Wij gaan van 17 mei tm 7 juni naar Thailand. Dit doen wij met ons zoontje van 3,5 jaar (totaal dus 2 volwassen en 1 kind). De vlucht en het eerste hotel in Bangkok hebben wij inmiddels al geboekt. Verder staat in principe alles nog vrij. Onderstaand de voorlopige planning van onze reis. Hebben jullie nog tips of aanvullingen?
Dag 1 t/m 3: Bangkok >>relax na vliegreis, fietstocht door bangkok, Chatuchak market, sightsee…
Dag 4-5: Pak Chong >> bezoek Khao Yai NP, witte buddha Muak Lek
Dag 6: Ayutthaya >> bezoek tempelcomplex
Dag 7: Surat Thani >> reisdag van ayutthaya via bangkok naar zuiden met vliegtuig
Dag 7-11: Koh Samui >> strand Lamai, sightsee koh Samui
Dag 12-16: Koh Pha Ngan >> strand Salad beach, bezoek Ang Thong NP, snorkellen rondom Pha Ngan
Dag 17-19: Bangkok >> Shop, sightsee
Eigenlijk wilden we eerst ook nog naar Chiang Mai gaan, maar hebben dat uit het voorlopige plan gehaald door het reizen. We denken met deze reis een leuk pakket te hebben dat niet te zwaar is ook voor ons zoontje.
Wie heeft er nog tips over alternatieven, leuke bezioenswaardigheden/excursies of goede hotels/stranden om te overnachten?
Ik zou minder plannen. Wat ik doe als ik met de kleine hier op pad/stap ga is’s ochtends reizen of iets bekijken, 's middags bij het zwembad hangen. Dat is niet alleen voor de kleine heel prettig, ik heb gemerkt dat er ook neits op tegen is als een volwassene het rustig aan doet zo af en toe
Beste Robbert,
Ook wij hebben gereisd met onze zoon van 3 jaar. (ondertussen alweer eventjes geleden:smile:) Dat is heel goed bevallen en zoals ik jullie reisplannen bekijk valt dit goed te doen! Heerlijk hoor! Enkele aandachtpuntjes: onze zoon had echt last van het tijdsverschil, waardoor hij na een dag of 3, 4 helemaal ‘op’ was. Dus wel iets om rekening mee te houden (zelfs t/m 10 jaar!) En let er op dat er genoeg gedronken wordt, want dat kan hij zelf nog niet genoeg aangeven. Omdat wij op Koh Samui een rustig maar goed hotel aan het strand hadden, noem ik het; Thai House Beach Resort, maar er zijn vast nog zat andere! Veel plezier!!!
Wij reisden vorig jaar rond met onze zoon van 3,5 en dochter van 5,5. Het was een heerlijke ervaring en ik kan het iedereen aanraden (meer zelfs: eind dit jaar gaan we zelf terug). Persoonlijk heb ik mijn hart een beetje verloren in het Noorden, maar het geweldige aan Thailand is dat er echt wel overal wat te zien is. Kies je voor het centrum en zuiden, dan is Khao Sok National Park misschien ook een optie. Ik was er zelf niet eerder maar vrienden waren hierover erg enthousiast.
Daarnaast sluit ik mij aan bij de eerdere post van stevenl. Hoewel je best ambitieus mag zijn - onze kinderen bleken alvast meer aan te kunnen dan we dachten - zou ik toch wat mate proberen houden. Is het echt nodig om twee keer strandvakantie te nemen? Dus én Koh Samui én Ko Pha Ngan? Voor je het weet ben je een paar uur zoet met inpakken, vervoer regelen en terug uitpakken. Dat is een half dagje om op het strand te spelen, te zwemmen en zandkastelen te bouwen minder.
Dank voor jullie reacties. Zeker een goede tip om voldoende rust in te bouwen. In mijn ogen deden we dat zeker met de eerste relatief rustige dagen in Bangkok en de uitgebreide strandvakantie op Samui en Pha Ngan.
Zonder kind zijn wij zelf eerder ook geweest op Samui en Pha Ngan en weten dat de reis tussen deze eilanden gemakkelijk te doen is. Ook de hotels willen we van tevoren al boeken om zo niet te hoeven zoeken op de dag zelf.
Khao Sok is zeker een aanrader. Hier zijn wij zelf ook eerder geweest. Vooral een overnachting op het meer is een echte aanrader. Met een klein kind is dat echter denken wij onmogelijk. Dan moet hij de hele dag met een zwemvest om lopen. Daarom kiezen we nu waarschijnlijk voor Khao Yai. Tot nu toe zien wij echter alleen tours van 1 dag of een halve dag daar. Is er misschien iemand bekend met kortere tours? Tips?
Is ayutthaya een beetje te doen in die periode (mei/juni)?
Hallo robbert
Ben net terug van onze thailand vakantie
Wij zijn ook op koh pangnan geweest en zaten in sabaii bay resort zie ook www.sabaiibay.com e mail ask@sabaiibay.com
Een super resort niet te groot met zwembad en een fijn zandstrand met schaduw van bomen
De bungalows liggen aan een tuin met gras ook fijn voor een klein kind om te spelen een prima overdekt restaurant
Het personeel doet er echt alles aan om jou vakantie top te verzorgen
Het resort ligt op ongeveer 15 min wandelen van de hoofdstad waar genoeg te doen is ook een nicht food markt
Misschien handig om voor je zoontje wat filmpjes te downloaden of op een usb stick te zetten
Sucses Mieke Jordan
Hallo
Wij zijn net terug uit Thailand na een rondreis van 3 weken met een baby van 10 maanden. Wij vonden het een aanrader! Vooraf hadden wij een lijstje klaar met dingen die we absoluut wilden doen en uiteindelijk hebben we een paar zaken niet gezien maar anderen dan weer wel.
Het tempo kan je daar ter plekke beslissen afhankelijk van je kindje. Wat wij wel merkten is dat onze dochter na een paar dagen ook beetje vermoeid begon te worden en dus sliep ze in de namiddag in haar bedje en gingen we in de late namiddag dingen bezoeken ofwel in de ochtend.
We bouwden ook regelmatig een paar rustdagen in. Je leert je kind zo snel kennen.