Rondreis met kleine kids

Hoi hoi ik ben echt van de verre reizen, maar dit jaar zouden we het binnen Europa houden. Nu kriebelt het te erg en ben ik toch aan het kijken om naar Thailand te gaan. Ik weet alleen niet waar ik moet beginnen.
We reizen ca. 2.5 week in juni.
3 kids van dan 4 , 3 en 9 maanden.
Iemand advies voor een leuke route en eventueel hotels?
Het is overigens niet onze eerste verre reis met de kids. We zijn echte fans van Bali, maar wilde graag ook eens wat anders zien

Alvast bedankt

Sent from my SM-G930F using Wereldwijzer mobile app

Ik zou een ‘standaard’ trip doen. Bangkok-Chiang Mai-Kanchanaburi-strand.

Je ziet dan verschillende en mooie delen van Thailand, kunt overal rustig aan doen met de kinderen, en aan het einde wat bijkomen lijkt me ook prettig :slight_smile:

Wij zijn vorig jaar 2 weken gegaan met onze dochter van (toen) anderhalf. Mijn vrouw was toen al drie maanden zwanger van onze tweede dochter. Afhankelijk van hoe makkelijk je kinderen zijn is het erg fijn om niet al te lange afstanden te hoeven reizen!

Indien je van plan bent om zelf een auto te huren en je eigen reistijden en afstanden te bepalen dan is een standaard trip zoals Stevenl aangeeft nog wel een optie. Maar wij vonden het persoonlijk wel erg fijn om als maximum afstand 3 uur reistijd te hebben.

Onze reis zag er ongeveer als volgt uit:

Dag 1: reis naar phuket
Dag 2: Phuket (Patong beach)
Dag 3: Phuket (kata beach)
Dag 4: met de boot naar Phi Phi (1 uur naar de haven, 2 uurtjes varen)
Dag 5: koh phi phi
Dag 6: koh phi phi (eiland trip)
Dag 7: koh phi phi (duiken, vrouw en kind mee)
Dag 8: koh phi phi (duiken, vrouw en kind mee)
Dag 9: koh phi phi
Dag 10: reis naar Krabi (2 uurtjes varen, half uurtje naar Ao Nang)
Dag 11: Ao Nang (Railay beach)
Dag 12: Ao Nang
Dag 13: reis naar Phuket (2 uurtjes varen, uurtje naar centrum)
Dag 14: Phuket
Dag 15: Phuket
Dag 16: naar huis

Tien jaar geleden deden we over dezelfde route waarschijnlijk acht dagen maar zoals je ziet hebben we een heel rustig tempo aangehouden. Wij vonden dit persoonlijk heel fijn omdat je niet alleen maar aan het regelen bent (en pampers verschonen) maar ook tijd hebt om even lekker ‘vakantie’ te hebben :slight_smile:

Wil je naast strand nog wat avontuurlijkers dan kun je Khao Sok national park meepakken. Dat ligt ook nog op een redelijke afstand en hadden we zelf ook graag gedaan, maar met de zwangerschap van mijn vrouw was het op dat moment helaas even geen optie.

Good luck!

Dank je voor het advies. Ik ga beide routes nakijken. Auto huren zal niet gaan. Onze jongste is dan nog geen 9 maanden.
En we hebben hele makkelijke kinderen gelukkig.
In Bali konden we de eerste keer ook niet alles doen, omdat ik zwanger was. Vervelend, maar wel een reden dat we het jaar erna terug zijn gegaan.

Sent from my SM-G930F using Wereldwijzer mobile app

Kijk ook eens op www.tipsthailand.nl. Dit is een Nederlandse site met een schat aan informatie.

Goeie! En www.gezinopreis.nl natuurlijk! Maar die had je vast al gevonden.

Of www.verrereizenmetkinderen.nl. Daar zit veel ervaring.