Noord- of Zuid-Thailand?

Hoi allemaal,

Wij gaan in juli 3 weken met het gezin naar Thailand (kids 15, 13 en 10). We blijven 3 dagen in Bangkok en dan… willen we naar het zuiden… of willen we naar het noorden. Heel Thailand “doen” klinkt aantrekkelijk, maar dat gejakker met z’n vijven is niet wijs. Dus moeten we keuzes maken: moeilijk!!
Onze wensen: stukje cultuur (authentiek Thailand), olifanten, jungle, wit strand. Tja, welke keuze (noord/zuid) kunnen jullie ons aanraden?
We willen overigens alles ter plekke regelen/boeken, maar wel alvast een grof plan maken.

Alvast bedankt voor het delen in jullie ervaringen!

Als je graag witte stranden wilt ben je ‘veroordeeld’ tot het Zuiden.
Misschien vanuit Bangkok een (dag)excursie naar Ayuttaya en/of Kanchanaburi maken en daarna naar het Zuiden? Je zou qua jungle goed aan je trekken kunnen komen in Khao Sok. Olifanten vind je volgens mij door het hele land, maar waar je goed terecht kan in het Zuiden weet ik niet…
Het Noorden is schitterend qua natuur en er is een hoop te doen, ook voor kids volgens mij, maar ik denk dat je er verstandig aan doet om je op één van de regio’s te focussen.
Mocht je toch van beide delen van het land wat willen zien, kan je overwegen om met een binnenlandse vlucht van Chiang Mai naar Phuket te vliegen. Dat duurt maar 1,5 uur ofzo…

Succes en natuurlijk veel plezier met de voorbereidingen!

We hebben idd ook al wel overwogen om van Chiang Mai naar Phuket te vliegen. Zo’n vlucht van Chiang Mai naar Phuket, kun je die ook last minute regelen? We willen eigenlijk niets vastleggen en ter plekke ons plan aan kunnen passen.

Wij hadden de tickets wel van tevoren geboekt, maar kon volgens mij ook ter plekke.
Van Trang naar BKK hebben we de tickets een dag van te voren nog geboekt en die waren toen zo’n 70 euro per persoon.

Hee Cocolee,

Vastleggen hoeft niet, gewoon ter plaatse boeken, er is plek zat, het is immers laagseizoen.

Houd er wel rekening mee dat je weer terug moet, dit kan per bus en trein, is leuk en avontuurlijk, echter, trek daar een week voor uit, dan kun je ook onderweg nog genieten. Chumphon gebruik je om te overnachten, verder zijn Hua Hin of Cha Am en Phetburi zeker een stop waard.
In en rond Phetburi barst het van de (heel verschillende) tempels , sommige in grotten.
Vanuit Hua Hin kun je bijv. naar Khao Sam Roi Yot National Park of Kaeng Krachan National Park.

Hoi Hans en Cetje,

Het klinkt in ieder geval alsof we niet verkeerd kunnen kiezen, ook als we voor 1 gebied zouden gaan.

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon7.gif

Overal genoeg te doen en anders kunnen we altijd nog vliegen naar een ander gebied! We gaan de wensen van alle familieleden maar eens goed inventariseren en maar voorpret vieren…

Bedankt voor jullie input, als ik weer nieuwe vragen heb, meld ik me weer!

Groetjes,
Corrine