Ook met pubers in juli naar Thailand

Beste forummers,

Ook wij gaan komende zomer met onze kinderen (12 en 16) naar Thailand. Wij zijn er zelf in 1999 voor het laatst geweest nog zonder kinderen.
Zonder alles al helemaal af te willen timmeren is het wel fijn om een beetje een plan te hebben.
De vlucht is geboekt en de eerste nachten in BKK ook. Het guesthouse in Kanchanaburi ook maar dat kan nog kosteloos gewijzigd of gecanceld worden.

Wij zouden het fijn vinden om te horen van de experts of dit een haalbaar reisplan is. Wij houden van natuur, beesten kijken, en natuurlijk willen onze dochters ook wat avontuur en een bounty-strand.

Wb Khao Yai: TonTan Travel spreekt ons erg aan. Hebben jullie tips tav Khao Sok? Wat ik nu tegenkwam vond ik nogal prijzig. En mss moeten we Khao Sok wel helemaal overslaan… Of juist niet?

Thailand 2015

vrij 10 juli 20.00 uur Schiphol - 21.50 uur Wenen
23.20 uur Wenen - 14.20 uur Bangkok
za 11 juli 14.20 aankomst Bangkok
Lamphu Tree House
zo 12 juli Bangkok
ma 13 juli Bangkok - fietsen?
di 14 juli Bangkok - Kanchanaburi
PY Guesthouse
Bridge, museum etc?
wo 15 juli Kanchanaburi - Erawan waterfalls?
do 16 juli Kanchanaburi - Elephant world ?
vrij 17 juli Kanchanaburi - ayutthaya 2,5 uur
za 18 juli Ayutthaya – pak chong 2 uur
zo 19 juli Pak Chong Khao Yai NP (tontan travel?)
ma 20 juli pak chong Khao Yai NP (tontan travel?)
di 21 juli Pak chong- ayutthaya – Chiang Mai 15 uur
wo 22 juli Chiang Mai
do 23 juli Chiang Mai
vrij 24 juli Chiang Mai
za 25 juli Chiang mai- Phuket -Khao Sok NP Vlucht + 2,5 uur
zo 26 juli Khao Sok NP
ma 27 juli Khao Sok NP
di 28 juli Khao Sok NP
wo 29 juli Khao Sok NP - Surat Thani
do 30 juli Surat Thani - Koh Pha Ngan
vrij 31 juli Koh Pha Ngan
za 1 aug Koh Pha Ngan
zo 2 aug Koh Pha Ngan
ma 3 aug Koh Pha Ngan
di 4 aug Koh Pha Ngan - Surat Thani
wo 5 aug Surat Thani - Bangkok
do 6 aug Bangkok
23.45 uur Bangkok - 5.35 Wenen
vrij 7 aug 7.20 Wenen- 9.15 Schiphol

Groetjes,
Enna

Hee Enna,

Je plan is absoluut haalbaar. Echter, bedenk dat je in de moessontijd zit. Je krijgt er in de oerwouden die je bezoekt het nodige van mee.
Modderig, nat, glad, wellicht wat bloedzuigers (niet gevaarlijk, wel hinderlijk) .

In Khao Sok valt de meeste regen van heel Thailand, echter, ik ben er geweest, en eigenlijk mag je het gewoon niet missen.
Mijn favoriet is Morning Mist Resort.
Misschien heb je rond de tijd dat je naar Khao Sok wilt, je buik al een beetje vol van de nattigheid in het oerwoud.
Maak dus een plan B, zou ik zeggen.

Ook kun je overwegen de Flight of the Gibbon te doen, of een van de andere ziplines rond Chiang Mai. Flight of the Gibbon heb ik gedaan,
erg duur, maar wel heel gaaf.

Bedenk ook dat reizen vanaf Phangan niet perse via Surat Thani hoeft, ( wel als je met het vliegtuig gaat) , maar ook kan via Chumphon.

Hans.

1 like

ha Hans,

Dank voor je reactie. Een plan b is zeker goed. Vooralsnog willen we ook niet te veel vastleggen eigenlijk. Hooguit als een accommodatie ons echt heel leuk lijkt en je makkelijk/gratis kunt annuleren. (zoals het PY Guesthouse in Kanchanaburi)
Flight of the Gibbon heb ik inderdaad bekeken. Duur zeg! Het lijkt ons wel erg leuk, maar dat bekijken we ter plekke wel. Stiekem vraag ik me ook af of het zo veel leuker is dan de boomklimparken die we kennen uit Frankrijk en zelfs Nederland, maar misschien zeg ik nu wel iets heel doms :slight_smile:

Waar ik ook nog over twijfel is of we wel naar Koh Phangan moeten gaan. Wij zijn er dan nl precies tijdens full moon. Misschien beter om naar Koh Tao te gaan. Of Koh Samet. Daar lees ik niet veel over terwijl ik begrijp dat dat het droogste eiland is in die periode.

Gr. Enna

Hee Enna,

Je schrijft: Stiekem vraag ik me ook af of het zo veel leuker is dan de boomklimparken die we kennen
Dat kan ik niet beoordelen, ik ben alleen daar geweest.

Over de eilanden: je moet het een beetje treffen met het weer, dat heb je toch niet in de hand.

Je hoeft ook niets vast te leggen voor deze periode , neem het ervan, en probeer af te dingen als je ergens een paar dagen wilt verblijven.

Wanneer je twijfelt over Ko Phangan, en Ko Samet daarvoor verkiest, is het wellicht beter om de reis compact te houden,
en ook Khao Sok over te slaan. verdiep je eens in de jungle mogelijkheden rond Kanchanaburi.
Je kunt eventueel daar overnachten op een raft, middenin de jungle, waar de Kwai zeer snelstromend is (1-2 m per seconde)
Daar kun je bijv. ook tuben en je mee laten voeren.
Je boekt het via je accomodatie of reisagenten in de hoofdstraat van K’buri.

http://saiyokviewraft.com/ is er een van, maar er zijn er zeker een stuk of vijf.

Hans

Wederom dank Hans! Ik ga eens kijken.