We (echtpaar van 36 en 37) hebben twee kids van 3 en 5 en gaan in midden juli een maand naar thailand.
We komen 22 juli in bangkok aan en blijven daar twee nachten. Tot nu toe hebben we alleen de vliegreis en twee hotelovernachtiingen geboekt.
We houden allebei niet zo van de hele toeristische gebieden en willen met de kinderen een niet te drukke vakantie maar wel met cultuur. Hoe oorspronkelijker hoe beter. We moeten rekening houden met de leeftijd vanonze kinderen en willen vooral als gezin alles beleven, zonder dat we helemaal bekaf thuiskomen. we willen de kinderen laten kennismaken met andere culturen en dit is onze eerste (verre) stap.
Is er misschien iemand met tips voor ons? Ik heb tot nu toe enkele goede adviezen gelezen voor reizen met kinderen van onze leeftijd, maar helaas al verouderd (2010). We zijn heeeeel lang geleden wel in Thailand geweest maar nu hebben we twee kleine kooters.
We denken er zelf aan om na bangkok af te reizen naar het noorden.
Daar een week te blijven en dan naar het zuiden. Voor de rest zijn we ons nog aan het orienteren ( en dat moet ook want juli komt snel dichtbij). De grote vraag is: wat mogen we met/voor onze kinderen vooral niet missen?
-Oorspronkelijkheid vind je niet of nauwelijks in plaatsen waar iedereen naartoe gaat.
-Je zou dus moeten kiezen voor typisch Thaise steden waar nauwelijks een toerist komt.
Staat juist dit je aan, of wil je toch voor "de highlights"gaan , of misschien een kombi van beide ?
Oh, en kijk eens op http://www.theatlantahotelbangkok.com/ . Ze hebben een combikamer,dwz twee kamers achter een deur, met een gedeelde badkamer.
Een uitkomst voor een jong gezin, het is er schoon, het personeel is vriendelijk, en er is een zwembad, ( zie je zelden in BKK voor dat geld) en een uitstekend restaurant.
Ik kom er zelf al 20 jaar.
Beste Hans,
Bedankt voor je tip over hhet atlanta hotel! De commentaren op het hotel zijn erg verschillend. Er zijn mensen die het helemaal grweldig vinden en andersom. Ik begrijp dat de combikamer de beste keus is. We hebben een optie op het royal princess larn luang hotel maar das vrijblijvend. Ik denk dat we je aanbeveling gewoon gaan proberen!
We zijn een tijd geleden naar china gegaan en hebben daar eigenlijk weinig tot geen highlights gezien omdat we dat al snel zo toeristisch vinden. Misschien is een combinatie het beste om maar niet te extreem te doen… Onze kinderen kennen het verschil tussen toeristisch en wel toeristisch immers niet. we denken er aan om met de nachttrein naar chang mai te gaan vanuit bangkok en daarna via pucket naar de eilanden. Als je nog andere goede tips hebt, graag! Morgen ontvangen we de lonely planet thailand…waarch staat daar ook wel wat bruikbaars in…
Groeten Leon en Eva
Hee l en e,
Die bedoel ik inderdaad. Het hotel is absoluut ouder en basic, maar heeft charme en is goed onderhouden, en zoals je gezien hebt,
kom je er geen gasten tegen waarvan je niet wilt dat kinderen ze zien.
Over toeristisch: Phuket is dan een must-not-see… Chiang Mai is op het randje, maar daar is nog wel voldoende Thailand te vinden.
De eilanden rond Phuket zijn ook toeristisch.
Voordelen van niet -toeristische plaatsen zijn de volgende :
De omgeving en mensen zijn niet op toerisme ingesteld, en zodoende meer ECHT Thais.
De accomodatie is goedkoper, en tegelijk vaak beter.
Nadelen zijn er ook: Er wordt minder engels gesproken, en een westers eten is lastiger te vinden.
Sla je Lonely Planet er eens op na, en zoek de volgende plaatsen:
Prachuap Khiri Khan
Phetburi
Bang Saphan Yai
zijn absoluut NIET toeristisch, je ziet hooguit 5 -10 bleekgezichten op een dag.
Nog wat plaatsen die wel toeristisch zijn, maar wel voldoende Thais om te bezoeken:
Kanchanaburi
Hua Hin
Wat je zeker zou moeten doen is met je kinderen een school bezoeken, het liefst even na schooltijd.
(Ergens 14-15 u) Thaise kinderen zijn heel sociaal, en dol op contact met westerse kinderen.
Een stukje treinreis, liefst in de 3e klasse, is ook een belevenis.
Je zit op houten banken, en de toiletten zijn smerig (ook in 1e of 2e klas) ,dus maak het niet te lang, maar je hebt zo contact met de Thai,
en je ziet van alles.
Als de TO toerisme wil vermijden, laat ze dan naar een uithoek van de Isaan gaan of naar, pak-en-beet, Narathiwat. Je ziet daar geen 5-10 farangs op een dag, maar hoogstwaarschijnlijk NUL. Ik voel me altijd erg happy in dat soort oorden, omdat ik daar nog echt welkom ben bij de locals en niet als normaal wordt beschouwd, zoals in Pattaya of Patong.
De Isaan is, samen met het diepe zuiden, waarschijnlijk de minst bezochte regio van Thailand. Ik heb zelf met de auto in vier dagen een rondje Udon Thani-Bueng Kan-Ubon Ratchatani-Khon Kaen-Udon Thani gereden. Zowaar een prachtige route! Vooral het gebied van Nong Khai tot Ubon, langs de Mekong rivier is schitterend.
Ik zou wel rekening houden met het weer ter plaatse. Ik zat er in december, tijdens het droge en koelere seizoen. In de zomermaanden is het wellicht een heel ander verhaal.
In het diepe zuiden, meer specifiek de provincies Narathiwat, Pattani en Yala word je geconfronteerd met een grote militaire aanwezigheid ten gevolge van de inmiddels elf jaar lange strijd die er woedt om meer autonomie van de autochtone Maleise moslimbevolking. Geen probleem als je alleen - en per auto!! - reist en het is er schitterend, maar ik zou mijn gezin er niet mee naartoe nemen.
Ik ben in november 2014 met mijn dochtertje van bijna 3 jaar voor 2 weken naar Thailand gegaan. Eerst paar dagen Bangkok en toen Phuket en weer paar dagen Bangkok. Ik ben toen bewust wel in de toeristische gebieden gebleven met haar dus tips over niet-toeristische must sees met kids kan ik je niet geven.
De enige tip die ik je wel kan geven is…doe het rustig aan. Mijn dochtertje vond Thailand prachtig en was echt onder de indruk van wat ze allemaal zag. Maar ik kon met haar niet in 1 dag bv heel veel dingen bekijken zoals ik dat kon doen toen ik er zonder kind was.
Een tripje naar het Koninklijk Paleis was bv al een dagtrip geworden…ons hotel was niet zo ver lopen er vandaan, dus gingen we lopen. Dat stukje van 20 min lopen duurde al 10x langer, doordat ze onderweg vanalles zag, eten etc etc. Ter plekke vond ze alles mooi dus het bezoekje duurde ook veel langer. Daarna wilde ik nog naar Wat Po maar toen viel ze in slaap door alle indrukken (terwijl ze thuis geen middagdutjes meer deed) dus toen maar gewoon gaan rondlopen met de buggy en gaan zitten genieten aan de rivierkant. Toen ze wakker werd was het al tegen de avond dus waren de sights al dicht en ze had natuurlijk al een slaapje gedaan dus teruggaan naar hotel had geen zin, dus toen de boot maar gepakt. Ergens uitgestapt, rondgelopen en toen tuk tuk naar MBK en Siam Paragon genomen wat ze ook helemaal geweldig vond.
Een bezoekje aan de dierentuin in BKK werd zo op die manier ook een hele dagtrip etc etc.
Voor mij maakte het niet uit, maar ik merkte wel dat het dus geen zin had om van hot naar her te gaan om maar zoveel mogelijk te zien. Gewoon 1 ding plannen voor een dag en dan zie je vanzelf wel wat het tempo en ritme wordt met jullie kinderen. Misschien wordt 1 uitstapje per dag voor jullie ook wel een dagtripje maar misschien kan je toch meer gaan bekijken per dag. Het ligt aan je kids maar pas je aan je kinderen aan. En ik moet zeggen op deze manier heb ik ondanks dat ik op de gebaande toeristische gebieden ben gebleven toch veel gezien wat ik normaal niet gezien had als ik zonder kinderen was. (Door bv hele stukken maar te gaan lopen omdat ze in de buggy lag te slapen).
Wat Farang Baa zegt, klopt als een bus… het duurt echter wat langer voor dat je er bent.
Chanthaburi is ook zo 'n plaats, 4 uur met de bus van Bangkok, er is bijvoorbeeld een edelstenenmarkt, en een paar mooie tempels.
Phetburi is een uur of 3 met de bus of trein. Prachuap ligt dan weer 3 uur verderop. Bang Saphan Yai is weer 3 uur verder.
Wat eenelfje zegt , is ook gewoon waar: Wil je Bangkok echt ontdekken, loop gewoon een stukje, en kijk
wat je allemaal tegenkomt. Georganiseerd fietsen door Bangkok ( informeer even bij het bedrijf over kinderzitjes) is ook geweldig.
Jaa klopt ik heb met de kleine een fietstocht van Co van Kessel gedaan in Bangkok en kreeg een fiets met een kinderzitje achterop en ze waren echt heel lief en superbehulpzaam met de kleine. Wij hadden de 3 uur durende fietstocht maar het was zoo ontzettend leuk en de kleine vond het zo geweldig dat ik achteraf spijt had dat ik niet voor een langere tocht had gekozen.
Wat je ook gaat doen en bezoeken in Thailand…pas jezelf aan aan het tempo en ritme van je kinderen en niet andersom dan genieten jullie én de kids het meest!
Beste allemaal,
Is er iemand die een tip heeft voor een verblijfplaats op het minder toeristische eiland koh lante? We willen daar ong 5-10 dagen naartoe met onze twee kinderen 3 en 5. We zoeken naar een gezellige verblijfplaats middenklasse. Aanrader anyone?!
Btw hotel atlanta is geboekt. Is het nodig om meer vooruit te boeken als we daar een maand zijn (prijs, beschikbaarheid ed) of kunnen we dat ter plaatse regelen? Ik lees dat je binnenlandse vluchten qua prijs beter vooraf kunt boeken…
Hoor graag, groeten leon en eva
Ik heb 2 hotels vooruit geboekt en 1 gewoon ter plaatse
Bij binnenlandse vluchten kan je vooral letten op de acties van bv AirAsia of NokAir. Ze hebben om de zoveel tijd een actie waarbij je een ticket voor de helft vd prijs kan boeken! Vooral NokAir heeft vaak van die acties.