waar naar toe????

Hallo

Even voorstellen, mijn naam is Ria. Ik ben bijna 54, getrouwd met Rob( 57) en heb 2 kinderen van 21 en 19. Wij zijn echte kampeerders en trekken elk jaar naar de Oostbloklanden. 20 jaar geleden zijn we een keer met het vliegtuig naar Turkije geweest maar de kinderen hebben nog nooit gevlogen.
Omdat de kans groot is dat in ieder geval 1 van onze kinderen al snel het huis zal verlaten, willen wij als gezin nog 1 keer met z’n vieren op vakantie. Het liefst naar een land waar we gewoonlijk niet zo snel heen gaan. Er zijn wel wat haken en ogen want onze zoon heeft een vorm van autisme en moet dus heel goed weten wat hem te wachten staat( en dan kan hij alles aan) en mijn man heeft de ziekte van Crohn en slaapapneu dus hij slaapt met een masker en apparaat( stroom vereist)
We denken aan Thailand. Ver weg, redelijk geciviliseerd en goed betaalbaar voor 4 personen.( sowieso duur door de vliegtickets maar toch nog te doen)
Misschien heeft iemand een ander idee of tips??
Heel graag!
Groetjes, Ria

Hoi Ria en Rob,welkom op wereldwijzer!
Nou ik las in je berichtje dat je eventueel van plan bent om een verre reis te doen met de kinderen wel ik kan je zeggen na 32 jaar ervaring dat Thailand wel een heel goedkoop land is om je vakantie daar door te brengen !
Je vind al tickets op het internet voor slechts 525 euro en minder als je buiten het seizoen gaat(480euro)
Thailand is een gemakkelijk land om te bereizen en bovenal is het er goedkoop. Neem een Tuctuc naar een van de grote busstations in Thailand en bekijk wat je volgende bestemming wordt. Waar je ook heen wil er rijd altijd wel een lange afstandsbus naar je bestemming. Een ander zeer aantrekkelijk vervoersmiddel in Thailand is de trein. Het is vrij gemakkelijk om in Thailand met de trein te reizen. Aan de loketten spreekt iedereen Engels en helpt je graag verder, je kunt dus gemakkelijk zelf een ticket aanschaffen.
Ook zijn de prijzen om te overnachten heel schappelijk (kamers vanaf 4 euro) je kan spotgoedkoop eten aan de vele eetstalletjes.
ff opsommen wat je eventueel kan bezichtigen in dit prachtig land.
Bangkok is de hectische hoofdstad van Thailand. Bezienswaardigheden in deze gigantische haven- en handelsstad zijn het koninklijk paleis (Grand Palace) bedekt met veel bladgoud, ontelbare prachtige tempels, fantastische kleurrijke markten en vele kanalen. De Chatuchak weekendmarkt (alleen overdag) in Bangkok is de grootste markt van Azië, hier vind je echt alles van souvenirs, toe kleding en eten. Maar ook rond Siam Square vind je gigantisch shoppingmalls zoals Central Department Store waar je een breed assortiment aan artikelen kunt aanschaffen. Vergeet ook niet de prachtige drijvende markt te bezoeken.
Het openbaar vervoer is er prima geregeld. De Skytrain brengt je in geen tijd door de nieuwe stad. Boten die op de rivier Chao Phraya varen, transporteren je bliksemsnel van en naar de oude stad en China town.
Chiangmai is een aangename stad waar men rustig kan kuieren over de avondmarkt en in de schaduwrijke straatjes. Men kan er ook de de tempels bewonderen waarvan enkele uit de 13de eeuw stammen.Ook de mooie tempel “Wat Phra Singh” mag niet vergeten worden tijdens je bezoek aan Chiangmai.
Wat je zeker moet bezoeken,is Wat Umong(niet toeristisch)je vind daar een hoge chedi alsook een tunnel onder de chedi,met boedhabeeldjes waar de mensen bidden.
In het Wat Umong park vind men ook nog een aangelegde visvijver,plaatselijke souvenier shop waar men allerlei boeken kan kopen.
Mensen die met levensvragen zitten ,kunnen s’zondags met de plaatselijke monniken spreken.
Mae Hong Son, in het uiterste noordwesten van het land, geniet vooral bekendheid als thuisplaats van het volk der Kayan, wier vrouwen koperen ringen om de hals dragen en daardoor de bijnaam " Giraffenvrouwen " hebben verworven.
Mooie eilandjes in Thailand vind je oa: Phuket, Krabi, Koh Phi Phi, Koh Samui en Koh Panang.
Nou indien jullie nog met vragen zitten,Ria en Rob,dan kan je altijd bij ons terecht in het Thailandforum hier op wereldwijzer!
Suc6 nog met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst,Ria en Rob!
groet,georgessiam.

Hallo
Bedankt voor de reactie.We hadden eigenlijk al besloten om naar Thailand te gaan. Tickets voor het vliegtuig zijn vast duurder omdat we door studie van de kinderen en mijn baan genoodzaakt zijn om in het hoogseizoen te reizen( komend jaar tussen 20 juli en 1 september).We beginnen in Bangkok en we willen graag met de trein naar Chiang Mai. We weten nog niet of we alles zelf regelen of bijvoorbeeld door Greenwood travel. De meningen daarover zijn namelijk nogal wisselend en je loopt toch risico als e.e.a failliet mocht gaan. Daar dubben we dus nog even over. We worden in ieder geval wel enthousiast van alle verhalen op het forum.
Als ik meer vragen heb dan zal ik ze zeker stellen.
Groetjes, Ria

Nou als je via een reisbureau gaat,weet je ook nooit in wat voor groep je terecht komt en je kunt ook niet ergens een dag langer/minder blijven.
Lekker zelf weten wat je gaat doen, en hoe lang je ergens wilt zijn…
Niets is in mijn ogen vervelender als je ergens bent en je moet vanwege het programma weer verder.
Ik denk dat je ook iets meer van Thailand zelf zal zien als je zelf wat gaat regelen,ik zou opteren om alles op de bonnefooi tedoen Ria en rob!
Maak eerst voor jezelf een route, wat wil je zien en hoe lang wil je ong. ergens blijven. Je kunt altijd ervanaf wijken.