Een goedkope vlucht boeken op internet is erg simpel ,als je weet waar naar toe te surfen.
Vaak kunnen de vergelijk machines je wel verklappen welke maatschappijen op welke bestemming vliegen,of je kan ook kijken bij individuele sites van de airlines zelf,het kan je dikwijls veel geld besparen in je geldbeugel !
Hoe gaan jullie tewerk voor het zoeken van goedkope tickets?
Je kan hieronder je tips kwijt.
We kijken waar we heengaan en checken dan op de website van dat vliegveld welke lowbudgetmaatschappijen er vliegen. Dan checken we hun website en maken we een keuze. De laatste tijd vind ik Skyscanner ook fijn. Zij nemen wel budgetmaatschappijen mee.
:chin:als ik echt weg wil doe ik een paar dagen de sites in de gaten houden het kan soms veel schelen als je ook wat kan schipperen met je vertrek/terug komst datum neem er gewoon de tijd voor om iets uit tezoeken kan je soms veel geld schelen:THAILAND:![]()
Als ik weet waar ik naartoe wil vliegen b.v. Amsterdam Bangkok of Dusseldorf Bangkok of Brussel Bangkok kijk ik eerst op de luchthaven van aankomst welke maatschappijen daar landen. In dit geval Bangkok. Vervolgens ga ik naar de site van de betreffende luchtvaartmaatschappij en probeer daar tickets te scoren. In mijn geval is dat een aantal keren gelukt via Egyptair, om de goedkoopste tickets te bemachtigen. Mijn ervaring is dat boeken bij de luchtvaartmaatschappij rechtstreeks goedkoper is dan via een tussenpersoon. Deze moet er ook aan verdienen.
Ook een tip is om ver van te voren een ticket te boeken naar een bestemming. Ik heb de volgende tip gekregen van een medewerkster bij een luchtvaartmaatsschappij.
Als een vliegtuid b.v. 180 stoelen economy class heeft, worden de eerste 20 stoelen die verkocht worden weggedaan voor de laagste prijs. de volgende 20 stoelen voor een hogere prijs. De volgende 20 weer voor een nog hogere prijs.enz.enz.
Het kan dus best handig zij om al ver van te voren te boeken.
Sommige maatschappijen hanteren een boekingsperiode van 330 dagen vooruit. Dus nu zou je kunnen boeken tot eind augustus 2013.
Ook het hebben van flexibele vertrekdata kan weleens van belang zijn bij het boeken van een ticket. Een nadeel van dit soort goedkope tickets is soms wel dat je niet makkelijk kunt wijzigen van datum als dat nodig mocht zijn.
Veel succes en de groeten van Cor en Wilna>>>:zon02::wereld: