Lekker vooruitzicht jullie rondreis. Ik ben afgelopen zomer met mijn vriend geweest.
Wat ik zeker nog zou doen is een fietstocht in Bangkok. Mijn vriend fietst nooit, maar dit was één van zijn hoogtepunten in Thailand en het hoogtepunt van Bangkok. Je komt op plekken waar je normaal niet komt, en je beland op een gegeven moment ook in een oase van rust zo dicht bij de stad. De Wat Arun en Koninklijk paleis mag je ook niet overslaan, maar die staan al op je lijstje zie ik. Wij hebben voor de eerste dag toen de Loi Nava Dinnercruise geboekt, erg leuk was dat, erg romantisch en je zag veel Bangkok van alles wat langs die rivier ligt.
Wij hebben de reis deels zelf geboekt en deels een stukje laten doen door Vieng Travel. Zij konden een aantal dingen goedkoper doen dan wij zelf. Daarnaast vond ik het fijn dat er iemand op het vliegveld ons kwam halen en ons naar het hotel bracht.
In Bangkok sliepen wij in het Nouvo City Hotel, vlakbij Kho San Road, heel fijn en mooi hotel en niet duur. Ook op loopafstand van het koninklijk paleis.
Wij hebben in Bangkok ook gegeten bij Baiyoki Sky, dit zou ik nooit meer doen en ook niet aanraden; vreselijk massaal, vol japanners en echt een vreetschuur.
Van Bangkok gingen wij naar de River Kwai voor 1 nacht in een mooi huisje op de rivier en de volgende dag met de trein naar Kanchanaburi. Zo hadden we gelijk de dodenspoorlijn gehad.
In Kanchanaburi sliepen we in Ploy Guesthouse (via internet direct bij hen geboekt) en daar hebben wij zelf een reisbureautje opgezocht, daar een privéchauffeur geregeld voor een dag. DIt was bijna net zo duur als in een groep mee, alleen nu hadden we de vrijheid aan ons zelf. Met de privé chauffeur zijn we naar de Erawanwatervallen geweest, dit vond ik zelf één van de hoogtepunten van de reis. Zo mooi en ook best romantisch want grotendeels loop je hand in hand om elkaar te behoeden voor het uitglijden. Ook zijn we naar de Hellfirepass geweest, erg indrukwekkend (als je je er vantevoren een beetje in verdiept).
Jij hebt langer de tijd dan ons, wij hebben dus helaas Chiang mai overgeslagen. Wat overigens wel super mooi moet zijn.
Wij zijn naar Khao Sok geweest, en hebben daar in tenten geslapen; Elephant Hills. Geboekt via Viengtravel. Was erg leuk, o.a. olifanten voeren, kanotocht over de rivier in hele mooie natuur en op het meer gevaren en gezwommen. Eten was top daar. Het was best duur maar wel super mooi allemaal.
Over de eilandjes die je wilt aandoen kan ik je niet informeren. Wij zijn naar Kho Pangnang geweest en Koh Samui.
Wij hebben daarvoor gekozen vanwege de kans op minder regen. Dat werd ons aangeraden, maar volgens mij viel dat allemaal wel mee. Dus ik zou lekker voor jouw eilandjes gaan. Vooral Koh Samui is erg toeristisch.
Wat ik verder nog kan aanraden is om bijv ergens een ritje te doen met de bus als vervoer ergens heen. Wij hebben dit gedaan van Kanchanaburi naar de River Kwai, we zaten erg lang in de bus, maar het was een leuke beleving tussen de Thaise mensen.
Veel plezier met het uitzoeken van je reis en de voorpret.