Rondreis thailand met kinderen in april/mei

Hallo
Wie o wie heeft er tips voor mij ik wil graag met mijn gezin (2 volwassen en 2 kinderen 6 en 9 jaar) in april mei een rondreis van 2 weken gaan maken door Thailand.
Ik heb een reisplan liggen van thailand kids
4 dagen bangkok vertrek met nachttrein naar Khao Sok
3 dagen Khao Sok
4 dagen Ko Phangan
3 dagen Ko Samui
Heeft iemand van jullie al deze reis gemaakt en is dit aan te raden met 2 kinderen. Alle tips zijn welkom alvast bedankt voor jullie reactie

Dit is prima te doen lijkt mij, alleen zou ik zelf een dagje Bangkok op het einde doen ipv met 4 beginnen. Zou eerder kiezen voor 2/3dagen in het begin en 1/2 op het einde. Neem aan dat jullie vanuit Samui naar Bangkok willen vliegen, en dan word het met kinderen wel een erg lange reisdag als je direct terugvliegt naar nederland. En waarom niet 1 eiland ipv twee keer enkele dagen, jullie gaan niet naar een full moon of iets dergelijks dus zou eerder kiezen voor een lekker weekje op 1 eiland, je kan altijd een dagtrip maken naar Koh Phangan.

Onze eerste keer Thailand waren mijn kids iets ouder en ook wij hadden een best druk schema, je kon goed merken dat dit best vermoeiend voor ze was.
Daarom zou ik ook het schema aanpassen volgens de opmerkingen van pwm.

Hoihoi PWM
Bedankt voor je reactie ga ik zeker aanpassen die dagen van bangkok. Kun jij mij vertellen welk eiland mooier is Ko Phangan of Ko Samui. Bedankt
Groetjes Pascale

Helemaal met PWM eens…beginnen met paar dagen Bangkok, en eindigen met Bangkok. Kan je ook nog even shoppen en souvenirs kopen de laatste dagen !
Thailandkids is van RiksjaOnline toch ? Ik kan ook eens vrijblijvend een offerte voor je opstellen mocht je dat willen…

Groeten uit Bangkok !

Beste Krung
Bedankt voor de reactie thailand kids is idd van riskja. Je mag voor mij wel een voorstel maken het is voor ons de aller eerste keer dat we thailand bezoeken en we gaan van 20 april tot en met 5 mei 2 volwassenen en 2 kids (6 jaar en 9 jaar)
Ik zie het wel verschijnen je kan het mailen naar pmulders1@gmail.com
Als je nog meer vragen heb hoor ik het wel

Hallo Pascale,

Beide eilanden hebben hun charme, vond zelf de oostkust van Samui erg toeristisch en Haad rin op Phangan was dat ook! Ben daarom daarna in het noorden van Samui geweest in Mae Nam en dit was erg mooi met uitzicht op Phangan. Op Phangan zijn verschillende zeer rustige en mooie stranden met enkele accommodatie’s. Ben zelf oa naar Thongnaipan baai geweest wat schitterend mooi was. Zou zelf naar Phangan gaan, maar ben dan ook een backpacker zonder kinderen…

Groeten Peter

Ik zal je een voorstel mailen. Aankomst in Bangkok dus 20 april (of 21 ?) en vertrek uit Bangkok op 5 mei.
Welke resort hebben ze jullie aangeboden op Koh Samui ?
En op Koh Phangan ? Salad Hut ?

Hallo Krung
Onderstaand de link er staan niet echt namen bij van de hotels. Misschien dat jij er meer uit kan halen ben benieuwd ik zie het wel verschijnen bedankt vast

vertrek a’dam 20 april aankomst bangkok 21 april
retour a’dam 5 mei 3.30 uur

Beste Krung Thep
Ik zit zojuist op uw site te kijken en volgens mij is kho phi phi veel mooier dan kho phangan of kho samui klopt dat?
groetjes Pascale

Zal even antwoorden voor Dave… hoop dat ie dat niet erg vind! ( anders mijn excuus) Koh Phi Phi is inderdaad schitterend, als je niet in het vuilnis staat wat aan het einde van het eiland is opgestapeld!!! ben er 2 maanden terug nog geweest, maar wat een gore zooi daar, dan zijn er zeker mooiere plekken in Thailand. Phi Phi is idd mooi maar dat heeft zeker zijn keerzijde gehad mbt afvalprobleem, tientallen bootjes/ speedboten ect ect. Was bv om 8 uur op Monkeybeach en idd schitterd mooi tot om half 9 zeven speedboten met in totaal denk 150 chinezen aankwam…weg rust en mooi stukje thailand! Veel ziet er mooi uit op een foto en is dat ook totdat er teveel toeristen komen, dan voel je je opeens niet zo speciaal op dat plekje.uiteraard is dit mijn eigen ervaring…Maar er zijn in Thailand veel en veel mooiere plekjes te zien…

1 like

Welke eilanden zou jij dan aanraden als je mooie eilanden wil zien en de toeristen wil ontwijken? Bedankt!

Zou dan naar het diepe zuiden gaan, Koh Bulon Leh, Koh Muk en Koh Lipe zijn echte relaxeilanden met witte stranden en een azuurblauwe zee. Dit word nog niet overspoeld met touristen, ligt uiteraard ook niet naast de deur… Je zal hier wel even voor moeten reizen vanaf Bangkok, maar dan heb je ook wat! Verder zijn de eilandjes Koh Mak en Koh Kut ( onder Koh Chang gelegen) ook schitterd en nog relatief onbekend.

Gr Peter

Die eilandjes zijn zeker de moeite waard…alleen hebben ze niet zoveel tijd…