Cheaptickets.nl

Woensdagavond heb ik op cheaptickets.nl 3 tickets geboekt van Dusseldorf naar Antalya, heen op 25 april en terug op 10 mei.
De tickets waren 234 euro. Ik helemaal blij,

http://www.seni-seviyorum.nl/smf/Smileys/classic/smiley_cheerleader.gif

mooie prijs dacht ik.
Gisteren kreeg ik een email

http://www.seni-seviyorum.nl/smf/Smileys/classic/angry.gif

**
Omdat er geen elektronisch ticket afgegeven kan worden voor deze reservering ontvangt u deze e-mail.

Voor uw vluchtschema kunnen wij een alternatief aanbieden waarvoor wel een elektronisch ticket afgegeven kan worden. De luchtvaartmaatschappij en de te vliegen route alsmede het tarief kan hierdoor veranderen. Onderstaand het nieuwe schema met het van toepassing zijnde tarief:

Indien u de reis door wenst te laten gaan, dienen wij deze verhoging á EUR 108.00 wel aan u door te berekenen.
Graag ontvangen wij deze betaling uiterlijk: 27 maart op rekeningnummer 10.46.08.579 (Rabobank Breda), t.n.v. CheapTickets.nl o.v.v. uw reserveringsnummer.**

Ik bellen, want de site staat helemaal vol met deze goedkope tickets. Maar geen enkel ticket is te boeken!!!
Ik kan dus of mijn geld terug krijgen of ik moet een duurder ticket boeken

http://www.seni-seviyorum.nl/smf/Smileys/classic/boink001.gif

Voor mij geen cheaptickets.nl meer dus. Behalve deze verhoging kan ik ook nog kosten gaan maken om uiterlijk de 27ste het geld op hun rekening te krijgen. Via internetbankieren duurt het te lang en een spoedbetaling kost toch 8 euro!

Op de site stond dat de tickets van Turkish Airlines waren, de terugvlucht is echter met Sunexpress en volgens Cheaptickets kunnen die nog geen e-tickets afgeven. Mijn heenvlucht zou hetzelfde blijven, maar de terugvlucht werd omgeboekt met gevolg die extra kosten. Op mijn vraag waarom er dan zoveel goedkope doen de vliegtickets op de site staan, was het antwoord: " dat doen de maatschappijen zelf, wij kunnen daar niets tegen doen. Ik zei: het is toch jullie website?? of ben ik nou zo blond? Dat had ik dus niet mogen zeggen. De dame in kwestie was diep beledigd, want ze had zo haar best gedaan om een goed alternatief te vinden.

http://www.seni-seviyorum.nl/smf/Smileys/classic/huh.gif

Vandaag de tickets van cheaptickets.nl geannuleerd, nu afwachten hoe lang het duurt voor ik mijn geld terug heb

http://www.seni-seviyorum.nl/smf/Smileys/classic/angry.gif

We hebben nu rechtstreeks bij Turkish airlines geboekt en we zijn in totaal nu zelf 40 euro goedkoper uit

. Het enige is dat ik nu naar schiphol moet om mijn tickets daar op te halen voor 30 maart. Morgen even doen dus. Op de site van cheaptickets staan nog steeds volop goedkope tickets van Dusseldorf naar Antalya, maar deze zijn dus niet te boeken, omdat ze geen e ticket kunnen versturen voor deze vluchten. Ik heb gisteravond Turkish airlines en Sun express gebeld, beide hebben WEL E tickets. Je moet dan alleen per creditcard betalen en die heb ik niet. Een tochtje naar schiphol dus,maar dit is nog altijd vele euro’s goedkoper dan cheaptickets. Ik vind hun site ronduit misleidend!!!
Pluspuntje!!!

http://www.seni-seviyorum.nl/smf/Smileys/classic/wink.gif

25 april op vakantie naar Alanya

Beste muscamyth,

Ik werk zelf voor een van de concurrenten van Cheaptickets.nl en helaas kan Cheaptickets.nl hier helemaal niks aan doen. Wij maken deze situatie helaas ook regelmatig mee. Turkish Airlines biedt zgn codeshare vluchten aan die dus uitgevoerd worden door SunExpress. Deze worden geboekt onder een vluchtnummer van Turkish Airlines, dus gewoon onder TK vluchtnummer, maar de klant vliegt uiteindelijk met SunExpress. TK, dus Turkish Airlines zelf, is geen probleem. Hiervoor kunnen e-tickets uitgegeven worden. Echter is dit absoluut NIET mogelijk voor vluchten die worden uitgevoerd door SunExpress. Dit is op een website niet dicht te zetten. Om dit soort problemen te voorkomen, moet Turkish Airlines (dus alle TK-vluchten) in zijn geheel dicht gezet worden en dan kan het reisbureau dus helemaal geen Turkish Airlines vluchten meer verkopen, ook geen vluchten meer die daadwerkelijk uitgevoerd worden door Turkish Airlines.

Ik kan me wel heel goed voorstellen dat jij dit erg raar vindt en het is ook altijd vrij lastig uit te leggen aan klanten. Het probleem is dus absoluut SunExpress, aangezien het nog niet mogelijk is om e-tickets op hun vluchten uit te geven. SunExpress zelf kan waarschijnlijk zonder problemen e-tickets uitgeven op hun eigen vluchten, maar reisbureaus in Nederland niet. Aangezien een reisbureau tegenwoordig alleen nog maar e-tickets uit mag geven en geen papieren tickets meer, kunnen zij dit ticket dus helaas niet voor je afgeven.

Nogmaals, ik ben het helemaal met je eens dat dit erg vervelend is. Jij ziet vluchten op de site staan voor een mooie prijs en achteraf blijkt dit niet mogelijk te zijn, zelf zou ik het als klant ook rot vinden, maar in dit geval kan Cheaptickets er dus helemaal niks aan doen…

Ondanks deze mindere ervaring met Cheaptickets hoop ik dat je toch een fijne vakantie hebt !

Ik vind het niet netjes dat het niet duidelijker op de site van cheaptickets vermeld staat. Alle goedkope vluchten die ze op dit moment op hun site hebben staan zijn NIET te boeken. De website is van cheaptickets en zij zijn verantwoordelijk voor deze site. Dat een vlucht niet te boeken is, moet voor dat je betaald duidelijk worden. Nu moet ik wachten op teruggave van mijn geld, terwijl ik al andere tickets gevonden heb. Via de site van THY kan ik nog goedkopere tickets krijgen en wat schetst mijn verbazing!!! Ik vlieg met Sun Express :paranoid: :wink:. Omdat ik geen creditcart heb, moet ik bij het sale office betalen op schiphol. dat betekent voor mij €8.40 retourtje trein. Ik zal wel erg blond zijn, maar ik begrijp de handelswijze van cheaptickets niet, en voor mij hebben ze echt afgedaan.

Nog een kleine toevoeging"cheaptickets weet precies om welke vluchten en vluchtnummers het gaat!! Die kunnen dus WEL verwijderd worden!!!

Beste muscamyth,

Ik begrijp dat je teleurgesteld bent in Cheaptickets, maar zoals ik al aangaf, kan Cheaptickets deze vluchten niet van de website verwijderen, omdat deze vluchten onder een TK-vluchtnummer geboekt worden. De enige manier om dit te voorkomen is om TK in zijn geheel van de website te verwijderen en dan kan TK/Turkish Airlines helemaal niet meer verkocht worden, dus ook niet voor vluchten die door Turkish Airlines zelf worden uitgevoerd. De vluchten die uitgevoerd worden door SunExpress zijn maar een zeer klein aantal van de vluchten in het routenetwerk van Turkish Airlines.

Grt.

Dave

maar waarom kun je dan geen gewoon ticket krijgen als ze geen e-tickets uitgeven?

Volgens chaepticket om deze reden:
**Per 01 juni 2008 is het niet meer mogelijk om papieren tickets af te geven. Uitsluitend de afgifte van elektronische tickets is mogelijk.

**Mijn advies is: bel eerst met cheaptickets of een soortgelijke aanbieder of het ticket wat je graag wilt, überhaubt wel te boeken is. Je nl. krijgt pas nadat je betaald hebt en nadat je een bevestigingmail hebt ontvangen, een e-mail dat je het ticket niet kan boeken. Men zal er misschien niet blij mee zijn, maar je bespaart je een hoop ergenis. Omdat wij beslist 25 april weg willen, heb ik ticket bij Turkish Airlines gehaald op schiphol, ook nog 40 euro goedkoeper dan de vorige. Maar ik moet nog wel wachten op de terugstorting van cheaptickets, dus nu even heel vervelend, gaat toch om 765 euro.

Davenuman,

Cheaptickets weet precies welke vluchtnummers van Sunexpress zijn, nl alle vluchtnummers die beginnen met TK8, lijkt mij niet zo moeilijk om het probleem op te lossen? Maar ik zal wel blond reageren. Kijk, als ze je aan de telefoon kunnen vertellen welke vluchten allemaal niet te boeken zijn, dan kunnen ze dat ook op de website vermelden. Ik snap dat jij jouw branche verdedigd, maar ik vind dat ik als consument, degene waar jullie je brood door verdienen,toch…? wel wat netter behandeld mag worden. Ik wil deze discussie verder sluiten, want het heeft niets te maken met teleurstelling, maar eerder met een gevoel van belazerd te zijn.

Vreemd dat dit soort dingen ook bij KLM vluchten gebeuren…
Ik kreeg deze:

U hebt een reservering gemaakt via onze website www.cheaptickets.nl met KLM naar Londen City.

Zoals in onze Algemene Voorwaarden vermeld staat kunnen wij binnen twee werkdagen op een via onze website aangeboden en verkocht tarief terugkomen Bij controle door onze afdeling Tarieven & Ticketing is gebleken dat het bedrag dat aan u is berekend en waarvoor u de reservering op onze website heeft gemaakt niet correct is. De reden hiervoor is dat KLM een incorrect tarief heeft geladen naar Londen City. Wij hebben uw vluchten daarom omgeboekt naar het goedkoopste alternatief.
Het bedrag echter komt EUR 16.00 hoger uit.

Indien u de reis door wenst te laten gaan, dienen wij deze verhoging wel aan u door te berekenen.
Graag ontvangen wij deze betaling uiterlijk 12 april op rekeningnummer 10.46.08.579 (Rabobank Breda), t.n.v. CheapTickets.nl o.v.v. uw reserveringsnummer.

Indien u de reis wenst te annuleren vernemen wij dit graag zo spoedig mogelijk. De gedane betaling zullen wij dan terugstorten. Afhankelijk van uw bank of creditcardmaatschappij kan het voorkomen dat het enige dagen duurt voor het bedrag op uw rekening staat.

Indien u vragen heeft of op een andere manier wenst te betalen kunt u uiteraard contact met ons opnemen 0162 485070.

Met vriendelijke groet,
CheapTickets.nl

Ja zeker een rare zaak, ik ben erg benieuwd hoeveel mensen met ditzelfde “probleem” te maken hebben gehad. Ik boek al jaren via internet mijn tickets en ik heb dit nog nooit meegemaakt.