Even mezelf kwoten uit een ander topic, op een plaats waar waarschijnlijk meer kans op een reactie heb:
Hallo,
Hoewel geen directe ervaring met deze situatie, lijkt het mij geen probleem. Boeken op internet is nogal onpersoonlijk. Je kunt boeken en betalen met een creditcard, en je tickets kun je op de luchthaven van vertrek bij de service balie ophalen. Ik zie niet direct problemen. Maar misschien is er iemand op deze Wereldwijzer die hier ooit iets mee ervaren heeft?
Hopelijk wat meer reacties, kan voor iedereen van nut zijn!
Lufthansa; net een vlucht geboekt heb de E-Ticket al ontvangen! Dus dat is wel betrouwbaar
Ik heb de vlucht inmiddels geboekt, toch maar gewoon op de Nederlandse site. Daar kon je namelijk met met iDeal betalen, op die buitenlandse sites uiteraard niet. We hadden de vlucht nog een week verschoven, toen was het verschil ineens nog maar een tientje, dan ga ik ook niet moeilijk meer doen.
Ik dacht overigens vooral aan mogelijke problemen bij een faillissement of bij annulering van de vlucht, de juridische kant daarvan. Zaken waarvan je hoopt überhaupt geen last te hebben…
Als je een ticket boekt van Ryanair bij een website zoals cheapticket oid, let dan wel op. Vorig jaar zijn er honderden tickets geannuleerd die niet rechtstreeks bij Ryanair waren geboekt. Lees dit artikel maar eens in de Reisrevue http://www.reisrevue.nl/managementnieuws/id/679/ryanair_treedt_op_tegen_screen_scraping.html .
Ik heb een paar jaar geleden een Canadees wat binnenlandse vluchten voor me laten boeken; dat ging prima. Het enige nadeel was dat als zo’n organisatie failliet zou gaan je geen poot had om op te staan.
Als iemand anders een vlucht voor je kan boeken, zie ik niet in waarom je zelf niet in het buitenland zou kunnen boeken
wij hebben al 2 keer een vlucht bij www.letsbuyflights.de geboekt, geen problemen gehad.
we hadden zelfs, toen de vluchten van mahanair niet meer gingen, ons geld eerder terug dan de mensen die bij ndevries hadden geboekt.
en ik had nu bij www.emirates.com geboekt en dit hebben we moeten annuleren omdat ik ziek ben. en dat hadden we ook binnen 2 dagen terug. nu hopen dat de ann.verz hier in nld het verschil gaat betalen, maar die willen dat eigenlijk niet en zeggen dat het zeker 6 weken gaat duren, voordat ze weten of ze dat wel of niet doen.
Wij boeken ook vaker bij buitenlandse sites. Vooral regionale vluchten als met Airasia, Mexicana of met Virginblue. E-ticket gewoon per mail en niets aan het handje.
Alleen een faillisement kan een probleem opleveren, maar annuleringen zijn meestal aan de regels van de maatschappij verbonden. Termijnen en percentages stelllen ze vaak zelf vast.
Ik zou het zelf niet zo goed weten maar in dit geval (België) klinkt het niet zo raar. Ik zou niet buiten europa tickets kopen.
Check voor het boeken altijd de site van de desbetreffende luchtvaart mij. Maar al te vaak hebben ze de zelfde tarieven, en direct bij de maatschappij geboekt loop je geen risico: die gaan niet zo snel failliet, reisbureaus tegenwoordig wel. Ook binnenlandse vluchten boek ik online, E-ticket per email , geen gedoe. Ervaring in Australië en de Filipijnen.
Vliegtickets.be is onderdeel van Vliegtickets.nl, onderdeel van Monty’s Travel Service in Haarlem, is betrouwbaar.
Grt.
Dave
Kijk eens op http://www.chase.nl
Chase is een online zoekmachine voor vliegtickets .
Chase.nl doorzoekt zowel luchtvaartmaatschappijen (KLM, Transavia, Easyjet, etc) als online aanbieders (vliegwinkel, supersaver, etc) en toont vervolgens waar iemand het goedkoopst een all-in ticket kan boeken.
Het grote verschil met Cheaptickets is dat wij puur alleen vergelijken.
Chase verkoopt zelf dus geen vliegtickets.
:arrow: Omdat we pas net begonnen zijn ben ik benieuwd wat jullie er van vinden.
Kijk eens op http://www.chase.nl
Chase is een online zoekmachine voor vliegtickets .
Chase.nl doorzoekt zowel luchtvaartmaatschappijen (KLM, Transavia, Easyjet, etc) als online aanbieders (vliegwinkel, supersaver, etc) en toont vervolgens waar iemand het goedkoopst een all-in ticket kan boeken.
Het grote verschil met Cheaptickets is dat wij puur alleen vergelijken.
Chase verkoopt zelf dus geen vliegtickets.:arrow: Omdat we pas net begonnen zijn ben ik benieuwd wat jullie er van vinden.
Heb het even vergeleken. Uhmm… De site http://www.chase.nl
is een zeer overzichtelijke site, heel goed initiatief, maar ik heb slechts één vraag. Bij vliegwinkel.nl tik ik Amsterdam - Bangkok in op 3 november en 17 november terug. Ik krijg dan het goedkoopste bedrag 692 €. Jullie site geeft 704€ ( zelfde maatschappij en vluchttijden) aan terwijl jullie site ook vliegwinkel.nl controleert. Het gaat hier slecht om minieme verschillen, maar ik ben er slechts benieuwd naar!
Heb het even vergeleken. Uhmm… De site http://www.chase.nl
is een zeer overzichtelijke site, heel goed initiatief, maar ik heb slechts één vraag. Bij vliegwinkel.nl tik ik Amsterdam - Bangkok in op 3 november en 17 november terug. Ik krijg dan het goedkoopste bedrag 692 €. Jullie site geeft 704€ ( zelfde maatschappij en vluchttijden) aan terwijl jullie site ook vliegwinkel.nl controleert. Het gaat hier slecht om minieme verschillen, maar ik ben er slechts benieuwd naar!
Bedankt voor je reactie Frank.
Chase.nl vergelijkt vliegtickets op totaalprijzen. Ik denk dat hier het verschil ligt.
Als vliegwinkel bijvoorbeeld een prijs geeft, dan gooien ze er in het volgende scherm vaak nog een ‘reservation-fee’ of iets dergelijks bovenop. Hierdoor komt het schijnbare verschil van http://www.chase.nl met een andere aanbieder.
Bij Chase is deze *fee *al meegenomen om eerlijk te kunnen vergelijken.
We zoeken de goedkoopst mogelijke vliegticket waar iemand voor kan boeken. :nod:
Dan is het helemaal perfect!!!