Wij hebben plannen om volgend jaar juli 3 weken door thailand te trekken met de kids. Dit is de eerste keer dat we met de kinderen zouden gaan rugzakken.
Heb daar nog veel vragen over: moet ik accomodatie van tevoren regelen? Dat wil ik liever niet, maar we hebben natuurlijk wel steeds 2 kamers nodig. Oftwel, hoe druk is het in juli?
Openbaar vervoer met z’n vijven: handig?
Wat zouden de kosten per dag zijn voor onderkomen/eten/OV? Het is zo lastig in te schatten. We hebben geen behoefte aan hotels, maar het hoeft ook niet super-low budget. Gewoon netjes/schoon is prima.
En dan natuurlijk, wat zijn de interessantste plekken om met grotere kinderen naar toe te gaan? Jungle-experience, snorkelen, cultuur, watervallen/rivier. Er is zoveel te zien!
Er is vast wel iemand die ons alvast een stukje op weg kan helpen!
Boekentip, kijk eens op www.muddyshoes.nl prachtige jeugdreisgidsen en ze hebben ook een reisgids over Thailand. Helemaal gericht op het reizen met kinderen.
Juli is laagseizoen in Thailand, dus reserveren is niet nodig.
Met een gezelschap van 5 man is het makkelijk met openbaar vervoer, als de busverbinding niet regelmatig genoeg gaat naar je zin, huur je voor 1500 B / per dag een busje wat je vervoert naar de bestemming en terug.
Ik heb qua accomodatie dezelfde wensen als jullie, prijzen verschillen nogal: Zeer goedkoop is de hoek Chiang Rai, kun je met alles erop en eraan slapen voor 350-400 B. Duurder zijn BKK, Phuket, Hua Hin, Ko Chang, daar betaal je voor een eenvoudige kamer 500-1000 B.
Chiang mai zit hier ongeveer tussenin. Ik ga altijd uit van een eigen douche-toilet, in 80 % van de gevallen met warm water.
Westers eten is goedkoop, maar Thais eten is supergoedkoop.
Reken op 150-200 B voor een pizza, echter Thais eten is er al voor 50 B.
Ook hier weer verschil in prijzen per plaats, dus heb ik het gemiddelde gegeven. Bier is duur (belasting erop), frisdrank 30 B.
OV kost weinig, in de trein is er 1e, 2e en 3e klas.
Prijzen vind je op www.railway.co.th/English/Time_HTML.asp
Bussen ook heel goedkoop, bijv. de duurste VIP-bus tussen Chiang Mai en Chiang Rai (3 uur reistijd) kost 295 B, dit is 7 euro, de goedkoopste doet er 4 uur over en kost 105 B.
Chiang Mai is super voor kinderen, Chiang Mai Zoo, trekking mogelijkheden genoeg, en een leuke nachtmarkt.
Vanuit Kachanaburi kun je met de bus naar Erawan National Park.
dan zie je 6 verschillende watervallen in een keer.
Ayutthaya ligt met de trein 1,5 uur van BKK, en heeft mooie tempelruines,
je huurt een fiets voor een dag (60 B of zo).
Ligt eraan hoe avontuurlijk je bent en hoe diep je zakken zijn. http://www.greenwoodtravel.nl/index.php is een optie waar je veel kan boeken voor leuke prijzen. Maar ik zou er geen Transfers naar hotels regelen, die zijn over het algemeen (te) duur.
Wil je optimaal genieten van je tijd en niet teveel reizen, dan is Koh Samui een mooi eiland om heel veel te doen met de kids: Jungletocht, Olifanten, Apen, Tijgers, mooi strand, zwemmen, lekker eten, etc. Het ligt ook dicht bij Koh Tao waar heerlijk gedoken kan worden.
Mochten jullie liever wat meer rondtrekken, dan zou je naar Koh Chang kunnen gaan voor het strand, Chiang Mai voor de Olifanten en Jungle trekking, Bangkok en omgeving voor het sightseeing. Dat is wel iets duurder en je reist iets meer, maar je ziet wel meer verschillende delen van Thailand
Klinkt allemaal goed! Ik heb de Lonely Planet ook al doorgespit en al aardig wat gevonden, maar die reisgidsen zijn toch niet specifiek voor gezinnen. En veel gezinstips gaan voor kleine kinderen, tja, dat gaan onze pubers weer niet leuk vinden…
Qua luxe hebben we weinig wensen, we zoeken vooral leuke hoekjes en belevenissen, zonder in een massadrukte terecht te komen.
Ik ga lekker van alles op een rijtje zetten en vooral niets van tevoren boeken. Wel een reis uitstippelen met wat alternatieven, zodat we ter plekke nog kunnen wijzigen.
:chin:ik zal ook deze vraag eens aan je kinderen voor leggen wat ze zelf willen zien en doen in Thailand die van 15 zal misschien andere dingen leuk vinden als die van 10(zijn het jongens of meisjes) of van beide wat
Thailand is over het algemeen zeer kind vriendelijk
drie weken zijn zo om zal dus niet een te volle agenda maken
groetjes van een groot Thailand en Cambodja lief hebber:THAILAND:
ps als lang op een vaste plaats blijft is een apartementje met 2 kamers een idee!
Ja, zwemmen met dolfijnen heb ik afgelopen februari gedaan.
Volgens mij is Ocean World nu gesloten voor renovatie, weet niet precies
wanneer het weer open gaat. Google het even en je weet het misschien.
Ik verwarde Oasis Sea World met Ocean World in BKK.
Ik heb Oasis Sea World ff voor je gegoogled, en de laatste info is dat het in mei " voor onbepaalde tijd " is gesloten, ivm verbouwing van het hoofdbassin. Ik vond zwemmen met dolfijnen erg leuk.
Ik heb in na afloop ook een paar nachten in Laem Sing geslapen, het is een typisch Thais dorpje, met een mooi strand wat je voor jezelf hebt,
en supergoedkoop Thais eten en drinken. Ik sliep in een nieuwe, ruime stenen bungalow, met airco en eigen douche-toilet voor 700 B.
Een superdeal.
Laem Sing is een bestemming voor Bangkokkers die een weekend weg willen, dus als jij er door de week komt, kun je superdeals maken.