Help! Tickets zijn geboekt maar zie door de bomen het bos niet meer!

4 juli vlieg ik samen met mijn vriend en onze zoon van dan 14 maanden naar Bangkok. 26 juli vliegen we weer terug.
Ik dacht, als ik de tickets maar vast binnen heb ga ik daarna wel op mijn gemak kijken waar we allemaal naar toe gaan. Maar ik heb nu al zoveel uren achter internet gezeten dat ik het eigenlijk net meer zo goed weet! Was het boeken van tickets misschien iets te enthousiast voor ons aangezien we nog nooit zelf een reis in elkaar hebben gezet zeker niet met baby?

Wat ik wel zeker weet is:
[ul]
[li]Dat ik liever niet te lang in een bus of trein zit, maar liever een vlucht neem.[/li][li]Dat ik me vooral op het zuiden (zuid-oosten) wil richten en niet op het noorden.[/li][li]Dat ik liever ga voor een gezellige guesthouse of bungalow ipv een groot hotel. Liefst voor een niet al te hoge prijs en zeker met zwembad.[/li][li]Dat ik graag op mooie stranden wil zitten maar ook wat wil ondernemen. (iets dat goed te doen is met een baby) Winkelen,olifantenpark, boottocht[/li][/ul]Wie heeft er tips voor mij?
Alvast bedankt,
Nelleke

Maak je geen zorgen, het komt allemaal goed! :slight_smile: Het is Thailand en je eigen reis in elkaar zetten gaat zeker lukken. Toevallig ga ik ongeveer dezelfde periode als jij ook weer richting Thailand (voor de 3de keer).

Je hebt al aardig aangegeven waar je voorkeuren liggen qua gebied en hotelvoorkeuren. Nu nog even goed nadenken of je alles van te voren wilt boeken en reserveren of dat je dat ook nog daar ter plekke wilt doen. Ik kan me voorstellen dat als je met een baby reist het makkelijk is dat alles van te voren geregeld is, maar aan de andere kant… mocht het net even fijner zijn om een dagje ergens langer te blijven dan kan dat minder makkelijk als alles al zo vast staat.

Wat ik vaak zelf doe als ik naar een nieuw onbekend land ga is op een website kijken van een reisaanbieder (fox, greenwoodtravel, etc.) dan ga ik daar in het programma kijken naar onderdelen die mijzelf aanspreken en dat zet ik dan op een rijtje neer. Belangrijk hierbij is dat je nooit het programma aan moet houden van een fox-organisatie, want die proppen over het algemeen 100 dingen achter elkaar, zodat wanneer er staat rust… je eigenlijk nog niet genoeg rust heb. Als je snapt wat ik bedoel… Daarnaast heeft Thailand heel erg veel te bieden en moet je (helaas) keuzes maken.

Je komt aan in Bangkok. Een erg drukke en ook wel overweldige stad, maar ook erg mooi, met vele bezienswaardigheden. Spreekt dit je wel of niet aan? Probeer na te gaan hoeveel dagen je hier wilt verblijven. En vergeet vooral niet dat je in het begin nog moet wennen aan het klimaat, alles kost dus wel wat meer energie dan in Nederland.

Vanuit Bangkok zijn er vele mogelijkheden om tochten in de omgeving te ondernemen. Of je kan (in jou geval raad ik aan met het vliegtuig) richting het zuiden gaan om daar richting strand te gaan. Als je kiest voor een eiland dan kan je het strand afwisselen met bezienswaardigheden en langere tijd op 1 locatie verblijven.

Ik kan nog wel uren doortypen over de mogelijkheden en wat er allemaal kan, maar ik denk dat het het handigst is dat je nog even verder voor jezelf op een rijtje zet:

• hoeveel dagen wil ik ongeveer ergens verblijven?
  • wil ik alles van te voren regelen, of daar ter plekke?
  • hoe lang wil ik Bangkok blijven?
  • welke “belemmeringen” heb ik met mijn baby? (max excursietijd, slaapuurtjes, voeding?! etc.)
  • welke stranden spreken mij aan - druk/rustig - eilandhoppen of zelfde gebied blijven?

Succes!

:chin:Thailand is een zeer vriendelijk land voor kinderen ik zal een leuk apartementje nemen en lekker samen met zijn 3 daar van daan je uit stapjes doen ik zal zeker niet een te volle agenda maken aan gezien je zoon nog wel erg jong is.
langs de kust lijn zijn vele mooie plekken om een tijd te vertoeven:THAILAND::cambodia:

Leesvoer :slight_smile:
http://thailandmetkleinekinderen.web-log.nl/mijn_weblog/chiang_mai/

en daarna dit boek lezen

http://img.literatuurplein.nl/blobs/ORIGB/508626/1/1.jpg

Hallo Nelleke,

Op de site en het forum van www.verrereizenmetkinderen.nl staan ook heel veel tips! En dan zie je ook dat er al heel veel gezinnen met (kleine) kinderen naaar Thailand zijn geweest. Thailand is een heerlijk land waar je heel makkelijk kan reizen.

Geniet van de voorpret!

Natasja

Kan me voorstellen dat het lastig is te kiezen uit dat grote aanbod. Toch wil ik je nog graag een tip geven. Bij het in Bangkok gevestigde (nederlandstalige) reisbureau Green Wood Travel hebben ze veel ervaring met gezinnen met kinderen. Je zou hun eens je plannen voor kunnen leggen. Kost niets totdat je iets bij hun boekt uiteraard. Kijk maar op hun site: www.greenwoodtravel.nl

Succes!

Bedankt voor alle reacties!
Ik heb heel wat uurtjes achter internet gezeten en heb al een schema opgesteld, willen jullie nog even met mij meedenken?

4 juli vlucht naar Bangkok
5 juli Bankok
6 juli Bankok fietstocht
7 juli Bankok
8 juli Vlucht naar Koh Samui, door naar Koh Phangan
9 juli Koh Phagan
10 juli Koh Phangan
11 juli Koh Phangan
12 juli Koh Samui
13 juli Koh Samui
14 juli Koh Samui
15 juli Koh Samui Naar Phuket maar hoe?
16 juli Phuket
17 juli Phuket
18 juli Phuket
19 juli Phuket/phi phi
20 juli Phuket/phi phi
21 juli Phuket/phi phi
22 juli Phuket/ Phi Phi
23 juli Vlucht naar Bangkok
24 juli Bangkok
25 juli Bangkok
26 juli Vlucht naar huis

Is dit schema te doen, ook met oog op de drukte wegens de fullmoon party?
Hoe kan ik het makkelijkst van Koh Samui naar Phuket? Of is het dan handiger om ipv naar Phuket naar Krabi te gaan?
Ik wil alleen de vluchten vast vastleggen en het hotel in Bangkok. Maar wil wel graag nog tips over leuke hotels/appartementen! Niet te duur maar wel met zwembad.

Ik begin steeds meer zin te krijgen om te gaan! Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt

Dat is een prima schema wat je in een rustig tempo kan afleggen… Ziet eruit als een heerlijke strandvakantie, ben jaloers! Weet niet wanneer de fullmoonparty is als jullie op Pha ngan zijn, hou er wel rekening mee dat als jullie er zijn en de party is er dat je vaak (bijna alle) verplicht ben een bepaald aantal overnachtingen te boeken achtereen in het “resort”. Dit is bij sommigen 5/6 overnachtingen. Verschilt per accommodatie trouwens.
Om van Ko Samui naar Phuket te komen, ga je naar Surat Thani met de ferry en vandaaruit kun je heen gemakkelijk de bus nemen naar Phuket( 200 Baht-5 uur).
Accommodatie’s: kan ik je op Ko Pha ngan " Sarikantang" aanraden…Mooie houten bungalowtjes aan het strand. Kosten ongeveer 1200 Baht of zo.
Verder op Ko Samui zit ik graag in Hat Mae Nam in het noorden(bv The Florist Resort), ben zelf niet zo van het toeristische Chaweng en Lamai maar dat is geheel verschillend uiteraard.

Veel plezier alvast

Uiteraard kan je op 15 juli altijd vliegen van Samui naar Phuket - uurtje onderweg - prijs EUR. 130.00 tegen huidige koers. Zie bijlage voor de “timetabel” van Bangkok Air.

groet,
Joe

Wellicht is het een idee om ipv Koh Phi Phi voor Koh Lanta te kiezen. Ik heb Koh Phi Phi als een “party-eiland” ervaren, terwijl ik niet in die mood was… Koh Lanta daarentegen heeft mij heel veel rust gegeven. Veel gemoedelijker allemaal en minder massa-toerisme (of gewoon beter verspreid, kan natuurlijk ook haha).
De viewpoint op Phi Phi is overigens wel onwijs mooi! maar het is een behoorlijke klim.

Groetjes, Tessa

De reis ziet er erg goed hoor! Je neemt lekker de tijd :vak02: zeker als je ook nog binnenlandse vluchten neemt. Wat de Full Moon betreft je komt er dan net te vroeg. Op deze website http://fullmoonparty-thailand.com/schedules.html kan je het schema zien. Alvast heel veel plezier met de voorpret. Voor ons duurt het nog eventjes voor we weer naar LOS gaan ,maar goed genoeg leuke andere dingen dit jaar.