Eerste keer thailand met kinderen

In juli gaan we voor de eerste keer met onze drie kinderen (4,9 en11 jaar) voor een kleine maand rondtrekken in Thailand. Reeds meerdere maanden lees ik alle berichten op jullie forum en op basis daarvan (en natuurlijk na het lezen van meerdere reisgidsen) heb ik een voorlopig reisschema samengesteld.
1 juli aankomst bangkok, doorreizen naar Kanchanaburi
2 -3 juli kanchanaburi (erawan, treinrit, …)
4-5-6 juli reis naar sukhothai + verblijf sukhothai (historical parc)
6-11 juli (mae hong son loop?)
11 juli-16 juli chiang mai
17juli vlucht chiang mai- surat thani - overzet naar Koh Samui
18-24 juli Koh Samui (en misschien Koh pagnan)
25juli vlucht surat Thani - bangkok
26-28 juli bangkok ('s avonds vlucht naar huis)
Wij zouden voor het eerste deel van de reis een auto huren (van Bangkok tot in Chiang mai). Ik weet dat dit afgeraden wordt maar met 3 kinderen lijkt mij dit de gemakkelijkste manier van reizen. Ik heb echter nog een aantal vragen

1. Vanaf Sukhothai zouden wij eventueel naar Mae Hong Son rijden en dan via Pai naar Chiang Mai. Is dit doenbaar volgens thailandkenners en levert dit een meerwaarde op voor onze reis (vooral voor de kinderen), of is het beter overal wat langer te verblijven (of andere plaatsen te bezoeken die leuk zijn voor kinderen)? Hoe geraken wij het snelst via Sukhothai naar Mae Hong Son? Weet er iemand een leuk guest house in Mae Hong Son met zwembad?
  2. We komen rond 14u30 aan in Surat thani met Air Asia, is het dan nog mogelijk om een overzet naar Koh Samui te nemen?
  3. In welke buurt zitten wij het best in Bangkok? We zijn ook nog steeds op zoek naar een guesthouse met zwembad in Bangkok (en Kanchanburi), dus alle info is welkom.

Dit zijn momenteel mijn belangrijkste vragen, wellicht zal ik in de toekomst nog meerdere vragen hebben. Alle opmerkingen betreffende het reisschema zijn welkom.

Bedankt voor alle eventuele reacties!

Voor Hotels kun je best eens op www.zoover.nl/kindvriendelijk/thailand surfen!! Je hebt al voor Bangkok alleen al 56 hotels die kindvriendelijk zijn.Op deze site kun je ook zien wat het je eventueel gaat kosten per overnachting.Met een auto rijden in Thailand kan wel zenuwslopend zijn,vooral in het centrum van Bangkok,éénmaal op de autostrade valt het wel best mee.Wat je ook kunt doen eventueel =met de bus van Kanchanaburi naar Chiangmai reizen,en daar aangekomen(cnx)een auto huren om het noorden te verkennen.Dit laatste optie om eventueel je kinderen te ontlasten van de verre warme trip naar het noorden!Voor meer info over het noorden kan je me altijd een pmtje sturen! Info over het zuiden laat ik over aan de andere collegas op het Thaiforum.gegroet:georgessiam.Over Bangkok:attractieparken voor kinderen:Dusit zoo,Dream World,Siam park en Bangilae amusement park.

Dank je wel georgessiam voor de nuttige info.

Koh Kut (ook Koh Kood) ligt met amper 2.000 bewoners in de beschermde Koh Chang Marine Park archipelago in de provincie Trat en is het tweede grootste eiland van deze archipel en het vierde grootste van Thailand. Koh Kut heeft een lengte van 25 kilometer en een breedte van 12 kilometer.
De archipel telt 52 eilanden die verspreid liggen over een oppervlakte van 650 km². Tot de overige grotere eilanden behoren ook Koh Chang (155 km²) en Koh Maak (16 km²). Zuidelijk van Koh Chang ligt het vrij primitieve Koh Wai, dat nog geen 5 km² groot is.
Trat is de meest zuidoostelijke provincie van Thailand en wordt gescheiden van Cambodia door het Khao Banthat gebergte en de afstand tot Bangkok bedraagt 310 kilometer.
Vergeleken met Koh Chang is het een eerder vlak eiland. Khao Phaenth, de hoogste top haalt hier amper 315 meter. Op Koh Kut groeien veel kokosnootpalmen en zijn er eveneens rubberboomplantages. Zij vormen de belangrijkste bron van inkomsten, hoewel het aandeel van het toerisme sterk toeneemt.
De meest gegeerde witte zandstranden bij een heldere zee zijn Ta Pho Beach, Khlong Chao Beach, Thakian Beach, Phrao Beach. Van november tot einde februari loopt de beste bezoekperiode, dan is het koeler. Tot de maand mei slaan de moessons alleszins niet in alle hevigheid toe.
Het eiland huisvest ook enkele rivieren en de belangrijkste waterval is de Nam Tok Khlong Chao!Ook intressant om eventueel een bezoekje aan te brengen!gegroet:georgessiam.

Beste georgessiam,

koh kut ziet er zeer mooi uit maar we zijn van plan om met de auto vanuit Bangkok naar het noorden te rijden, richting Chiang Mai en van daaruit hebben we reeds vliegtuigticketten geboekt naar Surat Thani om vandaar de overzet te nemen naar Koh Samui. Koh Kut ligt dus spijtig genoeg niet op onze reisroute, in ieder geval nog eens bedankt voor de tip.:chin:

Zag het te laat,maar er zijn geen potten gebroken!Misschien brengt deze info iemand anders op het idee,om dit schitterend eiland te bezichtigen!gegroet:georgessiam.