Noord thailand, hoelang?

Hoi allemaal,

Ik kom 5 november aan in Bangkok, en ik vertrek 13 januari weer. Ik heb dus genoeg tijd. Maar, ik wil ook graag vietnam van noord naar zuid bereizen in deze tijd.

Ik ga naar vietnam met het vliegtuig, vanuit bangkok dus. Ik wil graag als ik aankom eerst naar het Noorden van Thailand, Chiang mai, pai etc. Hoelang zou ik hiervoor uittrekken?

Als je tijd genoeg hebt, waarom zou je het dan niet ter plaatsen bekijken?
Het noorden is zo leuk,en het zou zonde zijn als je dingen moet schrappen omdat je dan een vlucht moet halen.
Geniet lekker van de tijd die je daar hebt.

Ik moet mijn vlucht nu al boeken, ivm visum… Vandaar

Via Wereldwijzer app

Hee Evelien,

Flexibel plannen heeft alleen maar voordelen…
Je kunt zolang in Noord Thailand blijven als je wilt.
Je kunt de vlucht wellicht goedkoper in Bangkok boeken.
Visumkosten zijn daar ook veel lager.

Laat je niet gek maken, en doe tijdens de vakantie wat je wilt, niet wat je schema voorschrijft…

Hans.

Kom ik dan gewoon het land in zonder uitreisticket binnen 30 dagen… Dacht van niet namelijk…

Via Wereldwijzer app

Hee Evelien,

Ik heb daar nooit problemen mee gehad, het zijn niet de Thai die daar moeilijk over doen, maar de airline.
Informeer even van te voren bij de airline hoe men hiermee omgaat.

Wanneer je toch van tevoren moet boeken, zal dat je reis heus niet vergallen, maar wanneer je het naar je zin hebt,
en weg moet omdat je ticket verloopt, is dat een slechte reden. Behalve op het eind, dan moet je wel…

Hans.

Ga ik doen! Bedankt.

Via Wereldwijzer app

En Evelien…

Vergat ik nog: Je realiseert je wel dat je Loy Krathong gaat meemaken in Chiang Mai ?
Dat valt op (4-5 en) 6 november. Het is een gekkenhuis… Mis het niet!

Hans.

Waarschijnlijk ben ik dan in bangkok, ik kom in de nacht van 4 op 5 november aan… Helaas

Via Wereldwijzer app

6 november is het hoogtepunt, en anders zijn er in BKK ook wel mogelijkheden…