Reizen met kinderen

hallo allemaal,

Ik ben voor het eerst op het forum.

Wij willen komende zomer (augustus) voor drie weken met onze twee zonen (dan 10 en 12 jaar) naar Thailand. Het zou hun eerste verre reis worden.
Wijzelf zijn in 1996 al een keer in Thailand geweest.

We twijfelen nog erg over de route , wel of niet het noorden (zijn we zelf nog niet geweest). Waar de laatste paar dagen strand doorbrengen, Koh Samui of ander eiland?

Ik heb al veel tips gelezen over leuke dingen met kinderen.

Wie heeft er tips over accommodaties op Koh Samui. Niet al te duur maar wel met faciliteiten voor de kinderen.
Het is zo jammer dat ik zo weinig familiekamers tegenkom in Thailand. Moeten we nu echt twee kamers boeken of heeft iemand daarvoor nog tips.

Ik hoor het allemaal graag.

Hoi Irmale,

Het noorde is best wel interesant om te bezoeken, Hier in de omgeving van Chiang Rai kun je veel leuke dingen doen. Bezoek de Gouden Driehoek en Mae Sai de grens met Myan Mar, Lang nekken en een paar bergstammen, olifanten kamp en hotsprings, een paar watervallen, en in Chiang Rai de night bazaar niet te vergeten, is helemaal vernieuwd en heel gezellig, ook is er nog een groote zaterdag markt. Kortom er hier zoveel te zien. Wij hebben hier zelf een heele mooie luxe homestay met zwembad.
En ook kamers voor 4 personen, dan slapen de kinderen op een matras op de vloer. Kijk maar is op onze site www.homestay-chiangrai.com
Voor meer info; [EMAIL=“info@homestay-chiangrai.com”]info@homestay-chiangrai.com

Vriendelijke groeten Toony.:zon02:

Ik denk zeker dat het Noorden de moeite waard is om een weekje door te brengen. Langer kan ook, er is voldoende te zien en te doen.

Die tijd van het jaar zijn de Golf Eilanden statistisch gezien de beste keuze wat betreft het weer. Koh Samui is dan denk ik zeker met kinderen een prima keuze. Voldoende activiteiten en ook rust te vinden. Andere plekken zouden wat minder dingen te doen bieden voor de kinderen. Ik ben daar niet goed genoeg bekend om je een goed advies te geven wat betreft hotels.

Veel plezier,
Steven

Hi Irmale,

een aantal leuke links:

(heb ik ook van het forum hier gekregen)

Mijn favoriet:
http://www.greenwoodtravel.nl/Thailand/informatie/thailand.htm

Ik ben zelf ook bezig om met mijn 3 (11, 12 en 16) kids een reis te plannen naar Thailand volgend jaar juni/ juli.
Deze linkjes hebben me op vele ideen gebracht :slight_smile:

Ik zal niet te veel van te voren boeken een hotel kamer in Thailand huur je de kamer en betaald voor de kamer niet het aantal personen dat er slaapt. als wilt kunnen de kinderen daar ook laten slapen .maar een kamer extra hoeft echt niet duur te zijn in Thailand.
Verder in Thailand zijn de mensen goed voor de kinderen
Laat de kinderen zelf wat tips bedenken met wat speurwerk op internet kunnen ze zeker leuke dingen vinden:vak02: maak voor al niet een te volle agenda kinderen de heel dag op sleeptouw is ook niet alles een dag zwemmen is voor hun vaak al plezier genoeg.:thailand::cambodia:

Iedereen ontzettend bedankt voor het advies!!!

Ben al erg aan het speuren op internet.

Weet iemand een leuk hotel/resort op Koh Samui, aan het strand, met zwembad, familiekamer(4 pers.), maar niet meer dan 4000 baht per nacht in augustus?

Ik zie hier door de bomen het bos niet meer.

En welk strand te kiezen op Koh Samui?? Mijn kinderen zijn dol op snorkelen, dus alleen vlak strand, nee. Maar een baai met koraal, rotsen etc , gezweldig.
Wie kan mij helpen. Maar wel op loopafstand wat winkels en eettentjes op het strand.

Groeten Irma

Dat is een goede vraag Irma :wink:
Ik wacht ook in spanning af op de reply!

Hai Carica,

jij ook bedankt voor de tips, had idd ook al fijne tips gevonden via greenwoodtravel.

kijk ook eens naar www.bmair.nl heb daar zelf een brochure aangevraagd en vind daar ook leuke dingen in.

gaan jullie zelf rondreizen of georganiseerd? ik heb de vlucht inmiddels al geboekt, wil alleen hotel in bkk voor de eerste nachten en de laatste paar nachten (ws. dus op koh samui) vastzetten, denk ik.

maar goed ik ben nog erg zoekende.

dus verdere tips over acco, routes etc zijn welkom

Hoi,

Heb je al gezien dat er een reisgids voor kinderen Thailand is? Ik zag het staan op de website van verrereizenmetkinderen.

Wij zaten in Ko Samui bij Bophut. Dat is goed bevallen!

Groetjes,
Elsbeth

Hallo Elsbeth,

Ok. bedankt voor de tip,

Zijn jullie ook door Thailand gaan trekken en waar zijn jullie nog meer geweest?

groeten Irma

Hoi Irma,

Ja, wij zijn door Thailand gaan trekken. We zijn vanuit Bangkok met de trein naar Ayutthaya geweest. Nachtrein naar Chiang Mai. Daar hebben we een auto gehuurd om de Golden Triangle te zien. Dat gaf wel heel veel vrijheid! Met Air Asia via Bangkok naar Phuket. Afgezakt tot Krabi en Railay. Bus naar Surat Thani, boot naar Ko Samui. Daarna met de trein van Surat Thani naar Hua Hin (en Sam Roi Yot Nationaal Park). Als laatste met de trein terug naar Bangkok.

Wij vonden het reizen met de trein met de kinderen heel prettig. Ook lange afstanden met Air Asia is goed te doen. Als je op tijd boekt is het heel goedkoop! Hotelovernachtingen heb je goede aanbiedingen via www.latestays.com/thailand/

Het is een heerlijk land om rond te reizen met de kinderen!

Succes met de voorbereidingen

Groetjes,
Elsbeth

dit is al een oude vraag/discussie-maar 1 punt wil ik nog aanstippen: Familiekamers zijn in THAIse hotels heel gebruikelijk- met 4/6 bedden etc. Alleen-dat zijn geen hotels die je gewoonlijk op al die www-sites vindt. Daar vindt je vooral de op westerse toeristen gercihte plekken.
Echt: de meeste slaaphuizen (waar toeristen onderdak vinden) staan niet op het www.
Dat je er echter ‘‘zoveel mensen als je wilt’’ in kan proppen is ook onzin-dar wordt echt wel naar gekeken bij de vaststelling van de prijs.

extra info:moest je toevallig in Bangkok verblijven en je wilt je "kids"eens verwennen met naar een attractiepark te gaan,dan heb je de mogelijk om naar “dream world”,“siam park” en Banggliae amusement park,voor elk wat wils,zou ik zeggen!!gegroet:georgessiam.

Is het goed te doen met een auto reizen in Thailand? Niet te hectisch, slechte wegen, etc.

Heeft iemand een idee hoe makkelijk het is om zelf van Bangkok in etappes met de trein naar het noorden te reizen, zijn de treinstations bijv. in het centrum van de steden Ayuttaya,Lampang,Phitsanulok en Sukhothai.

Is het makkelijk een hotel bij aankomst te vinden? Welke steden mogen we niet gemist hebben en welke kunnen we overslaan. Let wel we zijn met kinderen, dus alleen maar overal mooie tempels bekijken zal niet het belangrijkste zijn , maar vooral de afwisselende dingen.

Wederom bedankt.

Beste Irmala,
Het noorden is prachtig en nog onbedorven, bij ons hier in Chiang Rai kun je mooie dag trips doen naar bergstammen, watervallen, gouden driehoek, Doi Mae Salong, de witte tempel, Long boot trip naar het olifantan kamp en hotsprings ( genoeg tezien, hier kunnen jullie je eventueel prima een week vermaken. Prijzen zijn hier veel gunstiger dan in het zuiden.
Wij hebben in onze prachtige homestay/mini resort verschillende familie kamers, kijk maar is op onze site www.homestay-chiangrai.com groeten van Tony & Phaet…