Rondreis, commentaar ?

Wij willen komende zomer met ons gezin (met 2 jongens van dan 16 en 12 jaar) een rondreis maken door Thailand. We zijn ervaren reizigers (heel veel in Europa, Amerika en Afrika), maar het wordt onze eerste vakantie in Azie. We weten dus niet precies hoe het reizen in Thailand gaat, waar we op moeten letten, wat kan en wat niet kan. Verder zijn we ondernemend en redelijk sportief, maar houden we ook wel van comfort.

Op basis van allerlei reisverslagen en andere info hebben we de volgende 3-weekse rondreis uitgestippeld:
0. Vlucht Dusseldorf-Bangkok

  1. Aankomst ‘s morgensvroeg in Bangkok
    Bezoek Wat Phra Kaew en het Grote Paleis, Wat Arun, Wat Pho (liggende Boeddha)
    Eten op een rijstboot
    Verblijf in Chatrium Suites Bangkok
  2. fietstocht Bangkok Co van Kessel
    Eten bij Sirocco (220m hoog in de openlucht)
    Verblijf in Chatrium Suites Bangkok
  3. bezoek drijvende markt Tha Kha
    Verblijf in Chatrium Suites Bangkok
  4. Transfer Bangkok-Kanchanaburi
    Bezoek Brug over de River Kwai, Hellfire Pass Museum,Thailand-Birma Railway Centre
    Verblijf Hin Tok River Camp
  5. bezoek Erawan National Park
    Verblijf Hin Tok River Camp
  6. Transfer Kanchanaburi- Ayutthaya
    Bezoek historisch centrum (met fiets)
    Verblijf Luang Chumni Village
  7. Transfer Ayutthaya-Sukothai
    Bezoek oude stad (met fiets)
    Verblijf Tharaburi
  8. Transfer Sukothai-Chiang Mai
    Bezoek Night Bazaar
    Verblijf Rimping Village
  9. Patara Elephant Farm
    Verblijf Rimping Village
  10. Bezoek oude stad, Wat Phra Doi Suthep, Bo Sang (parasoldorp)
    Verblijf Rimping Village
  11. Trekking + bezoek aan bergstammen
    Verblijf Lahu Outpost
  12. Trekking + olifantrit + raft
    Verblijf Lisu Lodge
  13. Trekking + kookworkshop + bezoek aan bergstam
    Verblijf Khum Lanna
  14. Trekking + fietsen
    Transfer Lanna-Chiang Mai
  15. Vlucht Chiang Mai-Bangkok
    Bangkok-Trat
    Transfer Trat-Koh Chang
    Verblijf Kai Bae Garden Resort
  16. Verblijf Kai Bae Garden Resort
  17. Verblijf Kai Bae Garden Resort
  18. Verblijf Kai Bae Garden Resort
  19. Verblijf Kai Bae Garden Resort
  20. Transfer Koh Chang-Trat
    Vlucht Trat-Bangkok
    Bangkok-Düsseldorf

graag zou ik evt. op- en aanmerkingen op deze rondreis willen horen. Is het haalbaar, zien we de juiste dingen, maken we de goede keuzes. Ook andere tips of suggesties zijn van harte welkom.

Alvast bedankt !

Hallo Rianne,

Ik heb ook al gereageerd op reisforum.nl, maar ik heb nog een paar tips:

http://www.saiyokviewraft.com/ , Daar is de Kwai-rivier nog wat wilder.
Iets verder van Kachanaburi, maar wel heel leuk. Basic, dat wel.
Ik betaalde 800 B per raft.

De tweede nacht Kachanaburi zou ik in K’buri zelf slapen, anders ben je
eerst een uur of anderhalf bezig om in K’buri te komen.
Of regelt Hin Tok een minibus ? Vanuit K’buri zelf kun je iig een minibus naar Ayutthaya boeken.
Apple’s Guesthouse zou je in K’buri kunnen kiezen, 450 B oude vleugel, en 700 B nieuwe vleugel, beide zijn prima, en het resaurant is uitmuntend, elke avond vol.

Hans.

Tjee, wat een tempo zeg.
Aankomst 's morgens vroeg in Bangkok en dan meteen Wat Phra Kaew,het grote paleis, Wat Arun en Wat Pho bezoeken. Je bent toch behoorlijk moe van de reis,er is een tijdsverschil van 5 uur en het klimaat is ook nogal anders dan hier. Ook de rest van de reis zit behoorlijk vol. Vooral dag 6,7 en 8 lijken mij een beetje teveel van het goede. Je kunt de tempelcomplexen het best vroeg in de ochtend bezoeken (vanwege de warmte) en de eventuele regenbuien vallen meestal (natuurlijk niet altijd!) in de late middag.
Ik begrijp dat je in jullie drie weken veel willen zien maar je kunt nu eenmaal niet alles zien. Wij zijn deze zomer 4 weken geweest met onze kinderen van 10 en 14 jaar, en bleven overal enkele dagen. We moesten zelfs een keer onze gereserveerde treinreis laten schieten omdat ik en mijn jongste zoon te ziek waren om de treinreis te maken.
Gelukkig hadden wij een flexibel schema en we hebben dus ook een aantal dingen laten schieten. Het is ons zo goed bevallen in Thailand dat we volgend jaar gewoon weer terug gaan en dan de dingen die we hebben gemist gaan bezoeken.:biggrin::biggrin:

Bekijk vooral even het tijdsschema van de trein. En je moet er rekening dat natuurlijk niet alles op tijd gaat en aankomt…

Inderdaad, wat een drukke planning. Ga je echt niet halen.
Als je excursie lokaal boekt, dan wil dat niet zeggen dat je dat dezelfde
dag mee kan. Reizen kost ook tijd, meer dan je denkt.

Mag ik een tip geven ?
Vlieg vanuit Bangkok direct door naar Chiang Mai.
Begin daar rustig. Zak rustig af naar het zuiden.
Eindig je planning een x aantal dagen in Bangkok.

Jan.

Ik denk eerlijk gezegd ook dat je na deze reis weer toe bent aan vakantie;) T is veel hoor! Snap echt dat je veel wilt zien, maar er zijn dingen bij die je makkelijk kun skippen. Wil je echt tig tempels op een dag zien? Ok, ik ben geen tempel mens en na 1 tempel ken ik de rest ook, bij wijze van dan. Zie je de laatste dagen op Koh Chang niet echt uitrusten maar eerder uitpuffen ipv te genieten van het prachtige eiland!

Wij pakken ongeveer dezelfde route, maar met minder tempo en dat ook in 3 weken. Heb enkel een binnenlandse vlucht vast staan en wat hotels. Tripjes regelen we ter plekke. Genoeg aanbod!

Wij komen in de middag aan, gaan naar het hotel frissen ons op en gaan naar een stichting die kinderen helpt om daar kleding en speelgoed heen te brengen. Dan terug naar het hotel en lekker vroeg het bed in. Voorheen sliepen we gelijk na aankomst een paar uur, best lekker op het moment maar na het wakker worden nog brakker…
De volgende dag gaan we naar Kanchanaburi, we verblijven hier 3 dagen.
Terug naar BKK om daar de volgende dag een vlucht te pakken naar Chiang Mai
In Chiang Mai blijven we 5 dagen
Vanuit Chiang Mai vliegen we naar BKK en gaan door naar Pattaya hier zijn we 4 nachten. Daarna door naar Koh Chang voor 6 nachten. Als afsluiter nog een nachtje in BKK.

Tussendoor qua trips zien we het wel, natuurlijk wil ik veel zien maar een dagje relaxen is ook wel lekker. Natuurlijk heb ik ook wel ideetjes maar zie wel wanneer ik ze uit voer. Moet ook maar net uitkomen.

Erg leuk programma, maar veel te veel voor 3 weken, al heb je al veel gereisd en gedaan dit is wel een overvolle vakantie. Ik denk dat je echt vreselijk moe op Koh Chang aankomt. Ik zou de helft er uithalen en wat langer overal blijven. Als je eenmaal in Thailand bent geweest ga je toch weer terug.

Vaste, strakke planning… Bedenk dat, hoe meer je plant, hoe meer je teleurgesteld kan worden… Wij gaan de beproefde ‘go with the flow’-methode toepassen :wink: . We stippelen wel een richting uit, maar als ons iets heel erg bevalt, blijven we gewoon wat langer.

Men kan Doi Suthep combineren met de vlak bij gelegen dierentuin.
Ik las ook dat je Bo sang gaat bezoeken(het stadje stelt eerlijk gezegd niet veel voor)men kan dit ook combineren met Sankamphaeng hotsprings!!

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTGxXKyhReXIIDP22Uyiulvjoc3b3laBgMNM-OW58GBvCUumrQ&t=1&usg=__u-tzdf7HtkpFayiUgkbbDUQF0_0=

Dat is inderdaad wel een zekerheid! Als je er eenmaal geweest ben wil je z.s.m. weer terug haha
:chin: