Noord en/of Zuid Thailand

Goedenavond allemaal. Ik wil samen met mijn vriendin in januari 2010 naar Thailand voor 3 weken. We zijn nog niet ervaren wat verre reizen betreft en zijn ons dus nog erg aan het orienteren. Ik heb daarom alvast wat vragen. Is het wijsheid om nu alvast een ticket te boeken (ik heb nu tickets gezien voor ongeveer 600 europp retour) of kan ik ook wachten en zullen de prijzen niet echt stijgen?

we willen 3 weken gaan en vragen ons af of we in die periode noord en zuid kunnen zien of is dit heel krap. Ook vragen we ons af als het te doen is in 3 weken of we dan een uitstapje naar bv cambodja zouden kunnen maken.

Wat is aan te bevelen? Is zowel zuid als noord de moeite waard?

Hallo,

3 weken is voor Thailand alleen al niet genoeg maar oke. Wij hebben zelf ook eens 3 weken in Thailand rond gereisd. Wij zijn aangekomen in Bangkok.
Toen van Bangkok naar chiang Mai gereisd weer terug gereisd langzaam met de trein.
Toen van Bangkok naar het zuiden met de trein naar Koh Samui en Koh Tao gereisd en dat was de vakantie al weer.
Afstanden neme de meeste tijd in beslag of je moet alles willen gaan vliegen.
Je kunt met airasia goedkoop vliegen van bv Bangkok naar Chiang Mai.

gr van Moira

Moira ziet het goed:

Als je wilt vliegen, is alles mogelijk. Jammer genoeg kost zo’n feestje steeds zowat een dag.

Ik vind reizen met trein of bus in Thailand vele malen leuker dan met het vliegtuig, zal ik dan wat minder highlights zien, dan moet dat maar.

Als je in de trein of bus zit, heb je al gauw contact met het “echte” Thailand, zeker als je 3e klas reist. Een oud dametje heeft kippen gekocht op de markt, er worden zakken rijst meegesleept, en er komen verkopertjes langs met allerlei waren. Je kijkt je ogen uit.

Ik zou een keuze maken, zelf kies ik Noord, en de volgende keer dan het zuiden doen. Je zult opkijken hoe verschillend die twee zijn.

Ik zou om af te sluiten wel altijd eindigen aan de kust. Dat is gewoon om even lekker uit te rusten. Dit hebben wij ook gedaan zodat je het gevoel van uitgerust naar huis gaat meer hebt.

gr van Moira

Beste Moira,

ik zelf heb dezelfde route voor ogen en heb hier 4 weken voor. Ik trek 1 week uit voor Chiang Mai, waar ik een 4 a 5 dagen onderweg, te voet, fiets of olifant wil zijn. Is dit heel makkelijk ter plekke te regelen?
Daarna heb ik drie weken om naar Singapore te komen(waar ik verder vlieg voor de rest van de wereldreis). Welke plaatsen zou je mij aanraden om aan te doen? Ik houd van een actieve vakantie met af en toe rustmomenten. Ik ben erg benieuwd!

Groetjes Jos

Beste Bart;Ik vrees dat je uitstapje naar Cambodja op een andere keer zal moeten doen,er is zoveel te zien in Thailand!!Een voorstel:1 week het noorden van Thailand,5dagen Bangkok+omgeving dan krijgen we nog 1week het Zuiden van Thailand,en de laatste 2dagen zou ik houden om te gaan shoppen in Bangkok.Its up to you Bart??? gegroet:georgessiam.

Hallo,

Ik breek ook even in…
Mijn vriend en ik gaan aankomende zomer voor 3 weken naar Thailand. Ik zal daarna nog 5 weken zelf verder gaan.
Nu geeft mijn vriend aan gevoelsmatig voorkeur te hebben voor Zuid-Thailand.
Wat betreft Zuid-thailand,Ivm het regenseizoen vroeg ik mij af : Kun je goed vertoeven op de eilanden?
Ons idee is dus om eerst met z’n tweeën Zuid-Thailand en omgeving Bangkok te verkennen in 3 weken. Daarna zal ik in mijn eentje verder gaan naar Noord-Thailand en wil ik graag ook naar Laos.
Mijn grote vraag is eigenlijk: Kun je je in juli goed vermaken in Zuid-Thailand en omgeving Bangkok?

Groetjes Simone

Ja hoor, genoeg te zien en te beleven, geen enkel probleem.

In Thailand kun je jezelf altijd goed vermaken, ongeacht het seizoen. Wel kan het zijn dat in het regenseizoen bepaalde national parks gesloten zijn en niet alle tours beschikbaar.

Tickets van 600 euro zijn niet heel duur, zeker niet voor een rechtstreekse vlucht. Met een overstap is 500 euro ook goed mogelijk.