Goedkope vliegtickets

Hallo.

Sommige mensen zijn zo ervaren of slim dat ze weten wanneer er een tijd komt wanneer de vliegtickets even goedkoper worden of wanneer een maatschappij gaat stunten met de prijzen.
Zo hoorde ik iets over mei.
Ik weet dat dus totaal niet. Hoe kom ik erachter zodat ik er rekening mee kan houden qua tickets boeken.

Kan iedereen die daar iets meer weet hier hun tips en weetjes plaatsen :chin::chin:

Het gaat bij mij om afrika en waarschijnlijk tanzania eind juli begin augustus (wat voordeliger is) voor 3 weken.

Alvast bedankt…

Vanaf Brussel met www.Jetairfly.be bij de promoties kijken. Deze komen meestal mei/juni online voor het nieuwe seizoen. Als je er snel bijbent kan je zelfs voor verder in het jaar voordelige tickets boeken. Anders een week van tevoren kijken voor een lastminute op www.jetairfly.be

KLM heeft regelmatig werelddealweken enz.

Zelf ben ik ook aangemeld bij www.vliegennaar.nl voor het flightalert. Dan krijg je een mailtje met de verschillende prijzen op de verschillende websites die lager dan bijv. €500 retourtickets aanbieden naar jouw gewenste bestemming. Dit zijn wel de websites voor zoekmachines, zoals Tix.nl, goedkopetickets.nl enz, maar als je daarheen gaat en bijv de datum en vliegmaatschappij ziet, kan je ook nog op de website van de vliegmaatschappij zelf kijken of er goedkopere tickets daar te boeken zijn ipv via zo’n vliegticketzoekmachinesite. :wink:

Succes met zoeken!
Groetjes Marriette

Www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu

Dankjewel!!

Ik ga ook een flightalert instellen.
Ik ben helaas te laat voor mei/juni of is augustus al het nieuwe seizoen, volgens mij nog niet.

Het seizoen is start vanaf juli normaal gesproken, omdat de maanden er voor regenseizoen is, dus jetair niet vliegt. Wanneer je dus in mei/juni elke week (of vaker) even checkt of ze al tickets voor juli t/m maart op de site hebben staan en je bent er erg snel bij, dan kan je meestal goedkope tickets krijgen.
:wink:
Succes met je zoektocht en de voorbereidingen!

Het is vaak heel moeilijk te zeggen wanneer er lage prijzen zijn maar als het voor jou een goede deal is zou ik gewoon boeken, al zou ik wel minimaal tot 6 mnd van te voren wachten.

Bij vliegen.nl kan je geen datat instellen bij het flightalert helaas. bij skyscanner wel.

Ja 6 maanden van tevoren is helaas niet mogelijk en ik wacht nog steeds op mijn reismaatje die nog toestemming voor de data moet vragen.
Raak er een beetje geirriteerd van want de tickets worden alleen maar hoger.

MAriette bedoel je in mei/juni 2015 kijken voor juli 2015?

Hallo Nourrr,

Vliegtickets gaan in USD en wanneer je dit omrekent naar Euro, dan worden de tickets inderdaad duurder.
De USD wordt tov de Euro duurder, dus gaan de ticketprijzen mee omhoog.

Durft dan ook de olieprijs nog te stijgen, dan wordt het ticket nog duurder.

Dus prijzen van 2014 zijn niet meer relevant; USd - Euro was 1.35 USD voor 1 Euro.
Nu kost 1 USD 1.03 Euro.

Gaat het Suez kanaal volgende maand dicht. dus hogere olie prijs, dus weer hogere ticketprijzen.
Je kan niet afgaan op prijzen in het verleden; zeker nu niet in deze onstabiele tijden met snel wisselende koersen en olie prijzen.

Bepaal voor jezelf een prijs die redelijk is en boek.
Geld ook voor verblijfskosten enz. in alle landen; reken in USD en niet in Euro’s.
Referenties in USD zijn betrouwbaar, maar de omrekening naar Euro is helemaal verschillend.

Bedoel dus dat prijzen die mensen doorgegeven in Euro’s niet relevant zijn omdat je de koers niet weet van hun.

gr.
Ton.

Beste Ton, volgens mij ben je verkeerd geinformeerd, want dat de vliegprijzen alleen in USD gaan is totale onzin.

Hallo D,

De ticketprijzen gaan echt in USD en niet in Euro’s

Een ticket van A’dam naar zeg bangkok koste in september 2014 1000 USD- is toen 750 Euro
Zelfde ticket kost nu nog steeds 1000 USD maar 900 Euro.

Wat ik wil zeggen is dat prijzen in USD gelijk blijven en de prijzen in EURO stijgen omdat de USD duurder wordt.

gr.
Ton.

Als je het zo uitlegt en het daadwerkelijk zo is kom ik terug op mijn reactie

Ja, dat bedoel ik :wink:

Het probleem is wel dat voor juli/aug. andere tickets inderdaad alleen maar duurder worden en het niet zeker is of jetairfly weer gaat vliegen in het nieuwe seizoen, dus zie je een ander redelijk ticket voorbijkomen, zou ik zeker boeken!

Lastigggg hahah.

Nog ff op me reisgenootje wachten maar wie weet wordt alles omgegooid en wordt het een singlereis :slight_smile:

de manier om de goedkoopste tickets te vinden is met Google.tickets. Je kunt verschillende vertrek luchthavens ingeven, bijvoorbeeld AMS en DUS en Brussel. Als je op het blokje klikt waar 31 in staat zie je in die betreffende maand de data met de laagste tarieven. Het is even uitzoeken hoe het werkt, maar het is mijn favoriet.

Via Wereldwijzer app

Bedankt! ik ga google.tickets bekijken

Bedankt! De site heet die google.tickets want dat vind mijn pc niet. of is het googleflights?

Inderdaad, Google flights. https://www.google.nl/flights