Een goedkope vlucht boeken op internet is erg simpel ,als je weet waar naar toe te surfen.
Vaak kunnen de vergelijk machines je wel verklappen welke maatschappijen op welke bestemming vliegen,of je kan ook kijken bij individuele sites van de airlines zelf,het kan je dikwijls veel geld besparen in je geldbeugel !
Hoe gaan jullie tewerk voor het zoeken van goedkope tickets?
Je kan hieronder je tips kwijt
Ik schrijf mij in voor de nieuwsbrieven van de verschillende maatschappijen die op mijn bestemmingen vliegen. En als ik een periode in gedachten heb kijk ik altijd 3 dagen ervoor en erna voor de goedkoopste prijzen
Ik ontvang wel een aantal nieuwsbrieven met aanbiedingen, maar daar zit maar zelden iets echt interessants tussen. En zo wel, dan is het meestal op een dusdanig korte termijn dat ik dan toch geen vrij kan krijgen. Maar de meeste van dergelijke aanbiedingen zijn domweg niet zo geweldig of heel beperkt, met ongunstige reisdata of transfers. Ik heb enige tijd geleden op een ander forum dagelijks de aanbiedingen van Paperflies vergeleken met de reguliere boekingssites, slechts een hele enkele keer kwamen ze daar positief uit, in de meeste gevallen waren dezelfde vluchten elders goedkoper te boeken of waren er betere alternatieven. En dat is met soortgelijke aanbieders echt niet anders.
In de praktijk kies ik dan ook meestal eerst de bestemming, en ga dan pas vluchten daarbij zoeken. Onmisbaar daarbij zijn sites als Skyscanner en Kayak, die direct het aanbod op meerdere sites kunnen doorzoeken, en ook complexere, samengestelde routes aankunnen. En dan is het toch vooral een kwestie van wat dingen proberen: een beetje schuiven met de data, wellicht een stopover inlassen. En zoals bij m’n laatste trip: soms gewoon eens een gekke omweg proberen. En bovenal geduld hebben, uiteindelijk komt er meestal toch wel een gunstige vlucht boven drijven. Meestal…
Maar wil je écht goedkoop vliegen, dan zal je je zoektocht waarschijnlijk moeten omdraaien: het aanbod aan vluchten de bestemming laten bepalen.
In principe idem als WoO.
En soms boek ik ook wel eens een ticket dat zó goedkoop is dat ik wel gek zou zijn om het te laten liggen. Zo vliegen we volgende maand naar Berlijn voor 26 euro H/T. Prima vluchturen en vanaf BRU. En in Berlijn zijn we nog niet eerder geweest.
Ik gebruik Skyscanner en Momondo.
Bij Skyscanner is er sinds kort wat veranderd aan het zoekprogramma waardoor ik het minder fijn vind werken helaas.
Het scheelt vaak veel geld op welke dag je vertrekt en dat kan je heel makkelijk vergelijken bij bovenstaande sites.
Ook proberen op verschillende luchthavens kan nog wel eens schelen, AMS, DUS, FRA, BRU.