Tips voor 3 weken rondreis noord en zuid

Cool*Reisschema 3 weken ThailandBegin Juni gaan we voor 3 weken naar Thailand.
Nu zijn we het reisschema een beetje in elkaar aan het knutselen,…we willen de de eerste 10 dagen centraal en noorden doen, en daarna 11 dagen zuid thailand, koh phuket/koh phihi enz…
NU hadden we het volgende in gedachten.
Dag 2: aankomst in bangkok
Dag 3: bangkok
Dag 4: bangkok—>kanchanburi river kwai
Dag 5 Kanchanburi erwan watervallen–> ayyutaya
Dag 6: ayyutaya , s’avonds nachttrein naar chang mai
Dag 7: changmai
Dag 8,9,10 jungletrekking
Dag 11: vlucht naar phuket, aankomst phuket
Dag 12: phuket
Dag 13: phuket
Dag 14: Phuket–>ko phi-phi
Dag 15: ko phi-phi
Dag 16: ko phi-phi–ko lanta
Dag 17: ko lanta
Dag 18: ko lanta–>railay
Dag 19 railay–> krabi
Dag 20+21: krabi, savonds vlucht naar bangkok en dusseldorf

Zijn er mensen met tips of opmerkingen,ook ivm de reistijd in juni…Alles is welkom!

Plannen zijn gewijzigd.
Iemand nog suggesties op dit reisschema?

Dag 1 vlucht naar Bangkok
Dag 2 aankomst in Bangkok
Dag 3 Bangkok
Dag 4 Bangkok–> savonds trein naar Chiangmai
Dag 5 aankomst chiang mai
Dag 6 chiang mai
Dag 7 trekking
Dag 8 trekking
Dag 9 trekking
Dag 10 chiang mai—>phuket
Dag 11 Phuket
Dag 12 phuket –> koh sok
Dag 13 koh sok
Dag 14 koh sok
Dag 15 koh sok–>ko phi phi
Dag 16 koh phi phi
Dag 17 koh phi phi
Dag 18 koh phi phi–> railay
Dag 19 railay
Dag 20 Railay
Dag 21 terugreis naar Bangkok, snachts terugvlucht naar nederland
Dag 22 aankomst nederland

Iemand tips of ideeen,??

Ziet er veel beter uit dan de eerste, goed om Lanta te schrappen zou veel te krap worden. Dit is te doen! Goede keuze trouwens om naar Khao Sok en Railay te gaan. Beide prachtig!

Groeten

Ik vond Kanchanaburi dan weer prachtig en heel leuk. Leuk gebied, mooie natuur, … Erawan is ook echt wel de moeite om een dag rond te hangen, speciale ervaring! Maar ik begrijp ook wel dat het extra energie vergt om voor de river kwai/erawan/… de verplaatsing naar Kanchanaburi te maken. Rechtstreeks naar Chiang Mai is dan idd efficiënter. Zo’n planning opstellen is nu eenmaal keuzes maken he :slight_smile: Ik vond Railay ook echt de moeite! Doen!

Heeft er iemand tips voor de nachttrein naar Chiang Mai?
Kun je dit beter ter plaatste boeken, of toch vooraf? En wat is een aanrader, eerste of tweede klas?

Via greenwoodtravel zag ik een ticket met trein 1, 18.10-7.55, eerste klas voor 1700 bath. Is dit veel?

Treintickets in Thailand moet je 2 maanden vooraf boeken anders kan je alleen met de 3e klasse (houten bankje) reizen.
Reizen met 2e klasse airco slaaptrein (1100 THB pp) is comfortabel en gezelliger dan de 1ste klasse.

Sorry Ernst-Otto, je zult beslist veel verstand hebben van reizen in Thailand en dat is een aanwinst voor Wereldwijzer, maar mensen het idee geven dat ze treintickets 2 maanden van te voren moeten boeken omdat ze anders alleen op een houten bankje kunnen reizen, dat gaat me gewoon te ver!!!

Ik heb gezien dat je ook gul bent met het geven van links. Hier nog een paar:

http://th.linkedin.com/pub/ernst-otto-smit/18/558/ab4 en http://www.wereldwijzer.nl/member.php?u=268498

:vak02:

Hoi Nunu - in Thailand is er een tekort aan wagons en locomotieven. Er zijn meer reizigers dan plaatsen. Twee maanden voor vertrek kan je treintickets voor slaaptreinen aankopen. Doe je dat niet dan is de kans klein dat je een comfortabele slaapplaats kan boeken.
Normaal kochten wij een maand vooraf de treintickets. Dat is nu geen optie meer. We moeten meteen op de reisdag 2 maanden vooraf treintickets aankopen en zelfs dan is het regelmatig niet meer mogelijk de gewenste klasse te kopen.
Advies blijft koop je treintickets ver vooruit.
Groeten uit een zeer zonnig Bangkok :slight_smile: