Pas op bij kopen van een vliegticket

Vele reizigers kopen bij het maken van een wereldreis hun ticket bij een webshop. En dat kan goed fout lopen. Kijk eens op Trustpilot.

*Mijn relaas en mijn waarschuwing staan er ook: *
Weet u zeker dat u tickets wilt kopen bij Vliegtickets.nl? De webshop die bij geen enkele brancheorganisatie is aangesloten, waar je volslagen machteloos en rechteloos bent, die telefonisch of per email onbereikbaar is. Ik had er een verbijsterende ervaring die me veel geld kostte.

Een bekend tv-consumentenprogramma kreeg het voor elkaar om Vliegtickets.nl mijn schade te laten vergoeden. Toch werd ik weer beduveld. Ik kreeg van Vliegtickets.nl mijn ticketprijs terug van €928, maar niet het bedrag van €1372 dat ik op Schiphol voor een nieuw vliegticket moest betalen.Vliegtickets.nl heeft mij dus voor €444 benadeeld.

*De hele ellende heeft me veel tijd gekost. Heb er woedend zelfs een filmpje over gemaakt, te vinden bij You Tube:

Mijn tip: koop uitsluitend een ticket bij een webshop die bij een brancheorganisatie is aangesloten. Of direct bij de vliegmaatschappij.

Ik koop vliegtickets ook altijd direct bij de luchtvaartmaatschappij. Is vaak maar een heel klein beetje duurder en kan een hoop ellende schelen als iets niet volgens verwachting gaat.