We zijn aan het kijken om een 10 daagse met de rugzak in Bangkok te doen als klein voorsmaakje op onze 4 maanden trektocht in India, Vietnam, …
Zijn er enkele tips voor dingen die we zeker moeten doen, of waar we rekening mee moeten houden? Dingen die we zeker moeten zien & wat met het vervoer?
hoi Anneleen!10dagen Thailand is heel weinig om dit prachtig land te bezichtigen,nu in je oproep ga ik er van uit dat je in Bangkok verblijft,gedurende 10 dagen???Ok hier gaan we:wat phra Kaeo(koninklijk paleis)wat Arun,aan de westoever van de Chao Phraya river,het nationaal museum(facts:over de geschiedenis&cultuur van Thailand)boottochtjes op de khlongs(kanaaltjes)met een longtailboot is een ware gebeurtenis om te doen.wat Pho daar vind je een gigantisch beeld van een liggende boeddha;daarook is er een school waar je een cursus thaise massage kunt volgen!Niet te vergeten China Town,voor mensen die graag urenlang willen rondwandelen in de smalle straatjes.iN CHINA TOWN VIND JE SNUISTERIJEN?SOUVENIRS,KLEDING en andere spullen.Wat denk je van een fietstochtje door de straten van Bangkok Anneleen?Ook een aanrader om te bezichtigen is het drijvende markt,genaamd:Damnoen Saduak,slechts één nadeel,het is ongeveer 80km ten zuiden van Bangkok!!Wat denk je om s’morgens heel vroeg het Lumphini park te bezoeken,het ligt op de Rama1road,waar je daarna eventueel kunt gaan winkelen,daar zijn verschillende malls:o.a:Siam Square,Mbk,Siam center alsook het Siam Discovery Center waar de grootste aquarium staat van Z-oost azie!!!Ikzelf heb het al gezien,en het is de moeite waard omdat te bezichtigen.Voor goedkope overnachtigingen moet je in kao san road zijn.groetjes:georgessiam.
:chin: Beste Anneleen;Ik kan je veel dingen opnoemen,maar het probleem is dat ze buiten Bangkok liggen.En gezien je tijdsgebrek had ik een paar nuttige tips gegeven.Thailand is een heel groot land en de snelste manier om je terverplaatsen is een binnenlandse vlucht te nemen.Wat je misschien ook kunt doen is een bus nemen naar Ayutthaya en daar de oude tempels gaan bezoeken??voor een hotel heb ik het volgende gevonden:The Lima place prijs:550bath per overnachting.adres=139 Moo 2 Bangkao Ayutthaya.Of dit een busreisje maken naar Suratthani en een overzet boot nemen naar Koh samui(vaartijd=2h 30min)Moest Koh samui je eventueel vervelen dan kun je een vliegtuig nemen naar Pattaya(Bangkok airways)waaruit je daar een bus terug kunt nemen naar bangkok(reistijd=2:50min,afstand=147km)Anneleen wat bedoel je met belangrijke dingen???groetjes:georgessiam.:dag:
Ja ik weet dat 10 dagen niet veel zijn, het is ook niet de bedoeling dat we heel Thailand gaan verkennen op deze dagen. We willen er gewoon even tussen uit & er optimaal van genieten, daarom dat ik deze post heb geplaatst!
Met andere dingen bedoel ik eigenlijk: dingen waar ik voor moet oppassen (zoals zakkenrollers) dingen die zeker af te raden zijn, …
Zakkenrollers vind je overal…dus helaas ook in Thailand, pas goed op je eigendommen, vooral op drukke plaatsen.
Als je in een tuk-tuk stapt om iets te gaan bekijken, willen de chauffeurs onderweg nog wel eens stoppen bij een kleermaker of juwelier. Hiervoor ontvangen ze een commissie of benzinebon. Mocht je hier geen zin in hebben, moet je dit gewoon duidelijk kenbaar maken.
Wellicht overbodig, maar vergeet niet dat je paspoort bij vertrek uit Thailand nog minimaal 6 maanden geldig moet zijn.
10 dagen Bangkok is wel lang ik zal 5 dagen nog iets gaan bekijken buiten Bangkok bv Hua in een hele mooie bad plaats
Lekker ontspannen
het vervoer is goed geregeld in Thailand (bus ,trein en vliegtuig)
Maar geniet iedere geval van dit land:THAILAND:
Mijn nonkel trekt ook rond & die had mij aangeraden om nog een paar dagen te vertoeven op zo’n prachtig eilandje in de buurt (+/- 5 uur rijden met de bus) Iemand aanraders? Liefst niet overladen met toeristen ofzo… Gewoon eventjes weg
:chin: ff zeggen Anneleen opassen voor gauwdieven china town!!! ook opassen als je een tuk tuk neemt aan wat prakew en wat pho in Bangkok,de tuk tuk drivers schrijven daar met dubbel krijt(vragen te veel geld om een kort ritje)Aankomst vliegveld,sommige taxi mensen zijn niet eerlijk op de draad(dubbele meter,een te hoge prijs vragen,soms zeggen ze als je een hotel vernoemd dat het hotel vol is,wat natuurlijk niet waar is,ze hebben gewoonlijk een procentje om je te vervoeren naar hun eigen stekie)groetjes:georgessiam.:dag:
:chin: ff nog zeggen Anneleen,cha aam,hua hin en ko samet om te relaxen aan het strand.pluspunt=21/2uur tot 3uur rijden naar deze bestemmingen,voor ko samet moet je een speedboot of een overzetboot nemen!!!prijzen:speedboot is 1000bath(10minuten varen)overzetboot=50bath(30minuten)groetjes:georgessiam.:dag:
Zoals georgessiam al aangeeft is Ko Samet niet al te ver bij Bangkok vandaan…uurtje of 3 a 3,5 met de bus en vervolgens nog een klein stukje met de boot. Op busstation Ekamai kan je al combi-kaartjes kopen, dus busretour en bootretour.
Zoek je rust, dan moet je in ieder geval niet op Had Sai Kaew, het populairste en drukste strand van Samet gaan zitten, maar een van de andere strandjes uitzoeken.
Of je zou naar Ko Chang moeten reizen, ca. 5,5 a 6 uur rijden vanaf Bangkok (of vanaf Bangkok vliegen naar Trat).
Het is bijna zover, morgen vertrek ik richting Bangkok.
Nog even een vraagje: de Khao San Road is naar het schijnt The Place To Be voor backpackers. Is dit zo? Of is dit omgetoverd tot een toeristische trekpleister. Zijn er nog andere aanraders? We schatten zo’n 2 dagen in Bangkok te blijven dan door te trekken naar Ko Samet en terug te keren met een tussenstop op 1 van die eilandjes. Heeft iemand een aanrader voor 1 van die eilandjes of raden jullie dit helemaal af?
Kao san road,tjaa???in mijn jongere jaren was dat fun!Nu is alles opgeblazen,te druk,lawaaierig(vooral als je een kamertje hebt aan de voorkant van de straat)alsook,de toeristen denken dat ze met een aankoop van souverniers één deal hebben gedaan,forget it*genoemde straat is juist goed voor der is door te lopen.Geef mij maar rambuttrie road,tja smaken verschillen.
Zelf verblijf ik altijd op Sukhumvit Road, vlakbij skytrain station Nana.
Silom Road vind ik ook een prettig gedeelte om te verblijven.
Maar ja, veel mensen, vooral veel jongeren, vinden Khao San Rd. geweldig…smaken verschillen nu eenmaal. Als je op zoek bent naar een goedkoop guesthouse en veel andere backpackers zit je natuurlijk prima rond Khao San Rd.
Van de eilandjes die je noemt, ken ik alleen Ko Sichang (van naam), ben er nog nooit geweest. Als je op zoek bent naar rust denk ik dat je er prima zit.
Wellicht krijg je hier vandaag nog even een reactie van iemand die er geweest is…