Hallo Anneleen,
Als je van winkelen houdt, weekend market Chatuchak (met metro) of anders Pratunam of toch Chinatown. Zou persoonlijk Khao San Road mijden (te gemaakt). Op eerder genoemde plekken ga je op in de bevolking.:chin:
Hallo Anneleen,
Als je van winkelen houdt, weekend market Chatuchak (met metro) of anders Pratunam of toch Chinatown. Zou persoonlijk Khao San Road mijden (te gemaakt). Op eerder genoemde plekken ga je op in de bevolking.:chin:
:chin:,
Bedankt voor alle leuke tips; we gaan hier zeker rekening mee houden en waarschijnlijk Khoa San Road vermijden en naar die andere straten gaan…
Ik laat jullie zeker wete hoe het geweest en wat het nu uiteindelijk is geworden ![]()
Super hard bedankt
Grtz
:wereld:
Een goede reis toe gewenst en geniet van elke dag in Thailand ![]()
![]()
Hoi Anneleen,
Geniet van jullie reis en laat idd eens weten hoe jullie het gehad hebben !!!
Dag allemaal,
Helaas zit ik vandaag al terug achter mijn computertje op het kantoor ![]()
Jullie hadden gelijk! Thailand is echt wel de moeite & heb er enorm van genoten. We hebben niet alles kunnen doen wat jullie voorstelden maar we hebben er wel rekening mee gehouden.
Bij het aankomen zijn we in de wijk Thewet gaan zoeken voor een Guesthouse. Enorm rustig gedeelte van Bangkok. Hier zijn we 2 nachtjes gebleven & daarna zijn we 1 nacht gaan overnachten in China Town (al de adresjes hebben we gevonden in de laatste Trotter gids –> best wel een aanrader, hoewel ze soms iets te sceptisch zijn) Deze dagen hebben we de Wat Arun (hier heb ik mij wel eventjes over mn hoogtevrees moeten zetten, was van plan om er te blijven overnachten
) , het paleis, Wat Pho (echt wel indrukwekkend), … We zijn ook afgezet door één van de Tuk-Tuk mannekes (maar we hadden wel een excuus, heel de stad was “opgemaakt” voor de parade van het koninklijk duo… Dus we geloofde het verhaal, dat het enkel vandaag 20 baht was om een hele dag rond te rijden maar met de tweede kleermaker hadden we het wel door
Nu mijn vriend zocht toch een kostuum & daar hebben we wel een goede deal mee gedaan ![]()
Nadien zijn we richting River Kwai getrokken (normaal om 2 dagen te blijven, maar hier zijn we 4 dagen gebleven, zo rustgevend & fantastisch mooi! Echt prachtig. We overnachten in Sugar Cane –> op het water met een klein terrasje; echt genieten) Hier hebben we ook een typische toeristische attractie gedaan (Watervallen Erawan, Bamboeraft (puur genieten), Olifanten rit (hilariteit alom), de treinrit en als afsluiter over de brug)
Dan zijn we naar Ayutthaya gegaan; de oudste tempel vond ik persoonlijk de mooiste. Na 1 nacht zijn we hier wel vertrokken (misschien door het slechte slapen in Tony’s place; maar we mogen niet klagen voor 300 baht) richting Bangkok. Hier zijn we dan Hans zijn kostuum gaan ophalen & heb ik nog snel een kleedje laten maken (op 7 uur tijd :-o ) We zijn ook een bezoekje gaan brengen aan het aquarium in Siam (ongelooflijk grote mall) Persoonlijk vond ik het aquarium een nogal duur bezoek (840 baht, in Trotter stond nog vermeld +/-400 baht) en een beetje overroepen. Maar de mall maakte wel een behoorlijke indruk op ons (We zijn trouwens richting de mall gegaan met een bootje & daarna de Skytrain. De moeite!)
Nadien hebben we ons terug getrokken op het eilandje Ko Samet. (helaas voor maar 2 nachtjes want we moesten onze vlucht al terug halen richting BE) Dit is een eiland uit een catalogus, het water is fantastisch & het strand is perfect. We zijn door getrokken tot het strand Wai (echt de moeite, zo weggelopen uit Expeditie Robinson (buiten dan de huisjes op het strand
)
Ik heb er echt van genoten, bedankt voor de leuke tips!
Groetjes
Leen
Hoi Anneleen,
Welkom terug ! Goed om te lezen dat jullie het zo goed naar jullie zin gehad hebben !
allee’ het doet me goed dat je mijn raad hebt opgevolgd Anneleen(aquarium)het smaakt naar meer zeker?g.s
Betrapt
We zijn al over volgend jaar bezig ![]()
Tsjaaaa…Thailand is als een verslaving he ![]()
Fijn te horen dat het je zo goed bevallen is Thailand blijft een verslaving ik zelf heb ook wel iets met Cambodja daar vertoef ik ook regelmatig:THAILAND:![]()