Khao sok ken ik niet…maar Bangkok heb je in 3 dagen zeker wel gezien, ayutthaya huur je een fiets of een brommer en heb je in een dag alles gezien als je wilt, dan kun je daarna meteen door met de bus naar kanchanabuyry. In Kanchanabury (river kwai) kom je in 4 dagen ook een heeel eind, Je koopt gewoon een pakket waarmee je alle highlights bezoekt bij een reisbureautje daar. Deze plaatsen zijn erg toeristisch dus alles volgt vanzelf. Chang Mai zou ik meer tijd in steken, schijnt erg leuk te zijn die omgeving! suc6!
je best zoveel mogelijk informeren door de daartoe bestemde lektuur, zodat je al een idee kan vormen over de dingen die je echt wilt zien. in bangkok zelf is er een overaanbod van kantoortjes die je maar al te graag naar chiang mai willen brengen en je daartoe laten deelnemen aan een jungletocht. is ook allemaal heel goedkoop…
moet je wel vermelden dat het openbaar vervoer in thailand subliem is. we kwamen terug met de train van het noorden tot in bangkok. daar nemen we de trein verder naar het zuiden, het was een luxe en allemaal heel goed betaalbaar.
starten in bkk, hier kun je makkelijk een paar dagen doorbrengen zonder je te vervelen kao san road ,bayoki tower , konelijk paleis enz enz.
Dan met de nachtrein naar Chiang mai , en daar een meerdaagse trekking doen , en ook in de buurt van Chiang mai is vanalles te beleven , langnekken( toeristisch) kratermeer zwemmen , heetwaterbronnen , cursus thai’s koken , ieder avond naar de markt , en en en Dan langzaam afzakken naar sukothai, kachanaburi, en Ayuttaya ,dit kan perfect en voor weinig geld met de bus ter plekke geregeld worden . en dan door naar Koh Chang , een heerlijk matig toeristisch eiland op 4.5 uur rijden vanaf bkk. lekker eten en beachen , op de terugweg nog even zwemmen met dolfijnen en dan weer via bkk terug naar Nederland om te werken zodat je weer terug kunt naar dit prachtige land , want geloof me het is verslavend .
groet Sjaak
Laatste 6 jaar in Thailand geweest. Alleen in BKK kun je je al 3 weken vermaken. Advies: Dag of 3 in BKK blijven, daarna met de bus naar Khao Yai (Oudste, maar ook 1 van de mooiste natuurparken in Thailand). Trekking van 1,5 is aan te raden via Greenleaf questhouse. Dan kun je heel makkelijk met de trein door naar Ayuttahya. Vanuit daar met de trein naar Chiang mai. Je kunt dan makkelijk vliegen naar Bangkok en door naar phuket. Pak daar weer de bus naar khao sok. art’s riverlodge is super.
River kwai zou ik gezien de tijd overslaan. Beter een fietstocht in BKK organiseren