rondreis met kinderen

Hoi allemaal,

nog een vier weken en het is zover, dan gaan we met onze twee kinderen (8 en 10 jaar) lekker drie weken naar Thailand.

We hebben tickets (china airlines) en twee nachten in BKK (Lamphu Tree House) geboekt.

Alleen zitten we nog een beetje te rommelen met het reisplan (hieronder). Op zich hebben we nog niets geboekt, dus willen het schema aanpassen aan het tempo van de kinderen.

Ik ben erg benieuwd naar tips / adviezen. Bijvoorbeeld

• mooi niet te duur hotel in Chiang Mai?
  • welk eiland is in mei en met kinderen goed te bezoeken (en hoe kom je er)?
  • kan je rechtstreeks vliegen van Chiang Mai op Surat Thani of moet je dan overstappen op BKK (misshcien handiger op Phuket te vliegen en dan naar Khao Sok)?
  • is het te doen om (overdag) in 1 dag van ‘een eiland’ naar BKK te komen?

groeten,
Sander.

1 za 28 apr 12 Vertrek A’dam
2 zo 29 apr 12 Aankomst Bangkok inchecken, zwemmen in zwembad, als het gaat khao san road / longtail boat
3 ma 30 apr 12 Bangkok Tempels, paleis (wandelend) evt longtailboat / riverboat
4 di 01 mei 12 BK –> damnoen saduak Drijvende markt (alternatief treinmarkt. Amphawa en BKK kan niet)
DS –> Kanchanaburi
5 wo 02 mei 12 Kanchanaburi Niksen of brug/kerkhof/hellfire pass
6 do 03 mei 12 Kanchanaburi Erewanwatervallen en of hellfire pass
7 vr 04 mei 12 Kanch - > Ayutthaya reisdag, na aankomst niets meer doen
8 za 05 mei 12 Ayutthaya Tempels bekijken, misschien fietsen?tuktuk?anders?
Ay. –> Chiang Mai s avond reizen met de nachttrein
9 zo 06 mei 12 Chiang mai hotel, spullen afgeven. Rondkijken
10 ma 07 mei 12 Chiang mai Relax in resort of wat tempels kijken of fietstochtje
11 di 08 mei 12 Chiang mai Bor sang en San Kamphaeng hotsprings
12 wo 09 mei 12 Chiang mai Wat Phrathat Doi Suthep + evt Wat Umong
13 do 10 mei 12 Chiang mai Doi Inthanon + Mae Klang Waterfal of dierentuin of start tweedaagse trekking
14 vr 11 mei 12 Chiang Mai Olifanten (niet in bakje, maar verzorgen) + vlottentocht
15 za 12 mei 12 CM –> zuiden reisdag
16 zo 13 mei 12 Khao Sok Tree tops safari (nacht in boomhut)
17 ma 14 mei 12 Khao Sok (nacht op meer)
18 di 15 mei 12 KS –> eiland reisdag
19 wo 16 mei 12 eiland nog geen voorkeur
20 do 17 mei 12 eiland
21 vr 18 mei 12 eialnd
22 za 19 mei 12 Eiland –> Bangkok
23 zo 20 mei 12 Vertrek Bangkok 2:30
24 zo 20 mei 12 Aankomst A’dam 9:00

Wat heerlijk dat jullie gaan! Mocht je nog wat tijd over hebben in Bangkok: dit museum is erg leuk voor kinderen. Het is heel intereractief (een beetje zoals Nemo in Amsterdam) en je leert er op een simpele manier heel veel over Thailand. http://en.museumsiam.com/

Zware keuze hebben jullie gemaakt om met twee van die “kleine” kids naar Khao Sok te gaan. Persoonlijk zou ik in dat geval toch voor wat comfortabelere accommodaties gaan.

Alvast goede reis.

Hoi Zaan,
Ik moet zeggen dat we ook zeker nog niet geboekt hebben. Zal echt afhangen hoeveel zin / puf de kids nog hebben. Het lijkt mij in ieder geval een erg mooie ervaring.

gr, sander

Nog niet veel tips / feedback?

Zijn er anderen met goede aanvullingen op dit reisschema? Of is het “perfect” met kinderen :hihi: ?

gr, sander.

als je vanuit khao sok naar een eiland wil waarvan faam je in een dag redelijk gemakkelijk naar bangkok kan reizen zou ik voor puiker of koh samui kiezen beide eilanden hebben veel accomodaties en vast ook wel goede voor kinderen (heb hier geen ervaring mee) vanaf beide eilandn kan je rechtstreeks naar bangkok vliegen. of ik zou vanaf khao sok via phuket of krabi naar bangkok vliegen en band hier naar koh chang of koh samet gaan

Absoluut een mooie ervaring, waar je naar mijn menig dan ook ten volle van moet genieten. Ik denk alleen dat kinderen je daarin kunnen beperken, hoeft niet natuurlijk.

Persoonlijk ben ik blij, dat toen wij het overwogen, vrienden ons hierop hebben gewezen. We hebben toen voor optie 2 gekozen, River Kwai Jungle Rafts in Kanchanaburi, dat was al redelijk vermoeiend… Daarom vind ik het een knap besluit.

Tegenwoordig reizen we met z’n tweeën en gaan we er zeker eens een kijkje nemen.

Maar Tree Tops is juist wel iets wat de meeste kinderen geweldig vinden, slapen in een boomhut !! Oke, het is enigszins back-to-basic, maar wel een mooie ervaring. Genoeg gezinnen met kinderen in deze leeftijd doen ook vaak een korte jungletrekking en ook dan slaap je in hele basic accommodatie.

@silsur: het is ontzettend leuk om met kinderen te reizen door Azie wij doen dit al een aantal jaar (vanaf de kleinste anderhalf is en de oudste 3), ik zou me van te voren niet druk maken of iets wel of niet vermoeiend is voor de kinderen, meestal loopt het wel los en na een duik in een zwembad of hangen in een hangmat zijn ze de lange reis al weer vergeten.
Wij maken graag gebruik van nachttreinen, je reist een heel stuk terwijl je slaapt, en bespaart een overnachting, de kinderen vinden het leuk. Je kunt dit ook doen van bangkok naar surat thani, dan kom je daar in de ochtend aan en kun je met de bus naar khao sok, (morning mist resort heeft ruime kamers en een zwembad, maar er is genoeg daar).
veel plezier daar!

@Grijskopje,

Klinkt goed! We hebben er ook erg zin. Denk dat we de boomhut zeker gaan doen, onze kinderen zijn avontuurlijk ingesteld :slight_smile:

In mei zal er neem ik aan genoeg ruimte zijn, zodat we niet ver van te voren hoeven te reserveren?

groeten,
sander.