Naar Thailand met 2 kinderen

Hoi Yvette,

We hebben een resort in Kanchanaburi aan de River Kwai, we hebben een website als je even wil kijken hoe en wat…www.orientalkwai.com

O’ja nog even over dat auto rijden in Thailand, ze rijden hier inderdaad iets anders dan in Nederland. Iedereen doet z’n ding en je moet overal rekening mee houden, maar daardoor ben je al snel extra alert en is het zeker overdag echt goed te doen. Maar 's avonds en inderdaad in de regen extra opletten zoals iemnand anders al zei.

Hoy,

Als je rondreis ook Samui aandoet, kan ik je héél veel informatie verschaffen, dan effe contact opnemen met me via mijn website.

Vele groetjes, uit Samui

Hoi Hoeksie,

Ik las je posting en de reacties daarop. Zelf heb ik ook een posting hier op het forum lopen ( Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk ) Wij hebben eigenlijk dezelfde vragen en hetzelfde doel voor zomer 2008: Met twee kinderen ( bij mij 2 meiden van 9 en 5 tegen die tijd) door Thailand trekken. Ik blijf jouw posting natuurlijk ook volgen. Stuur me anders eens een berichtje op mijn mailadres ( [EMAIL=“mcfly1971@gmail.com”]mcfly1971@gmail.com ) om digitaal in contact te komen en elkaar een beetje op de hoogte te houden van onze vorderingen in onze zoektocht over het Internet. Aangezien we in dezelfde periode gaan reizen naar hetzelfde land is info die voor mijn interresant is, waarschijnlijk ook voor jou handig en vice versa.

Ik stuur je zo nog wel ff een mail/privebericht met wat leuke links die ik tot nu toe heb verzameld. kijk maar even of/wat je ermee kan.

Ik hoor in ieder geval graag van je.

McFly

Hallo,

Wij hebben net onze reis Thailand erop zitten met 2 kinderen van 8 en 5 jaar. Geen speelgoed mee en met de rugzak. Helemaal niets geboekt dus alles op de bonnefooi. Ik kan niet anders zeggen als dat het ons 200% is mee gevallen. De kinderen vonden het geweldig en hebben willen volgend jaar weer. Ze verkiezen dit zelfs boven een campingvakantie.
We hebben het wel rustig aan gedaan dus we zijn ongeveer 2 a 3 dagen ergens gebleven. We hebben alles met openbaar vervoer gedaan alleen een vlucht tussen Phuket en Bangkok. Wat slapen betreft hadden we vaak 1 kamer met een bed extra, dus dan bleef 1 van de kinderen in ons bed slapen en de andere op het extra bed. We hebben 1 keer maar 2 kamers genomen. Voor onze kinderen was het de 1e keer dat ze naar Azië gingen en het is meer dan goed bevallen. Volgend jaar willen we weer, maar dan weer een ander land. De kinderen zijn een attractie op school, ze kunnen vertellen over: olifant rijden, river kwai, snorkelen en nemo visjes gezien. Slangen gezien, boedha, travestieten, enz. En ook wel de minder leuke dingen van het leven, kinderen aan het werk, armoe, kleine huisjes met weinig conform. Het maakt ze wijzer en ze maken nu ook mee dat ze zonder tv en computerspelletjes kunnen. We hadden een spelletje kaarten bij ons, een puzzelboekje en een mp3 voor ieder. Dat was het. We hebben gevlogen met Mahan Air via de Vries. Mahan air had terug problemen (zie hierover mijn andere reakties op topic), maar ook hier gingen ze super mee om! Dus ik kan het zeker iemand aanraden en mijn advies is dan ook gewoon doen en gewoon alles op je af laten komen en flexibel zijn dan komt het met de kinderen ook vanzelf goed!
Goede reis in 2008!!

Groetjes,
Gaby