Thailand rondreis met dochter van 10

2 Juli land ik met mijn dochter van 10 jaar in Bangkok en 31 juli vliegen we terug naar huis.
29 dagen om Thailand te leren kennen … We hebben alleen een ticket geboekt en zijn van plan de rest ginder te regelen. Zoveel informatie te vinden, zoveel te zien en te beleven ginder … ik zie het bos door de bomen niet meer !
De enige planning die ik tot hiertoe heb is een dag of 2 Bangkok, dan naar het noorden reizen (nachtrein?) om een trekking te doen en de laatste week willen we doorbrengen op een eiland om te relaxen.
Alle tips zijn meer dan welkom !!
Wat is zeker de moeite, niet te missen, beste vervoermiddel met een kind, goedkope guesthouses (Bangkok, Chang Mai), welk eiland raden jullie aan ?
Is het nodig dat ik de reis van dag tot dag plan ?
Alvast bedankt !!
spieKe

De groote dieren tuin van bangkok is leuk om te bezoeken voor kinderen
De marktjes over al in het land zijn altijd het bezoeken waard je weet vaak niet wat je ziet wat er dan allemaal te koop is ik zelf kom er 5 jaar en de markt blijft voor mij nog altijd een atractie.
En ga eens naar de kapper in dat land een leuke ervaring is dat ook.
Leer al vast wat kleine woordjes thai om mensen tegroeten bv
als je netjes en beleefd blijft met de thaise mensen dan zullen ze altijd bereid zijn om je te helpen.
Ver voer in thailand met de bus gaat het vaak wel sneller als met de trein .
En neem af en toe wat dagen rust en geniet dan van je rust in dit fijne land.:thailand: verder heel veel plezier toe gewenst groetjes frans

Tsjaaa, welk eiland is leuk !?!? Alle eilanden zijn leuk, maar heel verschillend.

Ko Chang is het een na grootste eiland van Thailand. Dit eiland is nog niet zo toeristisch en druk als bijvoorbeeld Phuket. Veel en mooie natuur. Toen ik hier was met mijn vriendin hadden we helaas 5 v/d 5 dagen 24 uur per dag regen dus niet zo heel veel van het eiland gezien. Erg jammer.

Ko Samet is een heerlijk eilandje niet zo ver van Bangkok, ik ben hier 2x geweest en vind het een absolute aanrader. Een klein eilandje zonder bruisend nachtleven, wel een heerlijk strand en leuke restaurantjes op het strand 's avonds. Ko Samet kan in (Thaise) vakanties en weekenden soms wel druk zijn, omdat veel Thai in deze periode ook de grote stad willen ontvluchten.

Vanuit bijvoorbeeld Phuket kan je veel leuke uitstapjes maken. Bijvoorbeeld naar Ko Phi Phi en Phangna Bay (James Bond eiland). Op Phuket heb je een bruisend nachtleven, al weet ik niet of je daarop zit te wachten met een dochter van 10.

Ko Samui is ook erg leuk met prachtige stranden. De drukste en meest toeristische plaatsen op dit eiland zijn Lamai en Chaweng.

Mocht je voor Phuket kiezen, dan raad ik je aan om eens op de sites van een van de lowcost-airlines te kijken voor goedkope tickets (zie het sticky onderwerp op dit forum).

Ik denk dat Kanchanaburi met een dochter van 10 ook erg leuk is om te doen! Hier heb natuurlijk de beroemde River Kwai bridge, tripjes naar de Erawan Waterfalls, en de tijgergrot(waar je met tijgers op de foto kan).
In Chiang Mai denk ik dat je dochter zeker het parasol beschilderen niet wil missen, je kan hier je eigen truitje of tas laten beschilderen (in het dorpje Bo Sang, naast chiang mai). In chiang mai vond ik het lai thai guesthouse heel gezellig, goedkoop en zwembad (www.laithai.com).
Verder ben ik zelf naar Koh Chang, Koh Samui en Koh Samet geweest…Voor mij blijft Koh Samet het mooist en rustigs, maar op Koh Samui zijn ook erg mooie stranden en is veel meer te doen, en dus ook erg toeristischer. Zelf vond ik Koh chang minder, de sfeer vond ik minder dan op de andere eilanden (maar dat kan persoonlijk zijn),en ik vond dat er ook weinig te doen was verder.
In Bangkok denk ik dat Suan Lum night bazar de beste markt is om te bezoeken, hier spelen ook elke dag bandjes op een groot podium waar je even rustig kan bijkomen van het shoppen, 's avonds is het ook wat koeler en hier heb je genoeg ruimte (in tegenstelling tot weekendmarket).
En als laatste als tip, de metro en skytrain in bangkok is erg handig en goedkoop, deze zou ik zeker gebruiken om de files met de taxi te voorkomen want dat is zonde van je tijd. Goede reis gewenst!

Thailand is leuk!
Elk vervoermiddel is prima te doen met je dochter. En een leuke ervaring.
Ik zou maar eventjes in Bankok blijven want daar is het zo druk en chaotisch, niet te vergelijken met de rest van het land. maar even bijkomen op kao sang road is wel lekker en gezellig.(Ga ook naar het Israelische eettentje daar hebben ze yoghurt en bruin brood HEEEEERLIJK!)
Dan twee dagen naar Ayutthaya voor prachtige oude tempels van Unesco.
En naar Kanchanaburi voor de Erawanwatervallen, daar lig je zo een dag te relaxen! Dan weer via Bangkok(kan niet anders) naar Chiang Mai in het noorden en daar een driedaagse trekking doen door de jungle. En winkelen op de sunday market etc. Ook Pai en Mae Hong son zijn prachtig maar daar hebben jullie wat te weinig tijd voor denk ik.
En dan zou ik kiezen voor een eiland wat niet bij Phuket ligt want daar is alles veel duurder. Koh Chang is mooi. Daar zijn watervallen, beestjes, zee, lekker eten, vuurjongleerders, snorkeltrips etc!
Als je via Pattaya gaat, ga daar dan gauw weer weg want daar zie je allerlei dingen die je niet wil zien. ga zeker niet met je dochter 's avonds de straat op om nog even wat te eten ofzo.
HEEL VEEL PLEZIER!
Margrethe

Ik ben het met Margrethe wel eens. Vooral met het feit dat je beter niet naar Pattaya kan gaan, dit is het Sodom en Gomorra van Thailand en er zijn vele leukere plaatsen om van het strand te genieten.
Echter, ik vind dat je zeker wel een dag of 3 in de Stad der Engelen (Bangkok) moet blijven, omdat er zo ontzettend veel te doen is. Het is inderdaad erg chaotisch en druk, erg warm, en een groot mierennest. Maar als je daar doorheen prikt, zie je dat Bangkok een prachtige stad is. Laat je bijvoorbeeld eens met de tuk-tuk of taxi naar Chinatown brengen en slenter daar een paar uur door de kleine nauwe straatjes, een hele belevenis en je kijkt je ogen uit.

Mocht je toch naar Kanchanaburi gaan, breng dan ook een bezoekje aan de Bridge over the River Khwae (onder toeristen bekend als River Kwai), de oorlogsbegraafplaats en het JEATH-museum (errug indrukwekkend).

De tempels van Ayutthaya zijn niet van de Unesco, maar staan wel op hun Werelderfgoedlijst (ik denk ook dat Margrethe dit bedoelt). Ayutthaya is de oude hoofdstad van Siam (zoals het toen nog heette) en is in 1767 voor het grootste gedeelte verwoest door de Birmanen. Je kan hier fietsen huren en zelf de tempels bezoeken.

Khao San Road vind ik persoonlijk helemaal niks. Hier komen voornamelijk backpackers en hier zijn veel goedkope guesthouses te vinden en stalletjes waar van alles en nog wat verkocht wordt. Persoonlijk vind ik dit niet het echte Bangkok.

In Bangkok kan je ook fietsen, fietstochten zijn bij meerdere touroperators boekbaar. Met deze fietstochten kom je in gedeelten van Bangkok waar je anders nooit zou komen.

In Chiang Mai kan je tevens elke avond shoppen op de nightmarket. Goedkoper dan Bangkok.

En Thai zijn gek op kinderen, vooral als ze blond haar hebben en blauwe ogen, vinden ze prachtig, dus dat gaat vast wel goed komen.

Hallo SpieKe.

Wij zijn met onze drie peuters in Thailand geweest. De jongste was 2 en de oudste toen 5 jaar. We hebben vanuit Nederland 2 nachten hotel bij aankomst geboekt, niet ver van de luchthaven van Bangkok. Er stond iemand van het hotel te wachten zodat we nog even geen gedoe met taxi’s e.d. zouden hebben. Perfect geregeld!. Die twee dagen namen we om even wat te kunnen wennen en bij te komen van de reis. Daarna hebben we het vliegtuig naar Samui genomen (ook in Nederland geregeld via inet) maar met de trein is ook heel goed te doen. Wij zijn naar het zuiden gegaan omdat de kids dan geen malariatabletten hoefden te slikken. Op Samui hebben we een hele rielekste tijd gehad, autootje gehuurd voor zo’n 5 euro per dag en hebben gewoon gedaan waar we zin in hadden. Week 3 en 4 zijn we naar Ko Panghgan en Ko Tao gegaan. Met een goede reisgids in je tas hoef je je niet druk te maken over accomodatie, die is er genoeg en van goede kwaliteit en er zijn overal wel mensen te vinden die je op weg kunnen helpen en je van tips kunnen voorzien.

Op de terugweg zijn we nog 2 dagen in Bangkok geweest en hebben een goed hotel genomen (zo’n 50 euro per nacht voor een geschakelde kamer) en nog wat rondgekuierd. In je hotel kun je altijd excursies e.d. boeken. Je kunt dan kiezen voor een busje voor jou en je gezin alleen, met gids, of voor meer georganiseerde uitstapjes. Kao San rd. is zeker de moeite waard als je voor thuis nog wat leuke spulletjes en kleding aan wilt schaffen. Het sfeertje is lekker los en je kunt lekker eten in de steegjes. De guesthouses zijn er minder alhoewel wij in vroeger tijden zonder kids dankbaar gebruik maakten van de accomodaties daar.

Ik wens je een hele fijne vakantie.
Als je wat meer info wilt dan kun je me mailen.

Edmond

foto: onze jongste op Samui in druk gesprek

http://duyf.com/meeting.jpg

Hoi, wij zijn zelf net terug en nog helemaal onder de indruk… We zijn drie weken geweest. Aanraders voor kids: River Kwai en tijgertempel (je mag ze aaien en op de foto), olifantenkamp bij Chiang Mai (dagtocht die je overal kan boeken, betaal niet meer dan 800 baht, je ziet een show van de kunstjes van de olifanten en maakt een ritje op hun rug. Vooraf stop je nog bij een vlindertuin en bij een fabriekje waar ze van olifantenpoep papier maken!!
je loopt stap voor stap er doorheen dus voor kinderen leuk om te zien.
Wij hebben ook nog naar een dolfinarium geweest en met dolfijnen gezwommen. dat was onderweg naar Koh Chang, bij Chantaburi, een paar uur met de bus, zuidoost van bangkok. Je kan daar eerst het dolfinarium bezoeken en dan een uur in het water met de dolfijnen. Je doet mee de kunstjes met de verzorgers en vervolgens ga je met zwemvest met die beesten zwemmen, geweldig!!! Enne… .niet alleen voor kinderen leuk!

Dus een hele fijne tijd in Thailand, en lekker smullen van de bananenpannenkoekjes met honing!

hoi
ga ook als je het leuk vind zwemmen met dolfijnen in chantaburi en inderdaad de tijgertempel in debuurt van kanchanaburi zijn erg leuk voor kinderen verder een ritje op een olifant . en volgens mij is het reizen geen probleem ook niet met een kind erbij. prettige vakantie alvast.
groetjes karin