Begin planning 3 weekse rondreis

Beste mensen,

We hebben de knoop doorgehakt en gaan deze zomer naar Thailand. We kijken er alle twee al heel erg naar uit.

We zijn ook al stilletjes aan bezig om een reisschema in elkaar te steken, maar dit is niet al te gemakkelijk. Er is zoveel moois wat we willen zien maar zo een korte tijd (3 weken).

Ik ga het geknutselde reisschema hieronder zetten, jullie mogen altijd tips, raad, bedenkingen, …

We zouden graag een reis hebben met voldoende afwisseling en mooie natuur.

Reisschema:

Dag 1: Vlucht Bangkok
Dag 2: Aankoms Bangkok + eventuele kleine uitstappen (Chinatown, Wat Pho,
Koninklijk paleis, Wat Arun,…)
Dag 3:Bangkok: tocht op de Klongs

Dag 4: Bangkok - Ayutthaya met de nachttrein naar Chiang Mai
Dag 5: aankomst Chiang Mai
Dag 6: Chiang Mai: Bezoek Doi Suthep
Dag 7: Chiang Mai

Dag 8 en 9: jungletrekking

Dag 10: Chiang Mai
Eventuele uitstappen Chiang Mai: gouden driehoek, raften, Hill tribe museum, … –> Welke uitstappen zijn de moeite en welke anderen kunnen we eventueel nog doen?

Dag 11: Chiang Mai - Bangkok: waarschijnlijk met vlucht

Dag 12: Bangkok - Kanchanburi: Bezoek River Kwai
Dag 13:Kanchanburi: Erawan park + watervallen

Dag 14: River Kwai - Bangkok: Bezoek drijvende markt Taling Chan of beter Damnoen Saduak of andere drijvende markt?
Dag 15: Bangkok: fietstocht

Dag 16: Bangkok - Strandbestemming
Dag 17-19: Strandbestemming *Weet iemand een leuk, redelijk rustig en mooi eiland/strand waar we een leuke afsluiting van onze reis kunnen houden? *
Dag 20: Strandbestemming - Bangkok
Dag 21: vlucht

Is dit programma niet te druk en gevarieerd genoeg? Of zijn er plaatsen die we beter kunnen ruilen voor een andere plaats of bezienswaardigheid? En wat moeten we zeker doen?

Misschien een dagje minder in Chiang mai en 1 meer bij Kanchanburi, de trekking of een andere bestemming nog aandoen?

Sorry voor de vele vragen!!!
Alle tips en raad is welkom

Hee ellenae,

Gouden driehoek ligt op 1.5-2 uur met de bus van Chiang Rai. Vanaf Chiang Mai is het een uur of vijfzes, als je met een snelle minibus gaat.
Met openbaar vervoer zal het een uur of 7-8 zijn.

en zoveel mis je er niet aan.

Hans.

Persoonlijk zou ik dan eerst naar Ayutthaya gaan op dag 2 en vanauit BKK naar Chiang-Mai. Hoef je niet zo met je bagage te slepen.

Dag 5: aankomst Chiang Mai
Dag 6: Chiang Mai: Bezoek Doi Suthep
Dag 7: Chiang Mai

Dag 8 en 9: jungletrekking

Dag 10: Chiang Mai
Eventuele uitstappen Chiang Mai: gouden driehoek, raften, Hill tribe museum, … –> Welke uitstappen zijn de moeite en welke anderen kunnen we eventueel nog doen?

-Dierentuin is heel leuk, met een hop-on hop-off tour.
-Orchideeen/vlindertuin is de moeite waard, mede door het uitstekende eten daar.
-Nog veel meer… vraag maar aan je prive-chauffeur.

Dag 11: Chiang Mai - Bangkok: waarschijnlijk met vlucht

Dag 12: Bangkok - Kanchanburi: Bezoek River Kwai
Dag 13:Kanchanburi: Erawan park + watervallen

Aanvullend zou je ook eens bij de stuwdam kunnen kijken, indrukwekkend!

Dag 14: River Kwai - Bangkok: Bezoek drijvende markt Taling Chan of beter Damnoen Saduak of andere drijvende markt?
Dag 15: Bangkok: fietstocht

Damnoen is naar mijn mening zwaar overschat, Taling is veel leuker.

Dag 16: Bangkok - Strandbestemming
Dag 17-19: Strandbestemming *Weet iemand een leuk, redelijk rustig en mooi eiland/strand waar we een leuke afsluiting van onze reis kunnen houden? *
Dag 20: Strandbestemming - Bangkok
Dag 21: vlucht

Persoonlijk zou ik in BKK blijven, maar ik ben niet objectief.
Ik ben nou eenmaal gek op die stad…

Al heel erg bedankt voor de tips daar gaan we zeker rekening mee houden.
Dus dag 2: op bezoek bij Ayutthaya en dag 4 rechtstreeks naar Chiang Mai.

Wij hadden inderdaad geen rekening gehouden met onze bagage.

Dat is inderdaad wel heel erg ver naar de gouden driehoek. Ik denk dat we dat dan het beste maar overslaan.

Hoe ziet het reisschema er zo nog uit? Te druk?

Andere tips, must sees, aanpassingen, plaatsen, indrukken van het reisschema… zijn zeker welkom

Een vraagje over de bagage: Als we van plaats/hotel veranderen kunnen we dan best onmiddellijk een slaapplaats zoeken om onze bagage op te bergen of kunnen we onze bagage ook eventueel ergens anders kwijt?

Niemand nog andere tips, aanmerkingen op de route,ideeën, leuke strandplaatsen in regenseizoen,…?

Waarom combineer je Ayutthuya en Kanchanaburi niet? Dat ligt best dicht bij elkaar.

ik dacht het zelfde, waarom niet van BKK naar Kanchanaburi, dan Ayutthuya en met nachttrein door naar CM. Vanaf daar terugvliegen naar zuiden voor bountyeiland.

Dat scheelt weer reistijd. Je komt nu namelijk erg vaak in Bangkok in Bangkok

  • start
  • tussenovernachting als je uit chiang mai komt
  • terug river kwai, ga je fietsen
  • voordat je naar huis gaat

Echt zonde van je tijd. Je komt er nu 4x. Beter 1x bangkok aan begin (niet te lang) en 1x aan eind om nog wat te shoppen. Je kan hartstikke leuk fietsen in Ayutthaya en chiang mai, of doe de fietstocht meteen aan het begin.

Schema is dan:

  • BKK (palace, khlongs, evt floating market)
  • River kwai (erewan, hell fire pass)
  • ayutthaya (tempels, fietsen)
  • nachttrein
  • chiang mai (trekking evt via Mae song en bergdorp, evt fietsen, bor sang, doi ithanon, Wat Phrathat Doi Suthep)
  • terugvlucht naar het zuiden
  • bounty eiland
  • BKK shoppen en terug naar NL

Als alternatief DS floating market kan je de Amphawa floating market bezoeken (middag/avondmarkt).

Chiang Mai, Bor Sang (umbrella village) en dan door naar San Kamphaeng hotsprings schijnt leuk te zijn.

Mae Hong Son (als meerdaags tripje) schijn ook erg top te zijn.

Zeker het bezoeken waar bij CM is Wat Phrathat Doi Suthep.

Succes,
Sander.

Bedankt voor de tip Silsur en Maryvonne,:chin:

Ik ga daar zeker rekening mee houden want het is natuurlijk fijner om Bangkok niet zo vaak als tussenstop te doen.

Dan moeten we in Ayutthaya zeker het best een overnachting nemen? Want anders zitten we de hele dag met onze bagage of is voor onze bagage een andere oplossing, mogelijkheid?

Mae Hong Son lijkt me inderdaad geweldig om te doen, maar daar hebben we jammer genoeg niet tijd genoeg voor (maar 3 weken).

Liggen de Amphawa floating market ook in de omgeving van Bangkok?

Alle tips, suggesties, … zijn nog altijd welkom

Hallo allemaal,
Het begint voor ons stilletjes aan af te tellen en we hebben er ook echt zin in. Dankzij de hulp van het forum hebben we ook een goed beeld van wat we willen, maar ik had nog een vraagje over Kanchanburi. Wij willen daar de toeristische activiteiten (zoals oa hellfire pass, treinrit naar Nam tok, brug, museum, …) bezoeken maar op eigen houtje. Hoe kunnen we het beste van de ene naar de andere plaats gaan? En hoe indelen? We hebben daar 1,5 dag voor (aankomstdag en een volledige dag).

De Erawan watervallen hebben we al op een volledige dag staan. We gaan met de bus of trein naar Kanchanburi.