Dag, we zijn al keer met zijn tweeën rondreis door Thailand gemaakt met Bangkok, chang mai, jungle trek, ko tao en krabijzer.Heeft iemand tips voor wat en hoe te reizen met 2 kids. We willen niet alleen relaxen en zeker wel wat zien/doen maar niet te veel van plek naar plek met de 2 kids.
we zijn low budget plaatsen overnachten gewent. Graag willen voor kids schone accommodatie en AC op de kamer.rest weinig prioriteiten.
en verder denken we om te gaan in okt/nov of dec/Jan voor ongeveer 30 dgn.Wat is beste reis periode?
Alle tips zijn welkom!
bedankt!
Oktober-november is het meest geschikt, het laagseizoen maakt dan plaats voor het hoogseizoen , dat is december-januari.
In okt-nov kun je prima op de bonnefooi, in dec-jan is dat lastig.
In Bangkok beveel ik altijd Atlanta Hotel aan voor families, ze hebben ook een family-room, een slaapkamer voor ouders, en daarnaast een voor de kinderen, gedeelde badkamer, en dit alles achter een deur.
www.theatlantahotelbangkok.com . Er is zelfs een zwembad bij. Personeel is zeer vriendeliojk en behulpzaam, en beneden heb je een uitstekend restaurant.
Ik zou de route Bangkok-nachttrein Chiang Mai- Bangkok-Ko Chang of Ko Samet-Bangkok aanhouden. Afhankelijk van hoe je gezin zich voelt, zou ik in Ayutthaya een tussenstop maken. Je kunt dat doen naar en vanaf Chiang Mai, als jullie in de stemming zijn.
Hans.
Hans.
Hallo
Wat fijn dat jullie naar Thailand reizen met jullie kinderen. Wij vertrekken binnenkort voor het eerst naar Thailand met onze dochter van 10 maand.
Wij overnachten in het Lamphu Tree House in Bangkok AC en zwembad en betalen 30 euro per nacht incl ontbijt, op tripadvisor goeie comments gelezen.
Wij verblijven in:
Chiang Rai Homestay: uitgebaat door een Nederlandse man en zijn Thaise vrouw, ongeveer 35 per nacht incl ontbijt
Chiang Mai: Liam’s Suan Dok Mai, bij een Vlaamse vrouw en haar Thaise man.
Phuket: Surin Sweet Hotel
Wij hebben overwogen om de nachttrein te nemen maar aangezien we eerst Chiang Rai willen zien en de tickets met Air Asia goedkoop waren besloten we te vliegen.
Vanuit Bangkok overwegen we een daguitstap naar Ayutthaya.
Wij vliegen terug van Phuket naar Brussel vandaar, als jullie terugvliegen via Bangkok zou ik kiezen voor Samui, Samet, Phangnan, of eventueel Hua Hin, dan heb je wat minder afstanden te overbruggen.
Veel plezier met de voorbereidingen alvast!
Bedankt voor de reacties! We hebben besloten eerst paar dagen bangkok te doen , ayuttaya en daarna ko chang 2 weken of 1 week ko chang en andere week koh samui. Is dat een goede planning? Willen we met vliegtuig of bus, trat en daar Ferry pakken.Wat raden jullie aan bus of vliegtuig?
Bus vanaf Ekamai.5uur 280 baht
Minivan vanaf victoriamonument 4/5 uur 300 Baht
:Prima te doen, ben zelf net terug vanuit oa Koh Samui en Koh Chang.
Zou wel voor een ander eiland gaan ipv Koh Samui vanuit Koh Chang dit is bijna niet te doen.
1 week koh chang en andere Koh Samet is een veel betere optie…
Groeten Peter
Bedankt!DaR kunnen we zeker wat mee. Zin in!
als je graag leest heb je hier misschien iets aan,
ons reisverhaal van 2011 met 2 kids toen 4 & 6!
veel plezier alvast & je mag ons altijd contacteren via ons blogske:
http://basmariekeswereldreis.blogspot.be
groetjesx
in 2011 was Koh Chang super toeristisch!
k raad aan om van daaruit nen boot te nemen naar het kleine Koh Mak, zalig eilandje & super rustig!
Bedankt!, ik ga het zeker lezen. Vanavond thaise curry maken om in de stemming te komen:cheer:
Grs
zaaalig die curriekes, dat staat hier ook zeker wel elke 2 weken op het menu ![]()
vorig weekend voor eigenlijk vrij onbekende mensen Pad Thai gemaakt met nen Chang erbij
zij gaan deze zomer voor den eerste keer met kids naar Thailand, super avondje gehad!
zelf gaan we een maandje, voor den 2de keer met de kids mor deze keer Laos & Cambodja erbij!
je woont per toeval niet in de Belgische Kempen? anders nodigde k je uit om een avondje te komen praten over Thailand ![]()
Hee Hanneke,
Zoals ook hierboven al gemeld, is de reis van Ko Chang naar Ko Samui omslachtig.
(en met kleine kinderen erbij zou ik zeggen HEEL ERG omslachtig)
Ko Chang- 4-5 uur met de minibus naar het vliegveld- vlucht -vervoeren naar accomodatie Ko Samui.
Ik raad je eveneens aan om te kiezen voor Ko Maak, al kun je ook naar een van de vijf andere eilanden,
die in de buurt van Koh Chang liggen. De bootreis naar Koh Maak duurt ong. 3 uur.
Ook wordt hierboven gemeld dat Koh Chang “supertoerisch” zou zijn, en het moet gezegd
dat Koh Chang toeristisch is, maar wanneer je stelt dat bijv. Phuket “supertoeristisch” is,
een stelling die velen hier zullen delen, verdient Koh Chang dit predikaat zeker niet.
Wellicht dat mensen hierbij zijn uitgegaan van White Sands Beach, dat is het meest toeristische strand.
Wanneer je kiest voor een ander strand, kun je zeker nog voldoende rust vinden.
Ook is het mogelijk om in de jungle te overnachten, dat weten weinig mensen, en vrijwel niemand doet het.
In het midden van het eiland is een waterval, en onderweg daarheen kom je wat accomodatie tegen.
Hans.
Dag,
waarschijnlijk gaat onze keuze op ko samui vallen.Daar willen we ruim 2.5 wkn verbljiven wel op verschillende accomodaties en stranden. Is de nachttrein te doen met kinderen?
En welk strand op ko samui is leukste met kids?
bedankt weer.
grs!
Hee Hanneke,
De nachttrein is te doen, maar soms word je met “ietwat onhygienische toestanden” geconfronteerd in een Thais treintoilet.
Genoemde toestanden zijn voor mij (en waarschijnlijk ook voor jou) niet zo’n groot probleem, maar of je je kind daaraan wilt blootstellen ?
Van Ko Samui heb ik trouwens geen verstand, maar anderen hier vast wel.
Hans.
Bedankt weer!
@marieke, wij wonen in Budel, net over grens bij hamont, Belgie.Jullie?
@hans, had u een keer wat gestuurt over taxi bkk-kanchanaburi en dat u in thailand woont?
mvgr Hanneke
Nee, dat was ik niet. Ik woon helaas ook niet in Thailand, maar in een koud kikkerlandje …
Er zijn in Thailand echt zoveel eilanden dat het lastig is om te kiezen. Hangt ook af van de reisperiode, wij hebben een overzicht gemaakt van de beste eilanden thailand met kinderen.
Nou als je met kleine kinderen reis door Thailand dan kan je best het eiland Koh Samet bezoeken,het ligt amper op 4 uur van Bangkok (bus)