dat LTU goedkope vluchten aanbiedt, maar als iemand nog suggesties heeft…
We hebben wel grofweg het idee opgevat om eerst Bangkok te bekijken (2 of 3 nachten) dan naar het noorden, weer retour en dan ergens een eiland opzoeken. Kan even niet op de naam komen, Mijn thais s nog niet geweldig en ik haal van alles door elkaar. Nou ja, ik heb de tijd zullen we maar zeggen
Emirates heeft ook goedkopere tickets is wel via dubai maar echt een hele goede maatschappij .
Voor de kinderen de site thailandvoorbeginners .nl is echt een aanrader(ook voor volwassen)
succes
Hoi,
Wij zijn in 2005 de eerste keer met de 2 kids naar Thailand gegaan. Ze waren toen 8 en 10 jaar ook. Wij hebben toen de tocht gedaan naar de River Kwai en de laatste paar dagen op Koh Samui. Ook zijn wij begonnen in Bangkok. Dit jaar gaan wij weer. Wij hebben de tickets vorig jaar via internet bij LTU geboekt zij zijn het goedkoopste voor al voor de kinderen. Wij gaan dit jaar ook eerst een paar dagen in Bangkok (fietstour maken, weer de weekend markt, China Town etc…) dan gaan wij naar het Noorden, heerlijk met de kids in de nachttrein dit gaat echt super. De kids zijn dit jaar 10 en 13 pas als we gaan. Dan weer terug naar BAngkok naar Pattaya 2,3 dagen en dan naar het eiland Koh Chang :HEERLIJK…
Veel voorpret wens ik jullie net zoveel als wij nu hebben.
Groetjes Yvette;)
leuk om te lezen. Houden jullie een weblog oid bij. Ik ben benieuwd naar jullie belevenissen. Zoals je jullie trip beschrijft willen wij ok reizen. we willen nog wel Kwai erbij doen, maar Pattaya slaan wij over. Ik twijfel nog tussen Ko Chang of Ko Samui/Krabi. Maar ja ik heb nog tijd zat om te twijfelen. Ik was het liefst dit jaar al met de kids gegaan, maar heb met manlief de afspraak 1 jaar europa 1 jaar verweg vwb de vakanties.
Ik ben wel al heel veel aan het lezen. Ook al zou de reis niet doorgaan, dan nog geniet ik daar al van. Veel voorpret
Wij houden nog geen weblog bij maar misschien een idee voor de komende vakantie. De River Kwai hebben wij al gedaan is echt geweldig. Bij Kanchanaburi zijn wij toen de trip gaan maken we hebben daar de olifantentocht door de jungle gedaan, jeep door de jungle en geraft echt super met de kinderen. Wij zijn toen naar Koh SAmui gegaan een prachtig eiland let wel op waar je gaat onze vrienden die we bij de River Kwai tour kennen geleerd hebben laggen bij de Big Buhda niet toeristisch maar ook geen mooi strand alles koraal in het water.
Wij lagen wat drukkerwat is druk daar ( mensen lagen echt her en daar verspreid niet zoals bij andere strandvakantie’s) maar een prachtig strand en omdat het hotel bijna op het strand lag kreeg je niks mee van de drukte.
Wij hebben alles geboekt bij www.greenwoodtravel.nl ook dit jaar weer dit zijn nederlandse mensen die in Bangkok zitten in het Prince Palace Hotel.
Groetjes ik kijk vanavond nog eens ik moet nu basketbaltraining gaan geven.
Vergeet niet dat je met het openbaar vervoer veel tijd verliest, zeker als het de eerste keer is en de gang van zaken niet kent.
We doorkruisen de laatste jaren Thailand met de wagen en dat geeft de volledige vrijheid, de koffer is de kleerkast ,klein rugzakje met spullen voor op de kamer, een goeie landkaart ,Hotels overal te vinden, let wel op in het noorden tijdig te gaan zoeken ,wegens het laagseizoen gaan ze s’avonds naar huis en is de boel leeg, hebben zo al in eentje gezeten.
Rijden in het donker en vooral bij regen is af te raden, levensgevaarlijk, je ziet geen steek, kronkelende wegen met soms mega putten in of plots niets meer…en dan nog van alle soorten toestanden ,onverlicht zich voortverplaatsende links en rechts over de wegen.
Verschiet niet (noorden) op de snelweg een spookrijder te ontmoeten, is hun manier om niet te moeten omrijden…
Huur ook bij avis of dergelijke grote verhuurders ivb verzekering. Je kan hem ook huren in punt a en inleveren ergens anders.
Indien ongeval in je gelijk of niet je bent de pineut. Daarom goede verzekering nemen.
Ik zou voor de auto gaan, bkk zou ik afraden het kan je een week kosten om er uit te komen.
Ik weet niet wat de brutte plannen zijn van de reis ?Kan dan wat meer tips geven.
Had niet alles gelezen:redface: zie dat je naar het noorden wil, dan kan je een aansluitende vlucht nemen naar Chiang Mai of Chiang Rai en daar een toer maken van vb 14 dagen en dan met vliegtuig naar het zuiden en weer toeren of van noord naar zuid ook de moeite.
even een berichtje van ons, wij wonen zelf in Thailand en hebben een klein resort. Wij hebben ook veel gereisd en hebben de ervaring dat je niet altijd zomaar met z’n vieren op een kamer kan. Voor thaien zelf vinden ze het vaak niet erg en is het bijna gewoon om met meerderen op een kamer te slapen maar als je ‘farang’ bent (met geld!)moet je vaak extra bedden betalen of een extra kamer huren…bij de eenkan het wel bij de ander niet!
Over een auto huren in Thailand. De wegen zijn hier prima, rijstijl is iets anders maar als je eenmaal een klein beetje gewend bent is het goed te doen, alleen bangkok met een auto zullen we je echt afraden!
Succes en veel plezier je voorbereidigen! Als je nog vragen hebt lezen we het wel…