Rondreis Thailand in 3 weken

Beste allemaal,

ik heb al een aantal soortgelijke onderwerpen bekeken, maar zou graag een advies willen! Aankomende zomer juli/augustus willen mijn vriendin en ik een rondreis maken door Thailand. We vliegen natuurlijk op Bangkok, dus ik dacht om daar een paar te dagen (2 a 3) te verblijven. Verder zijn we nog heel oriënterend bezig, Sukothai of Ayathuya lijkt ons mooi en Nak Tok om op jungle rafts te overnachten… Verder Chaing Mai of Chiang Rai en naar het 3-landen punt. We dachten in ieder geval af te sluiten op een zuidelijk eiland, Koh Phi Phi of Koh Tao bijvoorbeeld?

Dus als jullie tips hebben, of wat wel en niet te doen in die 3 weken, hoor ik het graag! En we twijfelen om backpacks te kopen…? Kan iemand verder zeggen wat een redelijke vliegticket prijs is?

Veel vragen, maar een paar ideeën zou al mooi zijn! Bedankt!

gr, Mark

3 weken is niet lang maar je kan er best veel in zien, een vliegticket kan je vinden vanaf z’n €550,- al zijn er soms ook betere aanbiedingen een vlucht rechtstreeks zal wel duurder zijn kijk ook eens vanaf dusseldorg en brussel, als je vanaf het noorden naar een eiland in het zuiden wil zou ik vanaf chiang mai naar het zuiden vliegen als ik me niet vergis kan je vliegen naar phuket, krabi en koh samui
wat wil je gaan doen op het eiland waar je naartoe wilt gaan alleen maar lekker luieren of bijv ook duiken
als ik moest kiezen tusse ayuthaya en sukothai ging ik naar sukothai dit is kleiner en ik vind het mooier ook de omgeving vind ik mooier
een backpack kopen is iets wat je echt zelf moet beslissen ik gebruik hem altijd maar ken veel mensen die liever een koffer of reistas op wielen gebruiken
als je nog vragen hebt gewoon hier plaatsen er zijn hier veel ervaren thailand gangers en mensen die in thailand wonen die je graag helpen

Heey Dirk, bedankt voor je reactie!
Heb nu een vlucht gevonden van Egyptair, ben benieuwd of dat wat is…
Ik las ook ergens dat het mooi was om met de trein van Chiang Mai terug te gaan naar Bangkok. ( mooier dan andersom: van Bangkok naar CM )

De laatste week/paar dagen willen we op een eiland verblijven en lekker niks doen, maar miss wel een dagje snorkelen/duiken.
Verder zijn alle tips welkom, we zijn nog heel erg aan 't oriënteren waar heen te gaan, welke route, hoelang waar te blijven etc…

egypt air is op zich een goede maatschappij alleen vond ik de service nogal nors toen ik er mee vloog maar dat kan ook net pech hebben zijn geweest verder nog wel een paar kleine voorvallen gehad tijdens de reis maar ja wel lekker goedkoop en dus zeker de moeite om te overwegen waard
de trein van chiang mai naar bangkok is inderdaad mooier dan andersom dit komt omdat je dan het mooiste deel van de reis aflegt bij daglicht dit is ook zeker een optie om te doen (ik had het over vliegen om een dag te “winnen” maar dit is ook zeker een mooie rit)
om aan het eind een week op een eiland te verblijven vind ik persoonlijk phi phi en koh tao te klein (ik ga ook graag ergens op een scooter heen om wat te zien) maar je zou het kunnen kombineren met bijv. koh samui met koh tao of phuket of krabi (ao nang) met phi phi als je niet echt een voorkeur voor één van de eilanden hebt zou ik kijken wat het beste uitkomt qua vliegtijden (phuket, krabi, of koh samui) en waar naartoe je de beste (goedkoopste) tickets kan krijgen
duiken is het mooist vanaf phuket of koh tao

Een andere vraag:

http://www.reisforum.nl/smileys/icon_smile.gif

Zouden jullie alles zelf regelen & boeken via internet of ( alles/gedeeltelijk ) door een reisbureau?

We zijn namelijk gisteren bij een reisbureau geweest, weten er natuurlijk ook veel vanaf, maar wat me al opviel was dat hij aangaf dat vluchten via Brussel het duurst waren en dat zij via Amsterdam of Dusseldorf zouden zoeken… Wat ik zelf heb gevonden en aan tips heb gekregen is Brussel juist het goedkoopst! Vandaar dat ik al nog wat kritischer ben ten op zichte van het reisbureau dan dat ik toch al was…

ik boek mijn ticket altijd op internet en ook mijn eerste overnachting de rest regel ik altijd in thailand zelf dit geeft de vrijheid om ergen langer te blijven als het er je aanstaat en eerder weg te gaan als het tegenvalt