Wij zijn van plan om juli 2015 weer 4 weken naar Thailand te gaan. Deze keer met onze kinderen van 8 en 4 jaar oud. In onze planning staat sowieso Koh Samui voor 2 weken, maar misschien hebben jullie tips voor ons om te doen met kinderen elders in Thailand. We zijn in het verleden al naar Chiang Mai, Birma, Laos, Koh Samui en Koh Pha-ngan en zo geweest in 2005 en 2010.
Alle tips zijn welkom om onze reis zo super mogelijk te maken!
In bangkok het zeeaquarium en de zoo. Natuurlijk lekker varen in de longtailboot. Hoezo 2 weken koh samui? Wijzelf vonden koh lipe geweldig. Klein eiland. Met 4 dagen heb je het gezien. Dan kan je met de boot naar Langkawi maleisie. Erg leuk eiland, veel te doen. 1 uur varen. Kabelbaan, met een rijdende bus varen op het water.
2 weken Samui is heerlijk voor de kinderen. Op het Chaweng Noi strand zonnen en zwemmen. In Chaweng eten. 2 weken is dan perfect. Maar we houden nog 1,5 week over voor andere dingen.
Het aquarium in BK is idd een super idee. Hebben we 5 jaar geleden ook gedaan. De Zoo ben ik nog niet geweest. Top Thanx!
Thailand (we twijfelen nog steeds over Vietnam) staat bij ons ook in de planning voor juli of augustus 2015 met onze kinderen van tegen dan 8j en 3j.
Ons rondje zou zijn: BKK - Ankor Wat - Kanchanaburi - Ayuttaya - strand ( Hua - Hin of Koh Samui )- BKK.
Ninabe, vietnam is echt geweldig, vooral sapa en mui ne vonden wij top. De nachttrein is super te doen, betet dan de bus. Als je naar angkor wat in cambodja wilt zou ik dat in een andere reis doen, cambodja heeft veel meer te bieden dan alleen angkor.
Vietnam heb je algauw 3 weken voor nodig, zo zonde om er maar doorheen te racen. Cambodja is wat kompakter, maar als je wilt kun je daar ook rustig 2 weken doorbrengen. Kies dan daar ook je strandbestemming, of ko chang in thailand, op de weg terug.
Zoals het er nu uitziet willen we 2 weken op Koh Samui verblijven. Daar zijn we 4 jaar geleden ook 2 weken gebleven in Chaweng en dat beviel prima. De overige 2 weken willen we nog indelen. Dan zijn Vietnam en Cambodja wel erg uit de route.
Hoi yiggi,de lijst bezienswaardigheden in Bangkok is quasi eindeloos.
Er is zoveel te zien dat je wel eens last van keuzestress zou kunnen krijgen.
Maar geen nood, met dit handige overzicht ben je zeker dat je geen enkele van de belangrijkste bezienswaardigheden van Bangkok zult missen.
[video=youtube_share;n6VQsOvNvyQ]25 Amazing Things To Do in Bangkok, Thailand - YouTube
Normaal is daar veel te beleven,je kan daar kayakken,tubing,grotten ontdekken,mooie watervallen bezichtigen,maar dit zijn activiteiten voor de volwassen.
Wat je daar eventueel kan doen met de kids Yiggi, een rondritje maken op een olifant?
In Kao Sok heb je ook een “elephant camp” ben er is één keer geweest met mijn ex vriendin,we maakten een tocht van 2 uur op die zware kolossen.
Je passeerd voorbij prachtige watervallen,ik zou zeggen een aanrader!
Hoi! Wij willen juli 2015 ook naar Thailand, met onze dochter van dan 5. Afgelopen november zijn we ook vier weken geweest, toen een rondreis gemaakt en strandvakantie in Krabi. Deze keer willen we ons richten op het zuiden, bijvoorbeeld koh samui of koh phangang.
Als je nog tips voor ons hebt houd ik me aanbevolen!
Als je naar Samui gaat, probeer dan iets te boeken op Chaweng Noi. Dat is het mooiste stukje strand (in mijn opinie) van Samui. Ook voor de kleine is het ideaal, want je zit niet tussen alle jetskiënde backpackers. Verder is Ninja Crepes (restaurantje) in Chaweng zeer aan te raden. Het ziet er niet geweldig uit van de buitenkant, maar ze hebben echt de lekkerste curries, pasta’s, etc van het eiland. Echt de moeite waard. Het loont de moeite om de waterval en big Budha op Samui te bezoeken!! Hiervoor hoef je niet per se een georganiseerde reis te doen.
Als je naar Koh Pangang gaat, loont het de moeite om eerst te kijken wanneer er een full moon, of half moon party is. Als die er zijn, vooral bij de full moon party, zit het eiland vol met feestvolk. De hoogste concentratie ervan vind je op Hat Rin. Probeer een locatie te zoeken waar je zowel goed eten, als een lekker plekje hebt, want mijn ervaring is, dat je niet even een restaurantje gaat zoeken op Koh Pangang.
Ik hoop je hiermee geholpen te hebben. Wij gaan waarschijnlijk van 7 tot 21 juli naar Samui. Misschien komen we elkaar wel tegen
Dank je voor je tips, heel waardevol! Maar vind je koh phangang eigenlijk wel een aanrader, of liever ander eiland?
Wij komen waarschijnlijk pas rond 22/7 op koh samui������