Een aantal maanden geleden stond in de Kampioen (dat blad dat elk ANWB-lid krijgt) een tip voor een goede site om vliegtickets te vergelijken. Ik heb het gebruikt (en was d’r erg blij mee) alleen weet ik adres niet meer. En ik heb de kampioen al weggegooid :frown: Weet iemand wat ik bedoel. Ik ben dus niet op zoek naar honderden andere vergelijkingssites, maar naar deze specifieke…
die sites veranderen elke paar maanden-en bovendien hangt het ervanaf welk soort tickets je wilt vergelijken-voor of die lowcosts (als Ryan. EZ etc.) er wel/niet bij inziiten, En dat meld je er niet bij.
De beste-en die is in NL pas nieuw, vind ik zelf swoodoo.com/nl, het komt uit Duitsld en is daar een groot succes.
Ik vermoed dat op deze site er ook diverse aangelinkt staan-zoals momondo.nl.
De beste resultaten krijg je meestal door zelf te vergelijken. Kost meer tijd, maar dan weet je zeker dat je niet te veel betaalt.
Juist, maar soms vind je een goeie voorzet. Oop www.openjet.nl een leuke prijs met Egypt Air. Ben dan naar de site van Egypt Air gegaan en kon daar voor 30 € minder (pp bij 5 pax) ticket naar NBO (425 euro maar ht incl tax)
www.idealo.com is ook een goeie
en zo kan ik nog wel evend oorgaan
Vliegennaar.nl vind ik dan persoonlijk wel handig, wel ervan uitgaande dat je vanuit Nederland wilt vertrekken.
Wellicht nog handiger… Checken met de leden hier in de landenfora. Vaak hebben ze verrassende tips om net die ongebruikelijke luchthaven te nemen en zo toch uit te sparen.
Vliegtickets vergelijken doe je maar met 1 site en dat is VliegticketsTool.nl
Hier kun je met één keer je gegevens in te vullen vliegtickets zoeken op Cheaptickets, Vliegtickets.nl, WorldticketCenter.nl, Vliegfabriek.nl, vliegwinkel.nl, Budgetair.nl, Supersaver.nl, Exedia, Goleif.nl en Ebookers.
jaja
ik mis daar heel wat en vind niet de goedkoopste prijzen …
Als je feedback geeft, kom dan met bruikbare feedback een geef aan wat je mist. Zo kunnen we wanneer nodig functionaliteiten toevoegen.
En ik ben erg benieuwd hoe jij nóg goedkopere vindt, wij allemaal eigenlijk wel denk ik, dus vertel?
Moet je even je bril opzetten en hieronder kijken wta ik gepost heb he
ik heb tickets voor 425 euro van Bru-NBO heen terug inclu taxen.
Wat is de reisdata waar je op gezocht hebt?
Ik mis Vliegtarieven.nl…
Laatst ook gekeken, maar afgehaakt omdat (net als bij vrijwel alle sites) de zoekmogelijkheden te beperkt zijn, een vlucht in 3 etappes is niet in te voeren. Zover ik weet kan alleen Ebookers daarmee overweg, en na via mail of telefoon elders prijzen te hebben opgevraagd waren ze nog veruit de goedkoopste ook.
Maar dit is niet iets wat VliegticketsTool aan te rekenen is, aangezien op een na geen enkele van de onderliggende sites daarmee overweg kan. Wel viel me op dat bij diverse sites (o.a. vliegfabriek.nl) de zoekgegevens slechts deels of zelfs helemaal niet werden doorgegeven, dat lijkt me wel iets om nog eens goed te bekijken.
Wel iets om op te letten: je toon komt op z’n zachtst gezegd nogal spammerig over, als ik hier moderater was had ik zonder enige twijfel je bericht verwijderd. Je site vermelden is prima (daar wordt niemand slechter van), maar met zo’n claim dat het de enige site is waar je moet kijken is het in mijn ogen pure spam.
@davenuman Vliegtarieven komt er zeer binnekort in.
@WizardOfOss De eerste post is als ik hem zo teruglees ietswat enthousiast, en zal hier zeker op letten. Zoals je in onze andere posts ook terugziet, is dat wij niet deelnemen aan dit forum om te spammen, maar om gebruikers te helpen. Bedankt voor je comment.
(post ge-edit wegens dubbele plaatsing)
mijn idee
Moet zeggen dat ik wel aardig wat ervaring heb in de ‘wondere wereld van de luchtvaart’. Ook ben ik zeer bekend met de diverse online boekingswebsites.
Wat ik nu echt wel eens graag wil weten: wat is nu echt de toegevoegde waarde van een website als VliegticketsTool.nl ?
Enkel dat je slechts eenmaal de route/reisdata hoeft in te vullen ?
Wat dat spammerige betreft, sluit ik me ook aan bij WizardOfOss…
Kleine toegevoegde waarde, maar in veel omstandigheden wel een heel nuttige. Zeker als je een beetje creatief aan het zoeken bent (variabele data, verschillende vliegvelden) zie je anders al snel door de bomen het bos niet meer.
Nu zou ik me ook wel een handigere site kunnen voorstellen (met één druk op de knop alle resultaten bijvoorbeeld, direct de bijkomende kosten erbij), maar het is een begin.
kijk dat zou pas een grote stap de goede kant op zijn, zodra z’n site bestaat zal ik geen andere meer gebruiken
Net als Davenuman ben ook ik behoorlijk bereist. Ik gebruik die VliegticketsTool.nl nu al een tijdje, maar ik moet toegeven dat ik het echt wel prettig zoeken vind. Die extra info over die netwerken met belangrijke informatie over betalingsmogelijkheden is ook handig.
Handmatig zoeken blijft vooralsnog noodzakelijk en dat is nu precies wat je hier doet met dat verschil dat je hier je vluchtgegevens maar 1 keer in hoeft te vullen en de zoekgeschiedenis een week later nog kunt hergebruiken.
Eén site die met 1 druk op de knop “overal” automatisch vergelijkt zou fijn zijn, maar dan zou ik er zeker van moeten zijn dat deze ook daadwerkelijk “overal” vergelijkt.
Minpuntje… ik mis inderdaad nog steeds Vliegtarieven.nl
Deze zoekt ook automatisch bij vliegvelden in de buurt, das pas handig !