Thailand met kleine kinderen

hallo
vraagje wij gaan in april 16 dagen naar thailand,met 2 kleine kinderen
(van 4 en 2 jaar) .
we hebben een vlucht naar bangkok geboekt.
wat moeten we zeker gaan zien? moeten we naar t noorden of meteen naar t zuiden??
iemand ideen?
alvast bedankt!!
groeten inge

Hoi Inge,

Allereerst welkom op het Thailand-forum !

Als je een beetje de standaard-route wilt doen (de toeristische highlights):

  • Bangkok
  • Kanchanaburi
  • Ayutthaya
  • Chiang Mai
  • strand (bijvoorbeeld Cha’am / Hua Hin / Ko Samet)

Het is natuurlijk ook een beetje afhankelijk van jullie interesses. Cultuur, natuur, strand of een combinatie.

misschien komt dit als verrassing nog: je zegt niet duidleijk welke datum-maar 14/4=songkran=het thaise Nieuw Jaar=dat befaamde watersmijtfestival. Die hele week is het vakantie en rondreizen zo goed als onmogelijk. Op vakantieplekken komen dan ook de Thai zelf massaal opdraven.
Het weer is dan ronduit naar: heel vochtig-klam heet, maar nog geen regen-die dan als een verlossing komt van die drukkende hitte.
Nadat die songkran eenmaal over is is het superrustig-deepest low of low season. Dus als het ergens niet bevalt kan je zo verder trekken-of toch maar naar een verkoelend briesje aan zee.
Eerlijk gezegd zulken kinderen zo jong weinig interesse hebben in alle toeristische plekken-voor hun is een tuintje met pool of wat beesten of andere Thai kids al leuk genoeg.

Ik weet niet of je een paar dagen in Bangkok verblijft? Mocht je de drukte willen ontlopen, ga dan met ze naar de dierentuin! Zo leuk! Kost met hele gezin maar een paar honderd baht entree.

Wij waren de drukte op een gegeven moment even zat, naar de dierentuin gegaan in ene een oase van “rust”.

Verder zijn kinderen natuurlijk snel tevreden, een zandstrand, een schepje, wat water om te kliederen en ze vinden het al fantastisch! Maar voor dit reis je natuurlijk niet helemaal naar Thailand;)

Met mijn kinderen zou ik iig naar plekken gaan waar veel dieren zijn. (ze zijn ook 4 en bijna 2) tempels ofzo dat boeit ze misschien even.

Tja lastig, ik weet niet hoe jou kinderen zijn. Mijn zoon bijvoorbeeld vind al snel alles leuk. Mijn dochter is het al snel zat. En dan vooral het reizen. Maar dat zal ook weer met de leeftijd te maken hebben.

Dan is Siam Ocean World wellicht ook nog een idee (winkelcentrum Siam Paragon) en mss de snakefarm (naast Lumpini Park).

dag Inge
Leuke dingen om te doen met kinderen in Noord Thailand
Chiang Mai en omgeving

  • Chiang Mai Zoo
  • Chiang Mai Night Safari
  • Chiang Mai Museum
  • Mae Sa Elephant Camp
  • Fietsen in de omgeving van Chiang Mai
  • Wat Phra Tat Doi Suthep
  • Tiger Kingdom Mae Rim
  • Huay Tung Tao Reservoir
  • Ballonvaren boven de Ping rivier
  • Doi Inthanon National Park
  • Vliegen als de apen door de jungle
  • Bo Sang en Kamphaeng
    Chiang Rai en omgeving
  • Bergvolken Museum
  • Boottrip op de Mae Kok rivier
  • Chiang Saen
  • Apenopvang in Thaton
    Mae Hong Son en omgeving
  • Longnecks en Big Ears
  • Hippiestadje Pai
  • Tham Lod Cave
  • De watervallen van Mae Surin
1 like

ik zie net dat de links niet meer werken maar deze info komt van www.thailandmetkinderen.nl hier vind je ook hotels en dergelijke welke worden aangeboden door andere ouders met (jonge) kinderen

:chin:Thailand is een kind vriendelijk land ik zou ook een dag je dierentuin doen of een van de water pret parken maar pas op met de zon hij is aan merkelijk sterker als in Nederland dus pas op met de tere kinder huidjes :vak02:en een weekje strand is natuurlijk nooit weg een hele dag op sleeptouw en over al naar toe gaan lijken mij de kinderen nog te jong voor dus niet een tevolle agenda lijkt mij
en zal ze in de middag laten slapen kunnen ze in de avond wat langer mee is heel gebruikelijk in Thailand naar een avond markt en dan een lekker hapje eten keuze genoeg ook voor kleine kinderen ik zelf ben verzot op de vele soorten fruit
succes met het voorbereiden:THAILAND: :cambodia:
ps als je met songkran 12-13-14 april in thailand bent is een water pistol voor de kinderen een must.

Hoi Inge,

Wat leuk dat je naar Thailand gaat. Wij zijn ook met twee jonge kindjes (2 en 4 jaar) geweest. In Bangkok vonden wij Siam Ocean World erg leuk. De kinderen vonden de vissen, reuzenkrabben en haaien geweldig. En ook lekker koel (airco) als je de warmte even wil ontvluchten. In dezelfde shoppingmall is een enorme luxe supermarkt. Hier is van alles te krijgen, maar ook te proeven. Allerlei gedroogde stukjes fruit en ijs in alle mogelijke smaken.

Groetjes,
Elsbeth

hallo
kan iemand me vertellen … wat is leuker ko samed of ko samui…
ik moet een keuze maken…

Koh Samet,veel rustiger dan Koh Samui,het laatste is allemaal gehaast en soms in de zomerperiode teveel volk.Ook qua afstand en tijd is Koh Samet gemakkelijk te bereiken met de bus.(31/2uur)en van het vaste land is het maar 25min varen met de gewone overzetboot.Speedboot doet er 10min over,prijs=1000bath.g.s:chin:

1 like

Tja 4 en 2 is nu net iets te klein voor het plannen van een ondernemende vakantie. Ik zou het niet doen en als je toch niet kan wachten boek een strand reis naar een van de eilanden en ga er op uit naar gelang je kinderen er zin in hebben.
Koh Samui is een aanrader.

Gr Hetly

hallo, ik wil met mijn zoontje van 6 naar thailand.
waar kan ik beter naar toe gaan koh samui of phuket?:zon02:
ben ooit naar thailand geweest (jomtien) en dat doe ik dus nooit meer i.v.m de sex(toerisme) we werden gewoon lastig gevallen op straat en in de supermarkt.:mad:
ik wil daar verre van weg blijven helemaal met mijn kind. nu werd me gezegd dat dat op koh samui en phuket ook zo is.
alvast bedankt voor je reactie.

op koh samui vind je de meeste lady bars in lamai dus als je dat strand vermijd heb je er niet zoveel last van.
phuket weet ik niet

Vermijd Chaweng op Samui en Patong op Phuket, en beide eilanden zijn prima, ook voor kinderen.

Zeer veel info en tips op www.verrereizenmetkinderen.nl alsook kindvriendelijke hotels enz

Als je in Bangkok vertoefd met de kinderen dan kun je naar de volgende pretparken gaan!!
Dreamworld
Siam park
Bangilae amusement park!
gegroet:georgessiam.