3weekse rondreis door Thailand

Beste Allemaal,

Ik wil samen met mijn vriendin rond 12 augustus 3 weken gaan rond reizen in Thailand. Wij hebben ons al veel verdiept op internet en hebben een klein opzetje gemaakt van de reis die we willen gaan maken.
Tips, ervaringen en suggesties zijn van harte welkom!

Dag1: Vliegtuig AMS – BKK
Dag2: Aankomst BKK
Dag3: BKK sight seeing
Dag4: (Nacht)Trein naar Chiang Mai
Dag 5: Chiang Mai
Dag6: Chiang Mai - 2daagse Jungle Trekking
Dag7: Chiang Mai – 2daagse Jungle Trekking
Dag8: Chiang Mai – National Park (eventueel meer daags?)
Dag9: Chiang Mai
Dag10: Vliegtuig Chiang Mai – Krabi
Dag11: Krabi
Dag12: Van Krabi reizen naar Khao Sok – Treetops Safari
Dag13: Khao Sok – Treetops Safari
Dag14: Van Khao Sok reizen naar Phuket?
Dag15: Strand
Dag16: Strand
Dag17: Strand
Dag18: Strand
Dag19: Terug vliegen naar Bangkok
Dag20: BKK – AMS
Dag21: AMS

Graag horen wij van jullie wat jullie ervaringen zijn met de diverse trekkingen en andere trips.
We vragen ons verder af of we de nationale vliegtickets van te voren moeten boeken?
Als laatste twijfelen nog aan de opzet van onze terugreis naar BKK, tips hierover zijn tevens welkom!

Alvast bedankt!!

Hee Bart,

Je schrijft: Graag horen wij van jullie wat jullie ervaringen zijn met de diverse trekkingen en andere trips.
In Khao Sok zou je in ieder geval naar het meer moeten, desnoods laat je Krabi vallen. Khao Sok heeft hetzelfde landschap , maar dan mooier.

Je schrijft ook: We vragen ons verder af of we de nationale vliegtickets van te voren moeten boeken?
Je boekt de tickets ter plaatse, bij een reisagent, bijvoorbeeld een dag van te voren. Inderdaad, het kan dan wat duurder uitvallen,
maar ikzelf zou vrijheid verkiezen boven de laagst mogelijke prijs. Houd ook in de gaten dat het in Th. laagseizoen is, dus op welke manier je ook reist, plaats genoeg.

Je schrijft dan nog: Als laatste twijfelen nog aan de opzet van onze terugreis naar BKK, tips hierover zijn tevens welkom!
De opzet is nu vliegen, en zou dan een nachtbus worden ? Uurtje of 14 onderweg, schat ik. Lijkt mij geen aanrader, of je moet qua budget op je laatste benen lopen. Phuket is natuurlijk duur, dus dat zou zomaar kunnen.

Hans.

Schrijf jullie in op de nieuwsbrief van Air Asia, regelmatig zijn er acties. Om je een idee te geven voor 2 binnenlandse vluchten van Bangkok naar Chiang Rai en van Chiang Rai naar Phuket betaalden wij met 2 en een baby rond de 300 euro. We hadden wel teveel bagage vooraf bijbetaald. Het was hoogseizoen dus het zou voor minder moeten kunnen.