3.5 week rondreizen Thailand

Beste lezer,

Aankomende juli/augustus ga ik met mijn vriendin voor het eerst een verre reis maken. Tot nu toe heb ik een planning gemaakt, maar ben benieuwd of er nog tips zijn.
Welk eiland wij gaan bezoeken weten wij nog niet echt. Het koraal moet er wel goed bij liggen om te snorkelen en er moet wat te doen zijn op het eiland met een wit strand en helder blauw water.

1 7uur aankomst Bangkok
2 Bangkok Chatuchak, Grand Palace & Wat Phra Kaew, Wat Pho en Wat Arun
3 Bangkok
4 Floating Market, Chinatown
5 Kanchanaburi incl. Erawanfalls
6 's Ochtends vroeg naar Ayutthaya, 1 dag verblijven en 's avonds door met nachttrein naar Chiang mai
7 Chiang mai Wat doi suthep, Wat u-mong
8 Chiang mai Nam Tok Mae Klang
9 Chiang mai Jungletocht
10 Chiang mai Jungletocht
11 Chiang mai Jungletocht
12 Chiang mai Elephant Nature Park
13 Chiang mai/Bangkok/Khao Sok
14 Khao Sok Tree tops
15 Khao Sok Tree tops
16 Khao Sok Tree tops
17 Khao Sok/Koh Toa/ Koh Phi Phi
18 Koh Toa/ Koh Phi Phi
19 Koh Toa/ Koh Phi Phi
20 Koh Toa/ Koh Phi Phi
21 Koh Toa/ Koh Phi Phi
22 Koh Toa/ Koh Phi Phi
23 Koh Toa/ Koh Phi Phi
24 Bangkok
25 20:30 terugvlucht Bangkok

Alvast bedankt voor jullie tips!

8 :Wat U-mong? mag ik vragen hoe je op het idee gekomen bent om deze woudpark te bezoeken Arnie?

Dit is een tip die ik van u heb gelezen hier op het forum. En dan nog richting orchideeën en snake farm
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=134091&p=839969&viewfull=1#post839969

Nou mooi zo !
Ff nog zeggen dat Wat Umong een beetje buiten het centrum is gelegen,best dat je een brommer of fiets huur.
Je kan er ook er naartoe gaan met een tuk tuk,probleem nadien als je terug naar je hotel gaat,er rijden geen tuk tuks of taxis door de lange rustige straat waar deze woudtempel is gelegen.(of je moet van tervoren afspreken aan de chauffeur dat je daar verblijft voor zo’n 2 uurtjes en dat hij je terug op pikt aan de ingang van het park)
Ook zou ik als ik van jou was het Doi Suthep combineren met aansluitend een bezoekje aan de plaatselijke zoo !
Ik zie ook in je lijstje dat je van plan bent om de Mae Klang watervallen te gaan bezoeken.
Je kan er zelf naartoe rijden met het openbaar vervoer in Chiangmai (blauwe pickup bussjes)richting Chomtong (58km verwijderd van Chiangmai) en daar een red pick nemen naar de berg Doi Inthanon.
Onderweg kom je verschillende karendorpen tegen alsook wondermooie watervallen.

Geweldig! Dat zijn nog eens bruikbare tips!

Nou je bedoeld waarschijnlijk de Mae Rim route,Arnie?
Deze route is een echte aanrader, je komt er veel bezienswaardigheden tegen waaronder :orchideeenkwekerijen, vlinderboerderijen,snake shows,watervallen alsook een olifantenkamp waar je eventueel met die olifanten een ritje in de jungle kunt doen alsook kan men deelnemen aan het wassen van die zware kolossen in het plaatselijk riviertje.
Deze aktiviteiten kan men s’morgens doen en eventueel kan je in de namiddag het ambrello dorpje Bo Sang bezoeken?

Indien je niet weet wat te doen in Chiangmai,dan kan je altijd het San Kamphaeng Hot Springs bezoeken (36km verwijderd van Chiangmai)
Je neem een Songtaew in CNX die je voor 80 bath naar de hotsprings brengt.
Je kan daar lekker met je voeten in het warme water baden.ook is er een restaurantje aanwezig alsook kan je daar heerlijk wandelen in de omgeving.

http://www.thai-tour.com/attractions/pic_wb/685.jpg

We zijn aan het overwegen om de jungle tocht in Chiang Mai te laten vervallen. Er is zoveel te doen daar en dan is het zonde om daar in de jungle te lopen en eventueel in Khao Sok weer.

Is de Mae Rim route te doen met een scootertje of is een auto,tuk tuk of taxi beter?

Offcours!! Mae rim ligt maar zo’n 15km verwijderd van Chiangmai town en gemakkelijk te bereiken met een motorfiets.
Ook kan je op de route de tigerkingdom bezoeken,er is een restaurant waar je eventueel je middagmaal kan nuttigen.

http://www.tigerkingdom.com/Picture/Feb2009/2009-2-27/00000.jpg

Op zich ziet het er prima uit hoor maar toch heb ik wel twee opmerkingen :

2 Bangkok Chatuchak, Grand Palace & Wat Phra Kaew, Wat Pho en Wat Arun
Ik hoop niet dat het plan is om dit echt in 1 dag te doen? Dat is namelijk bijna niet te doen, alleen op de markt kan je al meer als een halve dag je zelf meer als prima vermaken. Als je daar dan een ruime halve dag verblijft en dan nog terug moet naar de rest ga je er in mijn ogen als een razende reporter door heen en dat is echt zonde.

9 Chiang mai Jungletocht
10 Chiang mai Jungletocht
11 Chiang mai Jungletocht

Is dit niet bijna hetzelfde als Khao Sok?

**
**

Op de chatuchak markt vermaak ik mij wel 2 dagen vind het gewoon heerlijk om daar lekker rond te struinen en mensen te bekijken. Beetje eten/drinken wat inkopen doen, je vergapen op de dieren afdeling (vooral de aquariums).

Hoi Rik072, inderdaad. Dat is het leuke aan plannen. Wat wil je nu precies doen en wat laat je vallen. De tips hier zijn daarom ook meer dan welkom. Chiang mai is zoveel te beleven dat wij waarschijnlijk daar de jungle tocht inderdaad achterwege laten. Maar ja misschien dat wij Khao sok overslaan en toch in Chiang mai de jungle in gaan.

Khao sok lijkt mij mooi omdat het een van de oudste regenwouden ter wereld is. Wildlife spotten kun je daar volgens mij niet super rond de tijd van het jaar. En de grootste bloem ter wereld die bloeit dan niet. En bovendien is het nog een beste afstand die afgelegd moet worden vanaf Phuket om een jungle in te gaan.

Het schema heb ik misschien wat onhandig neergezet, maar achter iedere stad staat wat wij willen bezoeken tijdens het verblijf. Dus niet expliciet op die dag.

Aquariums is een hobby van mij, dus dat gaat daar zeker wel goed komen. :wink:

Lekker vooruitzicht jullie rondreis. Ik ben afgelopen zomer met mijn vriend geweest.
Wat ik zeker nog zou doen is een fietstocht in Bangkok. Mijn vriend fietst nooit, maar dit was één van zijn hoogtepunten in Thailand en het hoogtepunt van Bangkok. Je komt op plekken waar je normaal niet komt, en je beland op een gegeven moment ook in een oase van rust zo dicht bij de stad. De Wat Arun en Koninklijk paleis mag je ook niet overslaan, maar die staan al op je lijstje zie ik. Wij hebben voor de eerste dag toen de Loi Nava Dinnercruise geboekt, erg leuk was dat, erg romantisch en je zag veel Bangkok van alles wat langs die rivier ligt.

Wij hebben de reis deels zelf geboekt en deels een stukje laten doen door Vieng Travel. Zij konden een aantal dingen goedkoper doen dan wij zelf. Daarnaast vond ik het fijn dat er iemand op het vliegveld ons kwam halen en ons naar het hotel bracht.
In Bangkok sliepen wij in het Nouvo City Hotel, vlakbij Kho San Road, heel fijn en mooi hotel en niet duur. Ook op loopafstand van het koninklijk paleis.
Wij hebben in Bangkok ook gegeten bij Baiyoki Sky, dit zou ik nooit meer doen en ook niet aanraden; vreselijk massaal, vol japanners en echt een vreetschuur.

Van Bangkok gingen wij naar de River Kwai voor 1 nacht in een mooi huisje op de rivier en de volgende dag met de trein naar Kanchanaburi. Zo hadden we gelijk de dodenspoorlijn gehad.
In Kanchanaburi sliepen we in Ploy Guesthouse (via internet direct bij hen geboekt) en daar hebben wij zelf een reisbureautje opgezocht, daar een privéchauffeur geregeld voor een dag. DIt was bijna net zo duur als in een groep mee, alleen nu hadden we de vrijheid aan ons zelf. Met de privé chauffeur zijn we naar de Erawanwatervallen geweest, dit vond ik zelf één van de hoogtepunten van de reis. Zo mooi en ook best romantisch want grotendeels loop je hand in hand om elkaar te behoeden voor het uitglijden. Ook zijn we naar de Hellfirepass geweest, erg indrukwekkend (als je je er vantevoren een beetje in verdiept).

Jij hebt langer de tijd dan ons, wij hebben dus helaas Chiang mai overgeslagen. Wat overigens wel super mooi moet zijn.
Wij zijn naar Khao Sok geweest, en hebben daar in tenten geslapen; Elephant Hills. Geboekt via Viengtravel. Was erg leuk, o.a. olifanten voeren, kanotocht over de rivier in hele mooie natuur en op het meer gevaren en gezwommen. Eten was top daar. Het was best duur maar wel super mooi allemaal.

Over de eilandjes die je wilt aandoen kan ik je niet informeren. Wij zijn naar Kho Pangnang geweest en Koh Samui.
Wij hebben daarvoor gekozen vanwege de kans op minder regen. Dat werd ons aangeraden, maar volgens mij viel dat allemaal wel mee. Dus ik zou lekker voor jouw eilandjes gaan. Vooral Koh Samui is erg toeristisch.

Wat ik verder nog kan aanraden is om bijv ergens een ritje te doen met de bus als vervoer ergens heen. Wij hebben dit gedaan van Kanchanaburi naar de River Kwai, we zaten erg lang in de bus, maar het was een leuke beleving tussen de Thaise mensen.

Veel plezier met het uitzoeken van je reis en de voorpret.

Hoi Sarah, bedankt voor de tips! Ook jouw tips gaan weer meer in het maken van de ideale reisschema! Ons hotel in Bangkok en Kanchanaburi zijn reeds geboekt. Zo’n dinercruise, een fietstocht en de busreis zijn goede tips die ik mee gaan nemen.

Ter aanvulling op Sarahhh:

Ze schrijft: Wat ik verder nog kan aanraden is om bijv ergens een ritje te doen met de bus als vervoer ergens heen. en : Het was een leuke beleving tussen de Thaise mensen.

Je kunt haar goede raad opvolgen, maar bijvoorbeeld een uurtje (of twee) in de trein in klasse 3 (Voorbeeldtraject: Bangkok-Ayutthaya) geeft het zelfde effect. Wel klasse 3 doen, dat is supergoedkoop 0,30 voor anderhalf uur met de trein, en je zit tussen de gewone Thai. Ook kun je eens wat vaker van de plaatselijke pickuptruckjes (songthaew) gebruikmaken, dat doet de gewone Thai ook. Dan maak je ook de leukste dingen mee, die een toerist die reist met een pakketreis gaat missen.

Hans.

Je neem een Songtaew in CNX die je voor 80 bath naar de hotsprings brengt.

Vanuit Chiangmai voor 80 baht een Songtaew naar de hotsprings daar geloof ik niet in. Voor dat bedrag haal je volgens mij niet eens de luchthaven terwijl dat een stuk dichterbij ligt.

Zelf heb ik voor de afstand naar San Kamphaeng Hot Springs maar 80 bath betaald.
Voor downtown naar Chiangmai Aiport heb ik 50 bath betaald !

Tachtig Baht is erg goedkoop voor een afstand van 25 tot 30 kilometer. Dat is omgerekend 2 euro. De airport taxi vanaf Chiangmai Airport naar Chiangmai stad kost al 125 baht.

Zelf heb ik geen ervaring met de rit per Songtaew naar de hotspring. Wij hebben het bezoek aan de hotspring gecombineerd in de sightseeing tours en de trekkings.

Buiten het Chiangmai airport heb ik een rode Songtaew richting Anusarn market (nightbazaar) genomen en heb juist 50 bath rond betaald voor deze korte rit!

De keus hangt ook een beetje af van het aantal personen en de gewenste luxe. Een Songtaew betaal je per persoon. Met 4 personen kan een taxi voordeliger zijn en is het prettiger omdat je rechtstreeks en met airco naar je bestemming rijdt.