Beste allemaal,
We (echtpaar van 36 en 37) hebben twee kids van 3 en 5 en gaan in midden juli een maand naar thailand.
We komen 22 juli in bangkok aan en blijven daar twee nachten. Tot nu toe hebben we alleen de vliegreis en twee hotelovernachtiingen geboekt.
We houden allebei niet zo van de hele toeristische gebieden en willen met de kinderen een niet te drukke vakantie maar wel met cultuur. Hoe oorspronkelijker hoe beter. We moeten rekening houden met de leeftijd vanonze kinderen en willen vooral als gezin alles beleven, zonder dat we helemaal bekaf thuiskomen. we willen de kinderen laten kennismaken met andere culturen en dit is onze eerste (verre) stap.
Is er misschien iemand met tips voor ons? Ik heb tot nu toe enkele goede adviezen gelezen voor reizen met kinderen van onze leeftijd, maar helaas al verouderd (2010). We zijn heeeeel lang geleden wel in Thailand geweest maar nu hebben we twee kleine kooters.
We denken er zelf aan om na bangkok af te reizen naar het noorden.
Daar een week te blijven en dan naar het zuiden. Voor de rest zijn we ons nog aan het orienteren ( en dat moet ook want juli komt snel dichtbij). De grote vraag is: wat mogen we met/voor onze kinderen vooral niet missen?
Goede tips zijn van harte welkom,
Hartelijke groet,
Leon en Eva
Ik ben in november 2014 met mijn dochtertje van bijna 3 jaar voor 2 weken naar Thailand gegaan. Eerst paar dagen Bangkok en toen Phuket en weer paar dagen Bangkok. Ik ben toen bewust wel in de toeristische gebieden gebleven met haar dus tips over niet-toeristische must sees met kids kan ik je niet geven.
De enige tip die ik je wel kan geven is…doe het rustig aan. Mijn dochtertje vond Thailand prachtig en was echt onder de indruk van wat ze allemaal zag. Maar ik kon met haar niet in 1 dag bv heel veel dingen bekijken zoals ik dat kon doen toen ik er zonder kind was.
Een tripje naar het Koninklijk Paleis was bv al een dagtrip geworden…ons hotel was niet zo ver lopen er vandaan, dus gingen we lopen. Dat stukje van 20 min lopen duurde al 10x langer, doordat ze onderweg vanalles zag, eten etc etc. Ter plekke vond ze alles mooi dus het bezoekje duurde ook veel langer. Daarna wilde ik nog naar Wat Po maar toen viel ze in slaap door alle indrukken (terwijl ze thuis geen middagdutjes meer deed) dus toen maar gewoon gaan rondlopen met de buggy en gaan zitten genieten aan de rivierkant. Toen ze wakker werd was het al tegen de avond dus waren de sights al dicht en ze had natuurlijk al een slaapje gedaan dus teruggaan naar hotel had geen zin, dus toen de boot maar gepakt. Ergens uitgestapt, rondgelopen en toen tuk tuk naar MBK en Siam Paragon genomen wat ze ook helemaal geweldig vond.
Een bezoekje aan de dierentuin in BKK werd zo op die manier ook een hele dagtrip etc etc.
Voor mij maakte het niet uit, maar ik merkte wel dat het dus geen zin had om van hot naar her te gaan om maar zoveel mogelijk te zien. Gewoon 1 ding plannen voor een dag en dan zie je vanzelf wel wat het tempo en ritme wordt met jullie kinderen. Misschien wordt 1 uitstapje per dag voor jullie ook wel een dagtripje maar misschien kan je toch meer gaan bekijken per dag. Het ligt aan je kids maar pas je aan je kinderen aan. En ik moet zeggen op deze manier heb ik ondanks dat ik op de gebaande toeristische gebieden ben gebleven toch veel gezien wat ik normaal niet gezien had als ik zonder kinderen was. (Door bv hele stukken maar te gaan lopen omdat ze in de buggy lag te slapen).
Dank je voor de tip eenelfje! Houden we zekerin gedachten
Thailand is een prima bestemming om met kinderen te doen. Als je wilt beginnen in Bangkok en dan naar het noorden wilt gaan zou ik zeker even contact opnemen met Hans Deckers. Hij is een Nederlander van origine en woont al 20 jaar in Thailand in Chiang Mai (het noorden). Hij runt daar samen met zijn familie een klein resort (diverse prijsklasses van goedkoop tot luxe) maar daarnaast werkt hij ook als reisgids/professional en hij heeft een bedrijfje dat fietstochten aanbiedt, maar ook een bedrijfje dat andere excursies en/of meerdaagse tochten aanbiedt. Wellicht is het een idee om vanuit het resort dat hij in het noorden heeft verschillende uitstapjes te maken om de cultuur te proeven. Je hebt dan wel een vaste verblijfplaats, wat voor de kinderen wellicht wat rustiger is. Hans Deckers staat goed bekend en je vindt zijn profiel op TravelMoodz.com een website die reizigers rechtstreeks verbindt met gidsen wereldwijd. Hierbij de link naar zijn profiel en via dit profiel kun je rechtstreeks contact met hem opnemen:
http://www.travelmoodz.com/nl/reisprofessional/hans-deckers-1
Succes met alle voorbereidingen!