Advies over route

Voor de eerste keer gaan wij komende zomer (29 juli) naar Thailand. Wij zijn een gezin met 2 kids (13 en 11)
Als een soort leidraad hebben we de volgende planning gemaakt. Dit is geen vast schema, maar alleen een soort houvast. Wij realiseren ons dat allerlei omstandigheden zullen maken dat we het niet helemaal gaan volgen.
Waar we bijvoorbeeld heel onzeker over zijn, zijn de reistijden tussen diverse stops.
Ik zou van jullie zo veel mogelijk tips willen krijgen. Wat moeten we op deze route vooral gaan zien, welke leuke overnachtingsmogelijkheden zijn er op de diverse plekken (vooral voor de kids!!)
In Chiang Mai en in Bangkok willen we graag een hotel met zwembad (niet te duur, we hebben 2 kamers nodig!) en op de andere plekken budget, maar schoon.

Bedankt voor jullie hulp!!

1 Amsterdam – Bangkok
2 Aankomst en lekker zwemmen, wandelen in de buurt en evt. dinnercruise Hotel suggestie (New Siam II???)
3 Grand Palace and Wat Phra Kaew, Chinatown
4 Fietstocht
5 Wat Po and Wat Arun
6 Naar Kanchanaburi by bus, visit the Thailand – Birma railway centre en bridge over river Kwai Hotel suggestie (Jolly Frog???)
7 Erawan waterfalls and the Hellfirepas
8 Begraafplaats en rustmiddag
9 Tigertemple (en daarna vertrek naar Ayutthaya) Trein of bus???
10 Ayutthaya, tempels
11 Naar Khao Yai NP - Hoe lang duurt dit met de bus??
12 Khao Yai NP - email naar Greenleaf werkt momenteel niet
13 To Sukothai by bus - Hoe lang doe je hier over met de bus ???
14 Sukothai and in the evening by train to Chiang Mai - Hotel suggestie ??? (met zwembad en dicht bij nachtmarkt)
15 Chiang Mai
16 Trekking - Suggestie voor een goed bureau?? (olifanten en rafting incl.)
17 Trekking
18 Chiang Mai
19 Vliegen naar Mae Hong Son bezoek long necks en terugvliegen - Suggesties voor de goedkoopste manier??
20 Chiang Mai (nachttrein naar Bangkok)
21 Bangkok
22 naar Ko Tao - hoe ??? wat is de snelste manier (niet vliegen)
23 Ko Tao - Suggesties voor een leuke hut aan het strand??? (niet in een duur resort!!)
24 Ko Tao
25 Ko Tao
26 Ko Tao
27 Ko Tao
28 Naar Ko Samui
29 Vliegen naar Bangkok en terugvliegen naar Amsterdam

Heel erg bedankt alvast voor de moeite !!!
Wendy

Hoi

Ik heb geen tip voor je :frowning:

Maar ik wens jouw en je gezin een fijne vakantie toe in Thailand
Enne de tips komen er wel :wink:

Gr,
Richard

Dank je Richard,

We zien erg naar deze vakantie uit. Na jaren met kleine kinderen gekampeerd te hebben in Europa, hebben we 2 jaar geleden een rondreis (zelf geregeld) gemaakt door de States. Dit was een groot succes. We hopen dan ook dat Azie ons net zo goed gaat bevallen. Vooral voor de kinderen lijkt het me super. Net als voor ons zullen zij zich ook verwonderen over een andere wereld waar we in terecht zullen komen.
Verslag van onze USA reis kun je vinden op http://usa2004verslag.web-log.nl

Nu nog wachten op tips die onze reis nog leuker kunnen maken!!!

Ik zou de Wat Po en de Wat Arun op dezelfde dag bezoeken als het Koninklijk Paleis en de Wat Phra Kaew. Deze liggen allemaal op loopafstand verwijderd van elkaar en ik vind het het makkelijkst om deze op 1 dag te doen (of je moet uren in 1 tempel blijven, maar dat denk ik niet).
Als je hier 's ochtends mee begint, heb je 's middags nog voldoende tijd over om een aantal uren door de smalle nauwe straatjes van Chinatown te slenteren.

Hoi,

Vergeet niet dat het een heel groot verschil met nederland is! het klimaat enz,
Ik denk dat het heel belangrijk is om af en toe een extra rustdag in te lassen!!
Ik heb ook 1 x te veel gedaan in mijn vakantie dus ik begrijp dat je er alles uit wil halen wat je kan doen,maar het is denk ik iets te vermoeiend !

Maar hoe of wat je het ook doet 1 ding weet ik zeker het wordt de vakantie van je leven!!
heel veel plezier !!!

Hoi dit is wel een heel vol programma met 2 kinderen neem voor al wat meer rust dagen in het begin van jullie reis verder geniet vol op van dit land.
groetjes fransjes

Dat ziet er uit als een pittig reisje!:slight_smile: Ik heb bijna alles ook gezien, behalve Mae Hong Son (dat vind ik net een dierentuin met mensen). Ten eerste vergis je niet in de Erawan-waterfalls, dat is een vermoeiende klim (goede schoenen, ga dat niet op je slippers doen:)).
‘Jolly frog’ in Kanchanaburi heb ik ook geslapen, zijn gezellige simpele huisjes, vooral veel backpackers. Vanuit daar kan je goed je tripjes boeken die je daar wil doen, zoals de tijger tempel. Nadeel is misschien dat het aan het water ligt, waardoor er meer kans is op muggen, maar ik raad zowieso aan een klamboe mee te nemen.

Ayuthaya zou ik op de fiets doen, de tempels die niet in het centrum liggen, buiten de rivier zijn zeker de moeite waard, vooral de witte tempel in het noordwesten (Wat Phu Khau Thong).
Van Khao Yai naar Sukothai is een hele afstand, ik denk wel 6 uur onderweg met de bus, mits er een goede aansluiting is. Khao Yai vond ik wel een heel mooi natuurgebied, maar je moet er niet vanuit gaan dat je hier dieren zal zien, behalve wat aapjes. (Of je moet savonds zo’n nachttocht doen.) Omdat dit nogal ver van Sukothai afligt, is het misschien verstandig om het over te slaan, zo’n busreis is toch wel erg vermoeiend. En dan kunnen jullie nog een dagje langer in Sukothai of Ayuthaya blijven, vergeet niet dat het eind juli, augustus best een hele dag kan regenen.
Overnachten in Chiang Mai zou ik bij Lai Thai guesthouse doen. Goedkoop, aardige mensen, lekker eten en een mooi zwembad. De tuk-tuks staan voor de deur om je ergens heen te brengen. Fijne vakantie toegewenst!