40-daagse rondreis met kids ( 8 en 6)

Eindelijk…

Eind juni vertrekken we met 2 kids ( 8 en 6 jaar ) voor een 40 daagse rondreis naar Thailand. In principe willen we niet te veel van te voren
regelen, zodat we de kids het tempo kunnen laten bepalen.
We zijn zelf 10 jaar geleden 2 keer 4 weken rond wezen trekken in Thailand en willen dit nu dunnetjes met onze kinderen overdoen.
Maar we kunnen nog wel wat tips & tricks gebruiken.
Het idee is om eerst 1 nacht in Bangkok te blijven en daarna even een paar dagen aan het strand te relaxen. Heeft iemand nog een goed idee
waar we in de buurt van Bangkok ( max 4 uur reizen) nog naar een ietswat rustige plek aan het strand kunnen. Geen hoogbouw hotel.
We denken aan Hua Hin.

Daarna:

• Terug naar Bangkok ( 3 nachten). Fietsen (kan dochter van 5,5 nog achterop ??), rivier, tempels etc.
  • Vanuit Bangkok naar Kanchanburi( 3 / 4 dagen).
  • Vanuit Kanchanaburi naar Ayuttthaya ( 3 dagen)
  • Nachttrein naar Chang Mai
    **Chang Mai (of nabijheid) 5 dagen, trekking, rafting, olifantenkamp, watervallen
  • Chang Rai of Mae Hong Son ( 4 dagen). Is dit leuk voor de kids of wordt het dan te zwaar.
  • Vliegen naar het zuiden / SuratThani
  • 3 dagen Khao Sok
  • Vervolgens ??? – Krabi
    - Koh Lanta
  • Koh Samui
    - Koh Tao
    - Koh Pha Ngan
    Deze eilanden staan nog niet vast natuurlijk. Ik hoor graag wat commentaar hierop. Als jullie nog leuke, kindvriendelijke questhouses, plekjes,
    excursues etc, weten, dan hoor ik het graag. Alles staat nog open.
    Aan het einde vliegen we terug naar Bangkok en zo weer terug naar Nederland.
    Ben benieuwd.

Hee gojajo,

Hua Hin is niet het rustigste strand, maar wel een strand waar het goed toeven is voor kinderen. Een prima plaats om te acclimatiseren.

Ik zou een keuze maken voor Chiang Mai of Chiang Rai, waarbij Chiang Mai makkelijker te bereiken is dmv de nachttrein.
Vanuit Chiang Mai zou ik een uitstapje naar Pai zeker overwegen, paar uurtjes reizen , maar Chiang Rai of Mae Hong Son zeker niet.
Vanuit Chiang Rai zou je bijv. Chiang Saen kunnen doen.

Wat andere ideeen en aanpassingen :
Wellicht zou ik vanuit Hua Hin direct naar Kanchanaburi gaan, dat gaat via een overstap in de trein.

Vanuit Kanchanaburi boek je via een reisagent een minibus naar Ayutthaya, en daar stap je op de nachttrein naar Chiang Mai.

Vanuit Chiang Mai kun je het best naar Krabi vliegen, dat staat toch in je schema. Vanuit Krabi bereik je Khao Sok gemakkelijk met een minibus. Je regelt dat via een plaatselijke reisagent.
In Khao Sok is Morning Mist Resort kindvriendelijk, klein zwembad erbij. Relaxte sfeer, in het restaurant reken je af wanneer je wilt.

Verder denk ik dat het met kinderen niet zo verstandig en leuk is om heel veel plaatsen aan te willen doen.
Liever zeven plaatsen goed, dan vijftien half.
Wat je in ieder geval wel even moet doen, is het bezoeken van een school, het best na schooltijd. Je zult zien dat je kinderen snel mogen meedoen met spelletjes, Thaise kinderen vinden het geweldig om met westerlingen om te gaan.

Hans.

1 like

Reizen met kinderen is leuk en je maakt de juiste keuze om het tempo af te laten hangen van je kids. Kijk een naar deze Thailand kinderpagina van Green Wood. Je vind er vast een hoop informatieve tips :wink: http://goo.gl/tX1oU

1 like